Kan noen hjelpe med kalibrering av en 2010 Panasonic-plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan noen hjelpe med kalibrering av en 2010 Panasonic-plasma?

Jeg har de siste dagene brukt en del tid på å perfeksjonere innstillingene jeg bruker for TV-titting og filmtitting på min TX-P50S20 og har fått det ganske bra. Jeg bruker Normal for TV og Cinema for film, men begge har et visst grønnskjær i seg som jeg ikke får bort i visse mørke scener.

Nå er det ingen individuelle kontroller for RGB i S20, men jeg har snust litt i service-menyen og der finner jeg DRV og CUT for hver enkelt fargekanal. Jeg antar DRV står for drive og at CUT står for cut-off. Er det håp for å tone ned grønt ved hjelp av disse parameterne?

Hvis så er tilfelle, er det med S20 som med amerikansk S2 at man må koble til en 1080i-kilde via component for å faktisk få endret verdiene for HD?

Hadde vært knall hvis noen her før faktisk har kalibrert en sånn før og kan svare. Jeg er NESTEN i mål, og det irriterer meg at jeg ikke får til den siste lille detaljen

På forhånd takk.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg har de siste dagene brukt en del tid på å perfeksjonere innstillingene jeg bruker for TV-titting og filmtitting på min TX-P50S20 og har fått det ganske bra. Jeg bruker Normal for TV og Cinema for film, men begge har et visst grønnskjær i seg som jeg ikke får bort i visse mørke scener.

Nå er det ingen individuelle kontroller for RGB i S20, men jeg har snust litt i service-menyen og der finner jeg DRV og CUT for hver enkelt fargekanal. Jeg antar DRV står for drive og at CUT står for cut-off. Er det håp for å tone ned grønt ved hjelp av disse parameterne?

Hvis så er tilfelle, er det med S20 som med amerikansk S2 at man må koble til en 1080i-kilde via component for å faktisk få endret verdiene for HD?

Hadde vært knall hvis noen her før faktisk har kalibrert en sånn før og kan svare. Jeg er NESTEN i mål, og det irriterer meg at jeg ikke får til den siste lille detaljen

På forhånd takk.
    hmm, er dette samme skjerm som tx-50g20 bare i sølv? Isåfall har du ISF fargejusteringer på den. Må bare inn i menyen å aktivere dette. Avanserte innstillinger eller noe. THX moduset skal være det beste på denne skjermen ifølge hjemmekino bladet.

Der har de også liste over alle innstillingene de endte opp med, jeg har dette selv og fungerte utmerket i min stue Men er forskjellig fra rom til rom såklart, grunnet lysforhold.

Såklart om det ikke er samme skjerm er det bare se bort ifra dette :P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såklart om det ikke er samme skjerm er det bare se bort ifra dette :P
    Da må du nok se bort ifra dette, for Panasonic TX-P50S20 og G20 er IKKE samme skjerm. S20 er en litt dårligere spesifisert skjerm enn G20 og på S20 må du benytte service-menyen ved endring av bl.a. gråskala, gammaverdi etc.

Det er i grunnen (nesten) håpløst å få stilt i dette uten måleinstrumenter, fordi en reduksjon av grønt (om jeg forstår deg riktig), kan gå ut over noe annet. Men skriv ihvertfall opp de opprinnelige verdiene FØR du endrer noe, slik du alltids kan gå tilbake til fabrikkinnstillingen.

Det er en kjent sak at flere av Panasonic-skjermene har et lite "grønn-stikk", men det er det ikke så mye å få gjort med, med mindre du kan redusere oversaturering/metning av grønt på tilkoblede kilder (og det er det de færreste som kan).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er en kjent sak at flere av Panasonic-skjermene har et lite "grønn-stikk", men det er det ikke så mye å få gjort med, med mindre du kan redusere oversaturering/metning av grønt på tilkoblede kilder (og det er det de færreste som kan).
    Jeg vet ikke helt hva som anses som lite, men mørkhudede personer kan til tider se ut som marsboere, og det kan vel ikke helt være meningen.

Vet at servicemenyen er mitt eneste håp på denne tv-en, men er altså usikker på om det vil hjelpe samt denne detaljen med den amerikanske modellen som man må koble til via komponent for å gjøre dette. Jeg er litt nervøs for å ødelegge noe, derfor jeg håper å finne noen her som har kalibrert (eller forsøkt) å kalibrere en S20 før

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •