Samsung UE40D5005 - Noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Samsung UE40D5005 - Noen erfaringer?

Får en Samsung UE40D5005 LED-TV som erstatning for min "gamle" tv som ble ødelagt.

Stilren og praktisk - UE40D5005PW - LED-TV - TV | SAMSUNG

Noen som har noen erfaringer med denne tven eller har sett noen tester av den?

All info tas imot med takk

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet noe?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken tv hadde du fra før? Viktige med den tven der er at bildekvalitet og tilkoblingsmuligheter er gode, men det er ikke ekte 100Hz, Samsung har begynt å jukse like mye med denne funksjonen i år, som de gjorde før. De kaller det 100Hz Clear Motion Rate, altså "tilsvarer andre konkurrenterers 100Hz".

Noe den ikke gjør. Er dårligere 100Hz-funksjon enn fjorårets modell - UE40C6005.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Hvilken tv hadde du fra før? Viktige med den tven der er at bildekvalitet og tilkoblingsmuligheter er gode, men det er ikke ekte 100Hz, Samsung har begynt å jukse like mye med denne funksjonen i år, som de gjorde før. De kaller det 100Hz Clear Motion Rate, altså "tilsvarer andre konkurrenterers 100Hz".

Noe den ikke gjør. Er dårligere 100Hz-funksjon enn fjorårets modell - UE40C6005.
    Tusen takk for svar

Tven jeg hadde før var denne Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40R81B

Utifra det jeg vet om tver så er den i alle fall bedre enn den jeg hadde selv om det garantert finnes bedre tver enn den jeg får nå

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter denne avspilling i 24p?
    Har gått utifra at alle full-hd idag støtter dette dersom man velger 1080p24 på blu-ray spiller?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kalle deg en heldig mann, gratulerer med en fin ny rå tv, det blir en stor oppgradering fra hva du hadde fra før . Eneste negative er vel lyden, som er dårligere på en så tynn TV som det der.

Og jada, tven støtter 1080p24 uten trøbbel. Bare husk å kjøpe deg nye HDMI-kabler om du skulle ha kabler fra den tiden tven din var ny.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Du kan kalle deg en heldig mann, gratulerer med en fin ny rå tv, det blir en stor oppgradering fra hva du hadde fra før . Eneste negative er vel lyden, som er dårligere på en så tynn TV som det der.

Og jada, tven støtter 1080p24 uten trøbbel. Bare husk å kjøpe deg nye HDMI-kabler om du skulle ha kabler fra den tiden tven din var ny.
    Takker igjen for svar

Lyden får jeg fra et Logitech Z5500-anlegg, så der merker jeg ingen forskjell.
    Hvordan er det med disse digitale lydutgangene på tver, kan jeg stille lyden på tven på null, men samtidig få lyd til anlegget hvor jeg kan justere volumet? (ofte slitt med usynk mellom lyd fra tv og anlegg samtidig)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    99% sikker på at denne TVn har et valg i menyen som lar deg skru av de innebygde HT for bruk av externe...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    99% sikker på at denne TVn har et valg i menyen som lar deg skru av de innebygde HT for bruk av externe...
    Høres bra ut
    Gleder meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å lese bruksanvisningen, men klarer ikke finne ut hvilke typer musikk-filer tven støtter avspilling av via USB-disk :-|

Noen som kan hjelpe meg?

Newcomer Chief_R-W sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny TV, har samme TVen selv og selv er jeg veldig fornøyd
    Jeg har ikke testet med USB inn på tven da jeg har Samsung C-5300 Blu-Ray spiller til dette. Men ellers kjører jeg ethernet kabel fra TV til router/switch og streamer fra PCen via DLNA og fungerer ypperlig.
    En ting jeg undrer på er på under "Ofte stilte spørsmål" er denne: Hva slags "USB-minne trenger jeg for å bruke innspillingsfunksjonen (PVR) på min TV?"
    Men kan ikke si jeg har funnet ut av om den har PVR recording.
    Er Canal Digital kunde så jeg kjøpte kortleser på Komplett.no til 1kr (Komplett.no - Kortleser for Canal Digital kunder) så dette var virkelig en investering for å slippe å ha basic motakeren da TVen har kortleser for å kunne lese Canal Digital kortet som gjør samme jobben.
    Jeg oppgraderte fra en LG 32" 720p så for meg ble det stor oppgradering og elsker denne TVen

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Prøvd å lese bruksanvisningen, men klarer ikke finne ut hvilke typer musikk-filer tven støtter avspilling av via USB-disk :-|

Noen som kan hjelpe meg?
    Støtter ikke flac, om det var det du lurte på.

Men, om du feks dropper usb-disk, og heller strekker en nettverkskabel til tven, kan du skaffe deg en gratis dlna-server som kjører på pcen din, som lar deg streame musikken til tven, uten trøbbel. Dette fungerer bedre enn USB-disker .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •