Sony 55ex720 eller Samsung Ps59D555?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony 55ex720 eller Samsung Ps59D555?

Som topicen sier så trenger jeg råd. Vil ha best mulig bilde for pengene. 3d har jeg ikke bruk for og alt annet ekstra stæsj har jeg heller ikke bruk for. Rett og slett best bildekvalitet mellom disse to skjermene. Har rimelig god lyskontroll i stuen med tanke på plasma.

Brukes til Ps3, film og Riks tv.

På forhånd takk for hjelpen. og selvfølgelig skulle det være en skjerm i denne prisklassen som er mye bedre så må dere bare rope ut!

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony 55ex720

Kjøpte denne nå i juni og er veldig godt fornøyd. Den har en matt skjermflate noe som er bra i min stue med en del store vinduer og ettermiddagssol. Syns bildet er bra og bruker selv RiksTV med CAM modul(?).

Får HD på de programmene som sender dette (NRK1/2/3 pluss TVN innimellom) og får Dolby Digital surround lyd ut av TV og til Pioneer receiver via optisk kabel. Den gamle Grundig boksen gav faktisk DTS surround lyd, men dette støtter ikke TV'n. Har ikke fått eksperimentert med Audio Return Channel (ARC) fra TV til receiver enda, mulig denne overflødiggjør optisk kabel.

Har koblet til en 80 Gig 2,5" harddisk til USB på TV'en og kan med dette gjøre opptak av programmer. Du kan bare ta opp det du ser på og da kan du ikke skifte kanal. Men du kan sette opp et opptak frem i tid og program oversikten på TV'en er oversiktlig og god. Du kan altså ikke timeshifte programmet du tar opp og spole over reklamepauser osv.

Ellers så er det vel å si at TV'en gjør seg bedre på veggen enn de Sony bildene som ligger ute. Kunne gjenbruke gammelt veggfeste for 40"/46" TV som ble erstattet.

Kjenner ikke Samsung sine modeller, men kan ivertfall anbefale denne til prisen den selges for nå. Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •