trenger litt råd ang. tv.. haster !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger litt råd ang. tv.. haster !

hei alle..

ny tv skal kjøpes idag, har bestemt meg for LG 60" 3D Plasma-TV 60PZ250Nplasmahttp://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/tv/60PZ250N/lg-60-3d-plasma-tv-60pz250n

men har blitt tipset at LG tvr har stor innbrenningsfare, nesten alle lg sine plasma tvr sliter med dette.. skal ikke mye til etter hva jeg har hørt..

Noen her inne som har erfaring med denne tvn ??

takker for all hjelp..

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit at den LG'n er billig, men jeg ville satset på noe fra Panasonic eller Samsung var jeg deg. (hvis du skal ha deg plasma)

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

[QUOTE=Betroz]Greit at den LG'n er billig, men jeg ville satset på noe fra Panasonic eller Samsung var jeg deg. (hvis du skal ha deg plasma)[/QUOTE
    Panasonic...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Greit at den LG'n er billig, men jeg ville satset på noe fra Panasonic eller Samsung var jeg deg. (hvis du skal ha deg plasma)
    +1

LG får fort innbrenninger. Spesielt de billigere modellene, du får jo 2010 modellene til panasonic latterlig billig om det fortsatt er noen som selger de

Hvis ikke kan du jo vente til neste år så får du 2011 modellene latterlig billig

Hvis ikke kan du jo skru ned konstrast og lysstyrke på den, og passe på at du ikke har noen bilder som kan lage innbrenninger på de første 100 timene så vil jo muligheten for innbrenning forminskes. Men ville passet på ikke hatt noen bilder på over lengre tid.

Skal du bruke den til TV og film får du jo ikke noe særlig innbrenning om du strekker bilde ut i alle kanter. Om du skal spille eller bruke PC kan du jo fort få innbrenning

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har motsatt erfaring med inbrenning på lg. kjøpte en lg 40" til 4000 eller noe sånt som julegave til noen. den har stått på nyhetskanalen halve døgnet siden desember og har ikke antydning til inbrenning. kompis har en dyrere 50" fra lg som han gamer MYE på- 5-6 timer i strekk og den har heller ikke fått inbrenning.

min vt20 derimot får ihvertfall retention ekstremt lett.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sceeZer
    jeg har motsatt erfaring med inbrenning på lg. kjøpte en lg 40" til 4000 eller noe sånt som julegave til noen. den har stått på nyhetskanalen halve døgnet siden desember og har ikke antydning til inbrenning. kompis har en dyrere 50" fra lg som han gamer MYE på- 5-6 timer i strekk og den har heller ikke fått inbrenning.

min vt20 derimot får ihvertfall retention ekstremt lett.
    så rart det der, mange forskjellige meninger, min pana har ingenting :P

virker nesten som det er veldig individuelt fra eksemplar til eksemplar :P

Det er LG plasmaer du har nevnt over her ikke sant? Ikke LCD?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    så rart det der, mange forskjellige meninger, min pana har ingenting :P

virker nesten som det er veldig individuelt fra eksemplar til eksemplar :P

Det er LG plasmaer du har nevnt over her ikke sant? Ikke LCD?
    ja begge er plasma. mener å ha lest at VT20 har ett lite problem med retention. kanskje det var på flatpanelshd. virker som du sier veldig individuelt fra TV til TV. kan bare snakke ut ifra det jeg har sett

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring etter 1 år med LG er at det er ekstremt LITE IR. Panasoic får dette lettere. Har kalibrert VT20,G20 og begge disse er "verre" på IR... under selve kalibrerings jobben. Det som er bra er at de jeg har kalibrert skjermer hos sier at IR problemet ble mindre etter kalibrering.

Har også lagt merke til G20 hos forhandlere har permanent innbrennig av TV logp mens f.eks LG,Samsung(plasma) ved siden av Ikke har dette. Har ikke noen data på dette-kun mine observasjoner.

Det jeg har gjort på min LG var innkjøring ca 14 dager. Første kalibrering etter ca 2 mnd.

Hvis jeg vet at jeg skal bruke tvn i f.eks 6 timer på PS3 setter jeg på strøm sparing(sitter i mørkt rom alikevel). Orbiter er selvsagt på. Kjører tvn i kalibrert modus for mørkt rom.

Har etter slike økter ikke sett antyding til IR. Det kan være at jeg har vært spesielt heldig med min LG???

Jeg også var skeptisk til LG pga IR ifjor når jeg kjøpte men er blitt "overbevist" om det motsatte.

Å hvis noen lurer så jobber jeg IKKE hos LG!
    Jobber i bilbransjen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •