Pioneer og Sharp lanserer nye TV-er under Elite-navnet. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes det er litt rart at det ikka var plasma som først kom med større tommer på markedet. Før er det vel plasma som har ledet "the bigger the better"-pushinga siste årene.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hvis de nye til Sony er revolusjonerende mye bedre enn f.eks Samsung D8005 så begynner vi kanskje å snakke ja (noe som ville vært litt rart da det er samsung som produserer panelene til Sony). Men etter å ha tatt D8005 i nærmere øyesyn ser jeg de samme problemene jeg alltid ser med LCD og det er svakheten med objekter som beveger seg. De mister skarphet. Plasma har ikke responstid noe en LCD alltid vil ha da den ikke kan generere sitt eget lys i pixelen. En løsning som er avhengig av et fast baklys og en åpne/lukke mekanisme for å kunne gi bilde har jeg vanskelig for å tro at noen gang vil kunne overgå hastigheten til en løsning som ikke er avhengig av dette. Utviklingen går forover ja og neste steget er forhåpentligvis OLED som har mer av de egenskapene man finner i dagens plasma.
    Sonys HX920 regnes for å være en del bedre enn Samsungs D8005 LED. Hovedgrunnen for det ligger i måten LEDene er implementert: Edge vs Full Array med lokal dimming. Det kan jo diskuteres hvorvidt Samsung produserer panelene til Sony, for de har et samarbeid om produksjon hvor Sony er deleier i fabrikkene. Samsung eier riktignok den største biten, men... Panelet er også langt fra TVen. Baklyset og elektronikken er minst like viktig.
    LCD har riktignok tregere responstid enn plasma, men plasma har i tillegg fosforlag som i forringer bevegelsene. CMR teknologien mange LED-TVer benytter ser av i dag gjør også godt for bevegelsene. Faktumet er uansett at plasma trenger ferre hjelpeteknikker for gode bevegelser. Ingen teknologi er perfekt. Når det er sagt synes jeg på ingen måte dagens toppmodell LCD-TVer er dårlige på bevegelser. Jeg har gått fra å være plasmamann til å være veldig åpen til LED etter å ha sett mye av det som finnes på markedet. Det finnes mange gode modeller utenom Samsungs design TVer...

For min del er jeg veldig spendt på disse nye til Sharp. De har veldig mange interessante modeller utenom det europeiske markedet, så TVer kan de helt klart.

americanFord:
    Disse Sharp TVene er jo premium prisklasse. Det har lenge vert mulig å få tak i større modeller både blandt LCD og plasma om en er villig til å betale. Meg bekjent er største TV tiljengelig for vanlige folk Panasonics (og B&Os) 150" plasma. Riktignok i super premium prisklasse

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Uten plasmapanelet vil det være fint lite igjen av Pioneers "teknologi" slik jeg ser det. Greit nok hadde de en habil prosessering i sin tid, men denne vil jeg nå si ikke kan sies å være overlegen selv "masseproduserende" aktører som Samsung. Samsung har for øvrig investert mer enn 1 milliard dollar i utviklingen av den siste prosesseringsteknologien i sine TVer.

Hvis Pioneer imidlertid klarer å levere en løsning for skikkelig kalibrering av Sharp-TVene skal en ikke se bort fra at det i det minste kan komme opp på et anstendig nivå sett opp mot konkurrentene. Sharps paneler er jo videre veldig gode, både på fargegjengivelse og respons, men forskjellen fra Sharp og Samsung som er den mest nærliggende å sammenligne med har jo blitt stadig mindre - det er jo også derfor Sharp har tapt enorme markedsandeler de siste årene.
    jepp.
    Så må vi ikke glemme at pioneers teknologi sikkert begynner å bli gammel snart, så fort det går fremover.. 8)
    Sharp blitt bra nå alså? Hugser før det var et billigmerke..
    PS, jeg har ikke følgt med på hvem som er bra i det siste..bare følgt pioneer og samsung,lg og litt sony 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Sonys HX920 regnes for å være en del bedre enn Samsungs D8005 LED. Hovedgrunnen for det ligger i måten LEDene er implementert: Edge vs Full Array med lokal dimming. Det kan jo diskuteres hvorvidt Samsung produserer panelene til Sony, for de har et samarbeid om produksjon hvor Sony er deleier i fabrikkene. Samsung eier riktignok den største biten, men... Panelet er også langt fra TVen. Baklyset og elektronikken er minst like viktig.
    LCD har riktignok tregere responstid enn plasma, men plasma har i tillegg fosforlag som i forringer bevegelsene. CMR teknologien mange LED-TVer benytter ser av i dag gjør også godt for bevegelsene. Faktumet er uansett at plasma trenger ferre hjelpeteknikker for gode bevegelser. Ingen teknologi er perfekt. Når det er sagt synes jeg på ingen måte dagens toppmodell LCD-TVer er dårlige på bevegelser. Jeg har gått fra å være plasmamann til å være veldig åpen til LED etter å ha sett mye av det som finnes på markedet. Det finnes mange gode modeller utenom Samsungs design TVer...

For min del er jeg veldig spendt på disse nye til Sharp. De har veldig mange interessante modeller utenom det europeiske markedet, så TVer kan de helt klart.

americanFord:
    Disse Sharp TVene er jo premium prisklasse. Det har lenge vert mulig å få tak i større modeller både blandt LCD og plasma om en er villig til å betale. Meg bekjent er største TV tiljengelig for vanlige folk Panasonics (og B&Os) 150" plasma. Riktignok i super premium prisklasse
    B&O har ingen 150" TV... De har vel en 85" som deler samma panel som Panasonics VX200 og er FULL HD 1920x1080p

Panasonic har en 4096x2160p 4KHD plasma som er 150" og koster flere millioner kroner.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    jepp.
    Så må vi ikke glemme at pioneers teknologi sikkert begynner å bli gammel snart, så fort det går fremover.. 8)
    Sharp blitt bra nå alså? Hugser før det var et billigmerke..
    PS, jeg har ikke følgt med på hvem som er bra i det siste..bare følgt pioneer og samsung,lg og litt sony 8)
    Sharp har en 108" LCD, og fant opp LCD teknologien på 80 tallet. Mer enn det tror jeg ikke det er verdt :P

Panasonic plasma, Samsung plasma, Sony LCD, LG plasma, Samsung LCD, LG LCD og Philips LCD gjør mye bedre enn det Sharp lager med sine forferdelig farger.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    :roll:

Sharp er stor eier i Pioneer, siden 2007. (Kilde)

Pioneer skulle i utgangspunktet utveksle med panasonic for så å kjøpe paneler fra sistnevnte, men finanskrisen i 2008- (samt at panasonics nye panelfabrikk fikk utsatt åpningen sin med 6mnd) satte en stopper for dette. Les mer om dette HER.

Panasonic kjøpte alle plasmapatenter som hadde sammenheng med Kuroteknologien, men har ennå ikke kommet med samme type panel som Pioneer hadde, selv om de nå bruker noe av teknologien. (Antakelig er det for dyrt å produsere ekte KURO-panel, Pioneer klarte ikke å tjene penger på skjermene når de kostet over 50.000 engang..)
    Panasonic har ikke solgt noe tilbake til Pioneer/Sharp, men jeg har heller ikke sett noen påstander om at det er KURO-teknologi som brukes i de nye ELITE-skjermene.

TV-avdelingen til Pioneer ble ikke solgt i biter som du sier, den ble lagt ned. Plasma-patentene ble solgt til Panasonic. (Husk at Pioneer også hadde LCD-skjermer, disse var også produsert i samarbeid med Sharp)

At du forbinder Sharp med billig-produkter skyldes vel dels din uvitenhet, samt at de fleste Sharp-tv'er solgt her til lands de siste årene har vært av de enkleste modellene deres.
    Sharps tv'er har gode meritter, se f.eks EISA AWARDS for 2010/11

Takk for nyttig info..
    Har ikke følgt med..bare sett noen overskrifter.

8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo

americanFord:
    Ja er klar over at det er muligheter for bedre sortnivå med bakbelyst LCD enn det D serien til Samsung har. Men jeg skal ikke si noe 100% sikkert om bildekvaliteen på LCD. Det kan godt tenkes at disse Elite tv'ene overbeviser meg. Ser frem til å titte litt på de når/om de kommer til Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    B&O har ingen 150" TV... De har vel en 85" som deler samma panel som Panasonics VX200 og er FULL HD 1920x1080p

Panasonic har en 4096x2160p 4KHD plasma som er 150" og koster flere millioner kroner.
    De har/hadde hvertfall en 103" (også den med Panasonic Pro panel). Mener jeg leste en artikkel om B&O 150" like etter den 85" 3D saken, men det er mulig hukommelsen spiller meg et puss. Edit: Det er en ny 103" 3D plasma de er på vei med.

Panasonics 150" er grisedyr, men den er likefullt tiljengelig for salg om noen ønsker å ta seg råd til en...

Angående Sharps TVer så har flere av disse hevdet seg godt i tester. En må ofte utenlands for å finne disse, da Sharp er lite omtalt i norge. LE831 modellen for i år har gort det svært bra, og skal i følge flatpanels tangere Samsungs D8005 på ytelse. Det er ikke engang Sharps beste TV..

Dette med Pioneer Elite er garantert mest markedsføring, men jeg er spendt på hva de har fått til. De Europeiske modellene kommer ikke til å bli brandet Elite, her skal den vel bare hete Sharp X5. Ref flatpanels.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge ikke LED/LCD kan framvise et bilde som ser naturlig ut og har dybdeperspektiv, så er denne teknologien helt uinteressant uansett hvor bra den blir på andre områder.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette eksisterer ikke, mener du?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Og dette eksisterer ikke, mener du?
    Jeg har ikke sett det enda, men har heller ikke studert de aller siste modellene.

Hvert år så har man hørt enormt skryt av de nye topp LED/LCD skjermene, men de har feilet på de viktigste områdene. Det er ikke uten grunn at plasma har tatt rent bord i blindtester. Når man ikke vet prislappen på produktet og ikke lenger er påvirket av specs og tester man har lest, så kommer det fram hva som virkelig betyr noe. Selv rimelige plasmaer har blitt foretrukket framfor de dyreste LCD skjermene.

Har til gode å se noe som foreløpig har endret på dette, men jeg er åpen. Hvilke skjerm mener du er totalt sett er bedre på de områdene som har størst betydning for seeropplevelse enn en god plasma?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blindtester der bildebehandling er skrudd av er ikke gode blindtester. Blindtesten NRK utførte sugde feks hardt.

Men nok om det.

Jeg vil si at kalibrerte LED-tver med EKTE LED (ikke sånn pissled, som du prater om), baklys-led med god lokal dimming kan fint levere det du er ute etter.

Men 95% av LED i dag har ikke dette fokuset. Kun de absolutt råeste modellene.

Poenget mitt er uansett at du uttaler deg altfor generalisererende om teknologi du kanskje ikke har satt deg helt inn i . LED og LED er ikke nødvendigvis det samme.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Poenget mitt er uansett at du uttaler deg altfor generalisererende om teknologi du kanskje ikke har satt deg helt inn i . LED og LED er ikke nødvendigvis det samme.
    Nettopp litt av problemet for mange folk. De er mer opptatt av teknologi enn hvordan den relateres til vår persepsjon. Derfor er blindtester helt essensielt.

På tide at noen gjennomfører en ny blindtest nå. Jeg tviler på at noe har forandret seg, men skal aldri si aldri.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blindteste tv'er..

Ja da blir det mer diskusjoner enn kabeldebatten.. :lol:

Blindteste TV'er må jo bli likt mellom alle.. Tok du han?
    Sitter en med bind for øynene da? :lol:
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet en liten test her : Welcome to Tweak TV*-*TweakTV

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Har kommet en liten test her : Welcome to Tweak TV*-*TweakTV
    70 tommeren koster dobbelt så mye som Panasonic 65VT30...tviler bildekvaliteten er SÅ mye bedre.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Langt i fra. Den kostet omlag 500.000 kr ganske kort tid etter lanseringen. Kan umulig ha steget så mye i pris, heller omvendt da produksjonen har steget noe.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    70 tommeren koster dobbelt så mye som Panasonic 65VT30...tviler bildekvaliteten er SÅ mye bedre.
    Om ikke dårligere. Time vil sjow

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Langt i fra. Den kostet omlag 500.000 kr ganske kort tid etter lanseringen. Kan umulig ha steget så mye i pris, heller omvendt da produksjonen har steget noe.
    Uhhhhhhhhhhhhhh nei? 500 000 kroner? PAH!

Den kostet $500,000 U.S. Dollars, ikke norske kroner!

Panasonic TH-152UX1 152" 4k x 2k 3D High Definition Display

Det tilsvarer nesten 3 millioner kroner for den Tven der.

103" 1080p plasma'n kostet omlag 600 000 kroner i Dubai når jeg så den til salgs der nede. 85" var vel under 400 000.

Aldri sett den 152" 4096x2160p TVen til salgs noe sted men alle artikler jeg har lest hinter til U.S.D. $500K pris lapp.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp har en 108" LCD, og fant opp LCD teknologien på 80 tallet.
    LCD-teknologien er nok eldre enn det. Den første aktiv-matrise LCD skjerm ble tatt fram av Westinghouse i 1972. Før det har Liquid Crystals blitt forsket på i mer enn 100 år :-)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •