Pioneer og Sharp lanserer nye TV-er under Elite-navnet. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvorfor ikke? Det har vært en rivende utvikling av LCD de siste årene. Mange hevder de nye skjermene, spesielt fra Sony, kan rivalisere med de beste plasmaskjermene. Hva får deg til å tro at LCD-teknologien ikke kan forfines ytterligere? Hvorfor skulle taket være nådd nå?
    Har tittet litt på 46" HX920 fra Sony idag. Sto koblet opp alene og viste Tron Legacy (Bluray)

Jeg fikk faktisk hakeslepp av hvor elendig denne tv'en var. Bildet var skarpt og fint når alt stod helt stille. Og den var ganske bra når ting beveget seg veldig fort. Men når ting og spesiellt ansikt beveger seg bittelitt fra side til side eller opp og ned noe som er vanlig når man snakker så ser man hode flytter seg og ansiktet henger igjen for så å flytte seg etter noen millisekunder senere. Og all skarphet er totalt borte i disse småbevegelse.

Mulig det er elendig bildebehandling som kanskje burde vært skrudd av da jeg regner med ganske sikkert at denne tv'en ikke er kalibrert. Men slik den stod ville jeg ikke hatt den om jeg fikk den.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er elendig bildebehandling som kanskje burde vært skrudd av da jeg regner med ganske sikkert at denne tv'en ikke er kalibrert. Men slik den stod ville jeg ikke hatt den om jeg fikk den.
    Du har mange nok innlegg her på avforum til å vite at det kan være ganske så tilfeldig hvordan en TV settes opp i butikken. Kunnskapen til de ansatte er jo høyst varierende. Så en slik observasjon har liten verdi om du ikke har sett nærmere på innstillingene i skjermens menyer (det kan godt være at den står i dynamisk modus). Det har altså ingenting med kalibrering å gjøre, fordi det kan ikke være slik at en TV først er brukbar etter at den er kalibrert.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg får tittet litt nærmere på den imorgen da jeg skal forbi butikken uansett. Tipper den står i dynamisk og med alt ellers som default slik det kom fra fabrikk. Etterslepet må komme fra bildeprosesseringen så om jeg stiller noe på farger osv vil det ha lite og si. Får se om det kan hjelpe og deaktivere enkelte "bildeforbedrende funksjoner".

Merkelig er det uansett om den kommer slik fra fabrikk. Ville jo tro at sony justerte den noe for at den skal fremstå som i det minste brukbar ut av esken.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig er det uansett om den kommer slik fra fabrikk. Ville jo tro at sony justerte den noe for at den skal fremstå som i det minste brukbar ut av esken.
    Jo, det kan du godt si. Men det er nok mange skjermer som settes i et i øynefallende modus (blikkfang) fra fabrikkens side for å skille seg ut på butikkveggen blant andre skjermer med sterke (og dynamiske) farger o.l. Noise-reduktion er sikkert satt til maks, sammen med en del andre "forbedringskretser". Da blir bevegelsesegenskapene heler dårlige.

De fleste Sony-skjermer blir imidlertid temmelig brukbare bare ved å skifte over til cinema/film-modus (eventuelt Standard-modus) samt ved å sette fargetemperaturen til varm I eller 2.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jo, det kan du godt si. Men det er nok mange skjermer som settes i et i øynefallende modus (blikkfang) fra fabrikkens side for å skille seg ut på butikkveggen blant andre skjermer med sterke (og dynamiske) farger o.l. Noise-reduktion er sikkert satt til maks, sammen med en del andre "forbedringskretser". Da blir bevegelsesegenskapene heler dårlige.

De fleste Sony-skjermer blir imidlertid temmelig brukbare bare ved å skifte over til cinema/film-modus (eventuelt Standard-modus) samt ved å sette fargetemperaturen til varm I eller 2.
    Skal notere meg det å teste den imorgen. Har ellers ikke kjennskap til menysystemet på sony tv'ene, selv om sikkert mye av det er å kjenne igjen fra andre tv'er.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skru av motionplus-teknologien og se om dette med hengende ansikter osv fortsetter.

I tillegg bør du forsøke å få den opp på en 1080p24-kilde, og ikke 1080i over komponent som det er i veggen på de fleste elektronikksjapper.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Skru av motionplus-teknologien og se om dette med hengende ansikter osv fortsetter.

I tillegg bør du forsøke å få den opp på en 1080p24-kilde, og ikke 1080i over komponent som det er i veggen på de fleste elektronikksjapper.
    Shall do

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor

Skrudde av absolutt alt av elektronikk på den utenom bakbelysningssystemet. Og ja det ble en helt ny tv. Nå var alt av etterslep borte. Mistet litt pang i farger osv men det var forventet. Heller det enn masse etterslep

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •