Hvilken billig TV??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken billig TV??

SKal kjøpe en TV (ikke til meg), den skal brukes med gammeldags analog antennekabel.
    Antar at utleier av har en eller annen digital boks hos seg, men hybelleiligheten har altså bare en vanlig antennekabel med signal til TV.
    TV-en som har blitt brukt før er gammel, og tviler på at det var noen digital tuner (ikke noe kort).

Har alle nye TV-er fortsatt analog antenneinngang og tuner, eller er det fjernet?

Skal bruke minst mulig penger, og har sett på følgende modeller:
    LG 42LD550,
    LG 42LD450N
    Samsung LE40C535

Andre forslag til røverkjøp/tilbud for tiden?

Har noen av disse analog lyd-utgang?
    Må jo ha lyden over på et anlegg, og hvis det er analog kilde tipper jeg den ikke kommer ut av digital utgang heller (om det er det på TVen).

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne..

Noen tips til bra tilbud på billig men OK TV for tiden?

LG 37" LCD-TV 37LK430 til 3000,- for eksempel?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bedre å kjøpe en litt eldre TV brukt, enn en ny billig (ofte gamle eller dårlige modeller)?

En bekjent selger samsung le46a656 - er det noe å satse på? Til samme eller lavere pris som en billig ny, dvs. under 3-4k?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TX-P50U30. 4995,- på lefdal på nettet. Litt over budsjettet ditt kanskje, men stor og fin tv, mye for pengene her

Den koster forresten 8000,- i butikken, tviler på det er så mye billigere i andre butikker enn på nettet. En situasjonene hvor man sparer fett på netthandel

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aalsen
    Panasonic TX-P50U30. 4995,- på lefdal på nettet. Litt over budsjettet ditt kanskje, men stor og fin tv, mye for pengene her

Den koster forresten 8000,- i butikken, tviler på det er så mye billigere i andre butikker enn på nettet. En situasjonene hvor man sparer fett på netthandel
    8000 i butikken? Det hørtes ut som ran. G30-en kan man jo få i butikk til 8990,-

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er best kjøp akkurat nå, f.eks. blant disse:
    LG 37" LCD-TV 37LK430 til kr 3000,-
    LG 42LK430 42" LCD FULL-HD til 3400,- (glem det; 800 i frakt fra DH).
    Sony 40" LCD-TV KDL-40BX420 3500,-
    Panasonic 42" TX-P42C3E plasma-TV til kr 3500,-
    Thomson 40" LCD-TV 40FS3246C til kr 3000,-

EDIT: Tror disse er mest aktuelle - trenger helst TV denne uken (og kan hente TV fra komplett dagen etter på hentelager):

LG 42" LCD-TV LK450N til kr 3500,-
    LG 42" LCD-TV 42LK430N 4000,- komplett
    Samsung 40" LCD LE40D504 til kr 3500,-(komplett. Netonnet: 3000 men ikke på lager)

Evt. samsung le46a656 brukt til kr 3000,-

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen stall tips til mest TV for pengene?
    (helst godt under kr 4000,-)

(Helst full-HD og over 37", og helst fra en butikk som har på lager, f.eks. komplett der jeg kan hente dagen etter bestilling).

Noen kommentarer til disse tilbudene - tror kanskje et av disse er mest aktuelt nå:

Samsung 40" LCD-TV LE40D555 tilbud 4000,- (normalt 5000) komplett.
    Panasonic 37" LCD-TV TX-L37U3E tilbud 3300,- (normalt 4500) komplett.
    Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42CX3E 3700 (normalt 5000) komplett - men ikke full-HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til bruken og prisene du nevner er det "ETT FETT"
    Bruk heller tid på en butikk å høyr kva dei selgerane har å seie, ta med deg varenr, på dei aktuelle og spør dei, trenge ikkje nødvendigvis kjøpe der.

Kjøp nytt og ikkje noko gammalt greie e no mitt forslag, men bruk tida på butikken i stedenfor å sitte her på avforum med eit sånt "dilemma"

Konstruktivt ikkje surt innlegg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de nevnte har jeg egentlig mest troen på Samsung 40" LCD-TV LE40D555. LCD-ene til Panasonic har stort sett fått slakt, og jeg har vanskelig for å tro at sortnivå på den C3E-en er noe særlig i forhold til den samsungen.

Det skal også sies at belysningen i rommet bør være en avgjørende faktor for hvorvidt du i det hele tatt skal vurdere plasma. Har du lite med lyskontroll er det i grunnen ugunstig med plasma uansett prisklasse.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Av de nevnte har jeg egentlig mest troen på Samsung 40" LCD-TV LE40D555. LCD-ene til Panasonic har stort sett fått slakt, og jeg har vanskelig for å tro at sortnivå på den C3E-en er noe særlig i forhold til den samsungen.

Det skal også sies at belysningen i rommet bør være en avgjørende faktor for hvorvidt du i det hele tatt skal vurdere plasma. Har du lite med lyskontroll er det i grunnen ugunstig med plasma uansett prisklasse.
    Vet ikke hvor nøye sortivå egentlig er. Den vil ikke bli brukt noe særlig til helt mørklagt rom og film. Den brukes i normalt opplyst stue, både dagtid og kveldstid, mye til tegnefilm og serier.

Nå er jeg ikke helt enig i utgangspunktet med siste uttallelse om plasma - men jeg har ikke sett mye på LCD og LED TV'er, og de gangene jeg har gjort det (ikke siste modeller) synes jeg de har skuffet stort på flere områder, og har selv hatt Plasma uten å tenke nevneverdig over lysproblematikk - men det er mulig noen nye LCD-TV er bedre (både mer lyssterke og mindre reflektivt belegg. Sistnevnte føler jeg er viktigste faktor men kan ta feil.).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Vet ikke hvor nøye sortivå egentlig er. Den vil ikke bli brukt noe særlig til helt mørklagt rom og film. Den brukes i normalt opplyst stue, både dagtid og kveldstid, mye til tegnefilm og serier.

Nå er jeg ikke helt enig i utgangspunktet med siste uttallelse om plasma - men jeg har ikke sett mye på LCD og LED TV'er, og de gangene jeg har gjort det (ikke siste modeller) synes jeg de har skuffet stort på flere områder, og har selv hatt Plasma uten å tenke nevneverdig over lysproblematikk - men det er mulig noen nye LCD-TV er bedre (både mer lyssterke og mindre reflektivt belegg. Sistnevnte føler jeg er viktigste faktor men kan ta feil.).
    Jeg har i alle fall aldri sett en plasmaskjerm som ikke har sett betydelig gråere ut i lyse omgivelser Noen av de dyrere plasmaene klarer seg relativt godt, men i entry level-klassen tror jeg nok de fleste vil slite litt. Det finnes dog ingen gode fasitsvar her, men jeg er overbevist om at en god vanlig LCD vil knuse det meste av entry level-plasmaer. Jeg så en LE52A656 nylig og den var jevnt over bra på det meste så derfor har jeg tro på LExxDxxx også siden det er snakk om tre år nyere modell.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erlend.
    Til bruken og prisene du nevner er det "ETT FETT"
    Bruk heller tid på en butikk å høyr kva dei selgerane har å seie, ta med deg varenr, på dei aktuelle og spør dei, trenge ikkje nødvendigvis kjøpe der.

Kjøp nytt og ikkje noko gammalt greie e no mitt forslag, men bruk tida på butikken i stedenfor å sitte her på avforum med eit sånt "dilemma"

Konstruktivt ikkje surt innlegg
    Hei, er jo forsåvidt enig, men jeg tenkte kanskje noen andre har gjort det samme og vil dele sin kunnskap/resarch. Jeg har desverre ikke mye tid til å gå i butikker, og det blir forferdelig mange varenr å skrive opp, og jeg stoler ikke på kjedebutikkene som har mye utdatert til høye priser, og egne modellnavn etc., og vet det stort sett er billigere på nett. Og selv for å se på evt. utvalget til komplett i en eller annen butikk, så finner jeg sikkert ikke tvene jeg leter etter (hvert fall ikke de fleste/mest aktuelle) uten å kjøre rundt i flere dager.. :P

Nytt vs. gammelt - ofte så er jo de billigste tvene gamle modeller, og jeg vil tippe at gamle gode/toppmodeller kan konkurrere med disse (kanskje sett bort fra finesser som wifi, internett, 3D etc).

EDTI: men skal ikke se bort i fra at jeg tar en tur innom elkjøp eller andre butikker og prøver å gjøre opp noen meninger, om ikke annet se generelt forskjell på rimelige LCD og plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du på elkjøp er det jo bare til å handle, er du ikke fornøyd så bytter du jo bare tv`en inn i en annen. I den pris klassen er jeg temlig sikker på uansett hvilke merke model du velger så er de temelig like i bilde.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et begredelig besøk på elkjøp, og enda verre i nabosjappa på lørenskog, dro jeg hjem mindre klok og bestilte samsung LE40D555 fra komplett..

EDIT:
    Bare for å utdype litt:
    På Elkjøp snakket jeg med to selgere, og selv om jeg klart og tydelig sa at jeg var på utkikk etter TV til under 4000,- så dro de meg til dyrere TV-er. De kunne heller ikke fortelle meg forskjellen på TV-ene (annet enn at plasma var dårlig på billig tv-er, og at billig tv-er var dårlige, og at 100HZ var bedre så det ikke ble hakking). De hadde ingen spesiell formening eller argumenter om hvilken av TV-ene jeg kikket på som var "best kjøp". Og det gikk ikke ann å sammenligne skikkelig, den ene TV-en var ikke koblet på samme signal som de andre (fordi den manglet komponent inngang) og spilte en gammel film. Bildet var dårlig, men det kunne jo også være spilleren sin skyld. På de fleste billige TV-er var det trøbbel ved bevegelse i bildet, med "interlacing"(stripete områder med bevegelse og kontrast)- og oppskarpings artifakter.. På en var det nesten ingen gråtoner å spore, bare mørkt/sort. Noen av demo/retur TV-ene kunne kanskje vært aktuelle, men det var bare hundrelapper å spare i forhold til både elkjøps normalpris, tilbudspris, og ikke minst mot komplett.
    Svingte også innom elprice som hadde store plakater som reklamerte for "inntil 50% rabatt på alt i butikken" pga. ombygging e.l., og det var i utgangspunktet en mer oppegående kar.Jeg fortalte jeg hadde makspris på 4000, og han sa hva han skulle gjøre. Så fortalte han prisene på TV'er som stod der til 5-6000 og sa han kunne gå ned til 44-4500 (husker ikke helt). Når jeg da fortalte at jeg kunne få samme TV'en på nett for 3500,- så ble han litt grinete og forklarte at det var mye bedre å kjøpe i butikk pga. hvis noe ble feil, så var det enklere å levere den i butikk enn å ta vare på esken og sende i posten osv. Og han mente jeg uansett kunne finne billigere TV på nett, uavhengig av eventuelle gode tilbud (som han tydeligvis ikke hadde likevel) i butikk. Så da var jeg enig og gikk - da får han heller selge overprisede TV-er til uvitende folk som satser på at TV-en sin må inn til reparasjon.
    For en gangs skyld kunne jeg godt tenke meg å få TV-en på dagen, men når jeg for det første ikke får sammenligne bilde på TV-ene skikkelig (noe som er litt av poenget med butikk trodde jeg), og når selv tilbud ikke matcher nettbutikker (altså jeg kan godt betale et par hundre kroner ekstra i butikk, men jeg forventer meg fortsatt lave marginer i lavpriskjeder) så gir jeg opp..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •