Noen som har testa disse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har testa disse?

Vurderer Philips Pixel Plus opp mot denne JVC HV-32D25 D.I.S.T
    Begge kan gå opp til HDTV oppløsning. Ivertfall JVC(over 1200 linjer)

Noen som har testa JVC'n? Har sett på Philipsen og den er rå!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikkje kjøp JVC

For å være helt ærlig så burde JVC kalt teknologien sin for D.R.I.T. i stedet for D.I.S.T. Har selv kjøpt en slik JVC tv og bildet ligger for langt til venstre. Ser det på teksten i begynnelsen av filmer, når det er rammer rundt bildet og på dvd menyer.

I følge JVC er problemet med DVD spilleren min, en Pioneer DV757Ai. Samme problemet har 3 andre DVD spillere testa på el-kjøp av forskjellig merke i tillegg til Playstation 2 maskinen min.

Har òg testa dei samme DVD spillerene på en annen JVC HV32D25 i tillegg til den jeg har og den hadde akkurat samme problemet.

JVC var ikke interessert i å hjelpe og el-kjøp sa bare at dei skulle sjekke med JVC og ringe meg i morgen uten at noen ringte. Etter å ha masa i bortimot 2 måneder hos el-kjøp og fått "vi skal sjekke med JVC i morgen og så ringer vi deg" hver gang har jeg i alle fall bestemt meg for å ALDRI kjøpe noe fra JVC og ALDRI handle på el-kjøp.

Det sørgelige her er at problemet er såååå enkelt å fikse om jeg bare hadde fått tilgang til service menyene på tv'en eller om el-kjøp hadde gjort det for meg. Tar sikkert 30 sekunder å få bildet sentrert, men så lenge verken el-kjøp eller JVC er villig til å hjelpe eller jeg finner koden selv er tv'en ikke stort mer enn et veldig dyrt potteplante-stativ. For hver gang jeg ser på DVD ser jeg problemet.

For å gjøre det hele kort: du får meir for pengene ved tørke deg i bak med dei enn å kjøpe ein JVC HV32D25. Kjøp Philips!

PS! Glemte det nesten: Venstre høytaler forstyrrer bildet oppe i venstre hjørnet slik at du får misfargelser i hjørnet. Rødskjær på hvit skjerm og grønt på blå skjerm. Samme feilen på min og den som står på el-kjøp.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ikke god reklame for JVC og Elkjøp dette her, nei. Her kommer i tillegg godt begrunnet klaging. Du bør definitivt kreve å få skjermen reparert. Jeg hadde troppet opp personlig og forlanget TVen byttet ut umiddelbart, når de ikke har ringt tilbake som de skal, og heller ikke sendt noen servicemann.

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg representer ikke Elkjøp Norge, men jobber i en Elkjøp i Oslo. Man kan ikke ta alle Elkjøpbutikker under ett. Det er en altfor enkel tankegang. Servicen man får i en butikk kan være helt annerledes i en annen. I Oslo by kan man velge mellom Carl Berner, Storo og Skøyen. I verste fall må man reise ut til Sandvika, Lørenskog eller Vinterbro. Dog er dette totalt 6 butikker med en relativt liten geografisk avstand. Å tro at alle de ansatte i disse butikkene er fullstendig like er en litt enkelt tankegang som jeg ikke forstår. Ta heller en tur innom en annen Elkjøp. De har tross alt de beste prisene gjennom sin prisgaranti OG 30 dagers åpent kjøp.

Dog skal jeg ikke bortforklare at det enkelte Elkjøpbutikker forekommer dårlig service. Men slikt vil du også oppleve hos f.eks. Spaceworld og Elkjøp.

De man evt kan lære å holde seg unna er enkelte modeller eller kanskje enkelte leverandører på generelt grunnlag. Jeg er enig i at D.I.S.T. burde vært kalt D.R.I.T. her i Norge. Det også av flere årsaker enn du ramser opp her. Faktisk syntes jeg bildet var så dårlig at jeg droppet å bestille inn noen av disse apparatene. Jeg fikk se dem hos JVC og andre Elkjøp.

-Kjetil-

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde D.I.S.T var omtrent den samme teknologien Philips brukte på sine "HDTV Lookalikes" tv..? Er disse også dritt? Mener det var LydBilde(eller dvd&hjemmekino) som testet både JVC sin teknologi og Philips sin teknologi, og begge fikk god kritikk....

Uansett er disse teknologiene begrenset... Du har trossalt uansett BARE PAL oppløsning som kilde...

Mvh

AK

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Er ikke meningen å stigmatisere Elkjøp på noen måte, Kjottolf, kunne selvsagt minst like godt vært en Spaceworld forretning (selv om det i aller høyeste grad ikke bør forekomme!).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal selvfølgelig ikke påstå at alle el-kjøp butikker er like ille ettersom jeg ikke har vert innom på langt nær alle, men de jeg har vært innom har opplevelsen vært at de ansatte har generellt dårlig kompetanse om det de selger og det lille de vet er som oftest plukka rett fra brosjyrer fra produsenter. Et lite tips: ser du en av tv'ene utstilt i en el-kjøp butikk ha en ekstra lapp der det står "Meget bra bilde" betyr ikke det at den har bedre bilde enn de andre tv'ene, det er bare veldig mange av den på lager.

Til trøst for el-kjøp; Spaceworld og Expert er like dårlige.

Men tilbake til JVC tv'en. Litt mer klaging:

Den har faktisk komponent inngang og den støtter progressive scan på den. Problemet er bare at når man bruker komponent inngangen virker ikke noe av den fancy elektronikken i tv'en. Dette gjør at bildet blir veldig uskarpt. Og for å gjøre det hele mye verre, tv'en støtter ikke macrovision kopibeskyttelsen som alle DVD spillere er påbudt å ha på progressive scan bilder på komponent. Det fører til at tynne litt lysere horisontale linjer beveger seg over skjermen. Mao er komponent inngangen på JVC HV32D25 ubrukelig og bare enn gimmic for å få stakkerer som meg til å kjøpe den.

STYR UNNA JVC TV'ER!!!

Newcomer James Juiceless sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpe TV hos Elkjøp? Ja for god pris. Service? Definitivt nei.

30 dagers returrett? Kundene gidder ikke å returnere, og de som gjør det er godt innenfor elkjøps retur-margin.

Kva med service etter 30 dager som med JVC TV'en nevnt i tråden? Glem det halstein, du er nok elkjøp-FUBAR.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av halstein
    Til trøst for el-kjøp; Spaceworld og Expert er like dårlige.
    Hehe, der fikk vi den også (Spaceworld)! Jeg er helt enig i at det ofte kan være lagerstatus og ikke faktisk bildekvalitet som hos visse selgere og butikker dessverre er avgjørende for den anbefaling som gis. Dette svekker selvsagt troverdigheten, og på sikt vil butikken kunne tape mye på en slik fremtoning. Det blir for selgeren alltid en vurdering mellom troverdighet og inntjening, og da står mye opp til butikkens policy på området.

Jeg mener iallfall butikkjedene i langt større grad bør bestrebe å øke sine selgeres kompetanse så vel som moralske verdier. På sikt vil en uansett tjene på å være ærlig! Når det er sagt, må det selvsagt også nevnes at produktanbefalinger ikke alltid er helt sort/hvitt. En JVC, med f.eks. D.I.S.T, selv om denne kanskje er noe dårligere enn f.eks. Panasonic, kan til en lavere pris gi mer enn tilstrekkelig verdi for sluttbrukeren, slik at en selger som foretar seg en slik anbefaling, ofte kan ha en helt legitim grunn for dette. Det viktige er å informere kunden om alternativene, og lede vedkommende inn på det produkt/tjeneste som best "serves his or her needs"! (rett fra markedsføringsboken, dette her!)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av James Juiceless
    30 dagers returrett? Kundene gidder ikke å returnere, og de som gjør det er godt innenfor elkjøps retur-margin.
    Dette er snakk om å bruke sin forbrukermakt. Jeg kjøpte en Thomson-TV hos Elkjøp, men når jeg fikk den hjem var bildet deformert og skalerings-innstillingene svært begrensede. Resultat: Returner driten og få pengene igjen. Ingen spørsmål ble stilt, og jeg kjøpte en annen TV et annet sted.

Min anbefaling er nettopp det: Test produktet nøye (alle funksjoner og kvaliteten på lyd bilde) i løpet av den første uka. Er du det minste misfornøyd, bruk returretten. Dette gir forbrukermakt. Ingen, hverken kundene eller Elkjøp er tjent med misfornøyde kunder. Bruk returretten, så blir alle glade.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du det minste misfornøyd, bruk returretten. Dette gir forbrukermakt.
    Enig! Feilen min var at jeg var naiv no til å tro at el-kjøp faktsik ville fikse tv'en. Dersom bare bildet hadde blitt justert og fargefeilen opp i venstre hjørne hadde blitt fikset skal man lete lenge etter en tv med bedre bilde i den prisklassen... eller kanskje ikke siden en Philips Pixel Plus står ofte like i nærheten i butikken... uansett..

Sant nok så har den en ubrukelig komponent inngang, men hvilken andre tv'er har komponent i den prisklassen uansett? JVC burde ha kutta ut komponent inngangen og satt ned prisen med 500 i stedet.

Det eg bør gjøre er å rett og slett møte opp hos el-kjøp med tv'en og si at enten blir den reparert eller så skal jeg ha pengene tilbake. Om jeg ikke husker feil så har selger rett til å prøve å fikse et produkt to ganger før kjøper kan kreve kjøpet opphevet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Om jeg ikke husker feil så har selger rett til å prøve å fikse et produkt to ganger før kjøper kan kreve kjøpet opphevet.
    Dette gjelder hvis det forekommer samme feil på produktet. De har altså 2 anledninger til å rette eller bytte ut produktet, og hvis en får samme feil den tredje gangen, kan en heve kjøpet mot penger tilbake.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eg bør gjøre er å rett og slett møte opp hos el-kjøp med tv'en og si at enten blir den reparert eller så skal jeg ha pengene tilbake.
    Jeg vet ikke hvordan andre tenker rundt dette, men for min del er 30-dagers regelen til Elkjøp så god at jeg ikke vil akseptere at et produkt har feil innenfor dette tidsrommet. Reparasjon er for min del ikke aktuelt da. :?

Det har blant annet med følelsen av å ha noe nytt. Jeg føler ikke at jeg har fått et nytt produkt hvis det har vært inne til reparasjon. Når jeg kjøper noe nytt, skal det fungere 100% uten behov for reparasjon, ellers har jeg fått et mindreverdig produkt. Pengene tilbake er bedre enn reparasjon.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •