Valg av TV - kun som videomonitor (ikke audio)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av TV - kun som videomonitor (ikke audio)

Jeg skal kjøpe ny TV som skal plasseres i en 40m2 stue med mye vindusflate og dertil mye lys. Vi sitter ca 4m unna skjermen. Jeg kobler alt utstyr (Get HD-PVR, mediacenter PC, Apple TV, DVD-spiller og PS2) til min hjemmekino receiver som leverer alt av lyd. Kun 1 stk HDMI kabel går derfra inn i TVen. Jeg trenger altså nada funksjonalitet i TVen, kun at den viser bildet fra denne ene HDMI-kabelen på en god måte.

3D er jeg egentlig ikke så opptatt av så det er ikke noe krav.

TVen skal være så stor som mulig og minst 46".

Jeg ANTAR at det er LED/LCD jeg skal ha og ikke Plasma, siden det er et lyst rom og den skal brukes til ting som ubønnhørlig vil vise en del statiske bilder på skjermen med fare for innbrenning. Om det er noen som mener noe annet så mottas dette med takk!

Spørsmålet mitt blir da: Er det store forskjeller i bildekvalitet mellom LED/LCD TVer i forskjellige prisklasser? Eller er det først og fremst tilkoblingsmuligheter og funksjoner som skiller dem? Hvor mye bør jeg legge i dette? (Er det virkelig noe vits i å betale kr 16.000 for en Samsung UE46D8005 når jeg kan få en Samsung UE46D5005 for kr 6.800?)

Til slutt: Kom veldig gjerne med konkrete forslag til hva jeg bør kjøpe og hvor. Jeg ønsker at prisen skal holde seg under 8.000 men dette avhenger litt av svaret på forrige spørsmål.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony 55" 3D LED-TV KDL-55EX720

Ser at Elkjøp selger Sony 55" 3D LED-TV KDL-55EX720 for 11.995,-. Dette er vel det rimeligste på størrelser over 47". Hvordan er denne i forhold til de kravene jeg nevner i forrige melding? Og hvordan er bildekvaliteten i forhold til en 46/47" til ca samme pris? F.eks. Sony 46" 3D LED-TV KDL-46EX724 til 10.495?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg 55le5500

Fant en til som er enda billigere: LG 55LE5500 55" LED LCD-TV 100Hz hos Netshop til 10.995. Og så har Elkjøp et par Philips til 11.990,- og en Thomson til 8.995, men den siste har jeg fått med meg at ikke er noe å satse på... Philipsene derimot kan jo være aktuelle...:
    Philips 55" LED-TV 55PFL6606H
    Philips 55" LED-TV 55PFL6606T

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •