Samsung D8005 som plasma eller LED?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung D8005 som plasma eller LED?

Hei!

Sett litt på tester av både Samsung sin nye 8-serie som både LED og Plasma, men vet ikke helt hva som bør velges. Fortrinnsvis er det UE46D8005 og PS51D8005 som jeg vurderer.

Noen som har noen forslag om hva jeg bør velge av disse to? At det er en størrelsesforskjell på 5 tommer spiller forsåvidt ingen rolle.

LED-testpå FlatPanels.dk: Samsung D8005 (LED) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Plasma-test på FlatPanels.dk: Samsung D8005 (plasma) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Finner ikke helt den store konklusjonen som får meg til å velge den ene framfor den andre.

Spørsmålet er om jeg vil bli fornøyd samme hvem jeg velger av disse, siden jeg ikke er den mest hardcore TV-eksperten som antagelig ikke ser alt som de dypere interesserte gjør, men gjenskinn er noe av det jeg ønsker minst mulig av, og fra det jeg har lest meg til så fungerer Samsungs nye anti-refleksfilter bra(!?).

Jeg takker i hvertfall for alle forslag og innspill :-)

Hilsen
    Joachim

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er i samme båt som deg. Sitter og ser på tv'er i samme prisklasse. Min skal bli brukt i ein lys stue, og eg har ikkje muligheten til høyttaler anlegg. Så høyttalerene i tven må vera _brukbare_..

Noken som har erfaringer med desse skjermene som kan svare trådstarter?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma D8005 vinner her, mer presise farger og dypere sort (Jeg så flatpanels ga 0.03 til LED og 0.06 til plasma men om du ser med dine egne øyne er forskjellen nesten helt motsatt!)

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Led har godt sortnivå selv når det er lyst, men mye gjenskinn. Plasmaen vet jeg ikke noe særlig om, bortsett fra at den vil virke mye større enn 46" pga de ekstra 5" og en tykkere kant.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva skal jeg velge ?

Har samme dilemma jeg også, skal jeg velge Samsung 51" 3D Plasma Smart TV PS51D8005 (til ca. 12000 kr) eller Samsung 46" 3D LED Smart TV UE46D8005 (til ca. 13800 kr) eller Samsung UE46C9005S (til ca. 10000 kr) ??? Ønsker svar raskt !

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gitt opp tv kjøp jeg........å lese på diverse forumer gjør bare forvirringen enda værre.
    Crosstalk,blooming,ghosting,inputlag,innbrenning osv er bare noe man må tenke på ved kjøp av ny tv.
    Har vært fristet av 55D8005 lenge men ser nå at veldig mange fraråder denne og
    andre LED modeller hvis konsoll spilling er et tema.....spesielt fra Samsung pga inputlag.
    Har ganske lyst rom så derfor frister ikke plasma.
    En ting er sikkert.....kjøper jeg ny tv så blir det GARANTERT fra Elkjøp.....pga 30 dagers retur rett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potitflak
    Har gitt opp tv kjøp jeg........å lese på diverse forumer gjør bare forvirringen enda værre.
    Crosstalk,blooming,ghosting,inputlag,innbrenning osv er bare noe man må tenke på ved kjøp av ny tv.
    Har vært fristet av 55D8005 lenge men ser nå at veldig mange fraråder denne og
    andre LED modeller hvis konsoll spilling er et tema.....spesielt fra Samsung pga inputlag.
    Har ganske lyst rom så derfor frister ikke plasma.
    En ting er sikkert.....kjøper jeg ny tv så blir det GARANTERT fra Elkjøp.....pga 30 dagers retur rett.
    Vanskelige dette ! Jeg har også lyst rom, så det går mot 8005 LED 3d tven Pluss hjemmekino anlegget 6750 fra Samsung Tror ikke det er så høy inputlag når spiller på tven med ps3 osv. Mange som ikke vet hva dem skal gjøre for å slå av diverse funksjoner...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode 68
    Vanskelige dette ! Jeg har også lyst rom, så det går mot 8005 LED 3d tven Pluss hjemmekino anlegget 6750 fra Samsung Tror ikke det er så høy inputlag når spiller på tven med ps3 osv. Mange som ikke vet hva dem skal gjøre for å slå av diverse funksjoner...
    "game mode" funksjonen er vel det eneste som hjelper mot input lag men synes bilde blir helt for jævlig i den modusen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen her som faktisk har en erfaring med en av disse TVene som har fått dratt en av dem eller begge inn i stua på et tidspunkt?

Jungelen med spesifikasjoner, kalibreringsforslag og uttrykk som ikke gir meg helt den klare oversykten om det er en bra eller dårlig TV. Derfor best om noen som har sett og opplevd en av disse, kanskje helst hatt den i stua og fått vurdert den fra den vinkelen, kan svare på om disse er noe bra :-) Ut fra det som jeg har lest så virker de veldig bra, til og med terningkast 6 på DinSide (selv om smaken er som baken).

Takk igjen for alle innspill :-)

J.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av donjoachim
    Er ingen her som faktisk har en erfaring med en av disse TVene som har fått dratt en av dem eller begge inn i stua på et tidspunkt?

Jungelen med spesifikasjoner, kalibreringsforslag og uttrykk som ikke gir meg helt den klare oversykten om det er en bra eller dårlig TV. Derfor best om noen som har sett og opplevd en av disse, kanskje helst hatt den i stua og fått vurdert den fra den vinkelen, kan svare på om disse er noe bra :-) Ut fra det som jeg har lest så virker de veldig bra, til og med terningkast 6 på DinSide (selv om smaken er som baken).

Takk igjen for alle innspill :-)

J.
    Skal komme tilbake med innspill etter jeg har mottatt TV og lagt inn innstillinger på TVEN osv

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt LED-versjonen av D8005, men gikk og irriterte meg noe sinnsykt over cloudinga som hvertfall på min versjon var ganske ekstrem. Det var egentlig ikke til å unngå å se i mange tilfeller.
    Clouding er såvidt jeg vet et problem du vil unngå på plasmaskjermer (?), men her er det masse lys og derfor endte det opp med sony hx920. Jeg synes kanskje det er litt mer refleksjoner i den enn det var på Samsung, men med ca. 15 kvadrat med vinduer på sideveggen (mot sør/sørvest) er det ikke veldig plagsomt. For min del var det mer irriterende med cloudingen fra Samsungen hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått mer erfaring med plasmaen her?
    Har planer om å kjøpe enten 46" led 8005, eller 51" plasmaen..

Er så borti natta usikker på hvilken..

Noe jeg frykter er størrelsen på 46"en, kjempedesign, men er usikker på om den gjør att tven blir for liten på veggen i stua..Og 55" eren er for dyr.

Plasmaen er jeg usikker på designen, helt topp att den har "børstet stål/plast" ramme, men blir noe annet enn på led`en..
    Er ikke å oppdrive noen plass som har den utstilt i området.. Mens led tven er utstillt nesten over ALT!

Noen som har plasmaen som har bilder av den i en mer normal setting enn på siden til samsung, hadde jeg satte pris på det!!8)

Her har som sagt design en viktig rolle, den skal henge på veggen i en stue, blir brukt kun til tv titting, film har jeg egen hjemmekino til.....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kikinova
    Noen som har fått mer erfaring med plasmaen her?
    Har planer om å kjøpe enten 46" led 8005, eller 51" plasmaen..

Er så borti natta usikker på hvilken..

Noe jeg frykter er størrelsen på 46"en, kjempedesign, men er usikker på om den gjør att tven blir for liten på veggen i stua..Og 55" eren er for dyr.

Plasmaen er jeg usikker på designen, helt topp att den har "børstet stål/plast" ramme, men blir noe annet enn på led`en..
    Er ikke å oppdrive noen plass som har den utstilt i området.. Mens led tven er utstillt nesten over ALT!

Noen som har plasmaen som har bilder av den i en mer normal setting enn på siden til samsung, hadde jeg satte pris på det!!8)

Her har som sagt design en viktig rolle, den skal henge på veggen i en stue, blir brukt kun til tv titting, film har jeg egen hjemmekino til.....

Hei.

Jeg hadde først en UE55D8005 LED som jeg plukket ned av veggen til fordel for en PS64D8005.

UE55D8005 virket ekstremt liten og puslete på veggen, faktisk virket den mye mindre enn den 50" panasonic plasmaen som hang der fra før, selv om bildeflaten er større så virket den mindre, noe alle mine kompiser også kommenterte.

Jeg var heller ikke fornøyd med bilde, spesielt innsynsvinkelen er helt bedrøvelig, mye sånn rar flimmer som kom og gikk, akkurat som at den slet med bildene. Hverken jeg eller kona syntes at utseende var noe spesielt heller, det gjor seg slett ikke med en rammeløs tv på vegg, den er nok penere om den står på medfølgende fot.

Det første som slår meg når jeg henger opp PS64D8005 er at den er "DIGER", hærlig diger er den sammenlignet med den puslete 55 tommeren:-D
    Utseendemessig synes jeg at PS64D8005 er langt finere med den børsta stål rammen og ikke minsten at den faktisk har en liten ramme rundt bilde.
    Bildemessig så er og forblir jeg en god stund til med plasma, plasma har pokker så mye bedre og rolig bilde en LED pr. dags dato ihvertfall.

Når det gjelde "buzzing" så er den til stede, men ikke plagsomt foreløpig og jeg klarer ikke å høre det fra der jeg sitter (3 meter) og det er jo ikke vanlig at jeg sitter å ser på tv uten lyd heller:-D

Gega

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svarer enkelt og presist: PSxxD8005!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!:-D
    Og egentlig de svarene jeg håpet og få også, da jeg tror led`en hadde blitt for puslete på veggen!

Går nåkk for plasmaen ja 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er plasmaen bestillt.
    Timesalg hos mpx til 9990,- fra klokken 22-23!
    Må da være billig

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kikinova
    Da er plasmaen bestillt.
    Timesalg hos mpx til 9990,- fra klokken 22-23!
    Må da være billig

Knallbillig for en knallgod tv, vil tro at du blir kjempefornøyd med en så god tv til 10 000.-..Gratulere:-D

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Knallbillig for en knallgod tv, vil tro at du blir kjempefornøyd med en så god tv til 10 000.-..Gratulere:-D

Gega
    Jeg slengte meg på og (impuls)-kjøpte denne tv-en.
    Håper jeg ikke blir skuffet.
    Jeg trenger veggfeste til denne. Noen forslag?
    Noen som vet om det følger med 3D-briller til denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonnann
    Normalt følger ikke det med. De eneste tv-ene jeg tror det følger med av plasmaskjermene er vel VT-serien til Panasonic.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonnann

Det fulgte med 2 par 3d briller på min PS64D8005 så jeg regner med at det følger med på disse også.

Disse brillene fulgte med

Komplett.no - Samsung 3D briller SSG-P31002 2 pack

Jeg bruker dette veggfeste, veldig stilig at tv`n kommer helt inntil vegg og enkel å henge opp, det er som å henge opp et bilde:-D

Komplett.no - Samsung Super slim veggfeste

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •