Ps51D8005 eller UE55D6325

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ps51D8005 eller UE55D6325

Hei,
    Jeg hadde egentlig bestemt meg for plasmaen, men da jeg var inne på Elkjøp spør mannen i butikken: "er du sikker på at du ikke skal ha led? Plasmaen har helt sinnsykt med refleksjoner og du må ha det helt mørkt i stuen!"

Dette sådde selvfølgelig ny tvil hos meg og jeg måtte gå tilbake til tenkeboksen.
    Det er forøvrig ingen som har begge disse skjermene utstilt i samme butikk så sammenligning er ikke så lett å få til. Grunnen til at det er den D6325 som blir vurdert som Led alternativ er prisen (13999) som fortsatt er under mitt tak på 15000,-

Er det noen som kan gi meg noe input? Gutta i butikken har like mange meninger som det er ansatte...

På forhånd takk..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt erfaring på LED - Plasma i stuen.. Forrige mnd hadde jeg en Sony HX920 (LED), denne ble byttet inn i en Panasonic VT30 (Plasma) da HX920 hadde en fabrikkfeil.

Jeg har vinduer i hele stua og mye dagslys. Derfor ble mitt første inntrykk av VT30 ikke så bra før kvelden kom. Jeg måtte rett og slett gå i butikken å kjøpe meg persienner. Da ble det bra på dagtid også.
    Så mitt tips. Kan du ikke kontrollere sol-lyset i rommet så kjøper du LED. Ser du mest TV under kveldsforhold med lite lys vil jeg anbefale plasma.
    Plasmaen blir bedre og bedre jo mørkere det er og LED blir faktisik dårligere (I helt mørke rom sliter mange LED skjermer med synlig blooming og/eller clouding)

PS51D8005 er et bra alternativ, det er også VT30 (her får du med 2 3D briller så prisen er nesten lik).. Ville kanskje vurdert UE55D6505 om jeg skulle gått for Samsung modellen.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt en PS51D6905 og var igjenom samme problematikk med gjenskinn. Men utifra det jeg kan forstå etter noen runder i butikk er at det er svært lite forskjell på gjenskinn på Samsung plasma og LED, skal en unngå gjenskinn må en over på Sony LED eller andre som ikke har blank overflate.

Så hos meg sto det mellom Samsungen jeg kjøpte og Sony 55EX720 men valgte Samung da jeg rett og slett ikke synes bilde på Sonyen var så veldig mye å skryte av. Det var forsåvidt ikke Samsung bilde i butikken heller men heldigvis var det noe helt annet å få den i hus etter litt justering, så jeg er godt fornøyd med valget. Gjenskinnet er ikke ideelt men absolutt til å leve med hos oss, men får en sola rett inn på skjermen så ville jeg nok valgt Sonyen til tross for dårligere bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble PS51D8005 fra Elkjøp levert på lokale påstkontoret.. Var den tven med best design syntes jeg (noe som faktisk har noe å si for meg og fruen i stuen). Håper bare jeg blir fornøyd med bilde/funksjonalitet/størrelse..

Takk for innspill!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS51D8005 er langt bedre! Og billigere er den også. Om 55" D8005 LED hadde kostet 10-11 000.. kanskje hadde vært god valg, men til 22 lapper, aldri..

du får dypere sort, og de mest nøyaktige og naturtro fargene siden Kuro..

Så på Tron Legacy med D8005 plasma, det var ikke mye lys utslipp i det sortnivået der nei

PS! Ikke hør på elkjøp folk. Dummeste folka jeg vet om, han ville bare tjene mer penger -_-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •