Huff da!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Huff da!

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Huff da!

KJøpte meg en Samsung PS63C7705 i januar, og har nå fått innbrenning eller midlertidlig innbrenning. Har kjørt skjermvask i 48 timer og bildet ble noe bedre, men fortsatt helt håpløst med hvit bakgrund! Har lagt ved et par bilder tatt med iphone 4, nå ble bildene ekstra røde rundt innbrenningen, men som dere ser og som sikkert flere av kjenner til så ser dere det der bildet er bevegelse.

Satser på at dette kan klages på?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Jeg ser en Xbox-logo i bakgrunnen der, har du hatt stillestående bilder over lengre tid på skjermen? I så fall kan det bli vanskelig å kreve reklamasjon, for TV-produsentene skriver ofte i manualen at man ikke skal ha stillbilde på TV-en mer enn f.eks. 30 minutter. Om de kan kreve noe slikt i henhold til Forbrukerkjøpsloven er egentlig heller tvilsomt, tror jeg, men jeg tror du kan få problemer om de kan dokumentere at du har hatt stillbilder over vesentlig lange perioder på skjermen.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En og annen gang har det blitt hvis jeg og fruen har sittet og sett på film og svigermor ringer Da kan tv'n ha stått i stillbilde rundt 10 til 15 min. Og det har tydleligvis vært nok. Stillbilde på x-box har aldri skjedd. Dette er min 5 tv på 5 år, og har lært den kostbare leksen ved å ha en tv spill maskin stående på med stillbilde! Jeg kjørte også inn tv'n i 160 timer for å unngå nettopp dette.

Men da er det vel ikke så mye å få gjort, enn å kjøpe en ny en.. 6 tv´er på snart 6 år.. Frykter konas vrede :???:

Vurderer Panasonic 65"VT30, men begynner å miste litt tillit til plasma etter tull med en gammel LG, også smalt det i Pioneer KRP-500M, og nå dette med Samsungen. Er mulig jeg er utrolig uheldig for er det noe jeg er forsiktig med så er det tv'n!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har panasonic plasma. Den har det vert MYKJE stillbilde på, utan noko antydning til innbrenning. Så vil absolutt anbefala Panasonic.

Når det gjeld klagerett skal du kun forholda deg til forbrukarkjøpslova. Produsent eller selgar har ikkje anna valg enn å følgja denne. Fungerer ikkje tven feilfritt i 5 år, utan at du har brukt den uvørent, fungerer ikkje vara som den skal. Så du må absolutt kreva repereasjon, ny tv eller pengane tilbake.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eg har panasonic plasma. Den har det vert MYKJE stillbilde på, utan noko antydning til innbrenning. Så vil absolutt anbefala Panasonic.

Når det gjeld klagerett skal du kun forholda deg til forbrukarkjøpslova. Produsent eller selgar har ikkje anna valg enn å følgja denne. Fungerer ikkje tven feilfritt i 5 år, utan at du har brukt den uvørent, fungerer ikkje vara som den skal. Så du må absolutt kreva repereasjon, ny tv eller pengane tilbake.
    Takk skal du ha Komlo! Skal stikke innom Expert etter hvert og vise dem bildene og høre hva dem har og si om saken. Skal gi plasma en siste sjanse tror jeg, med et kjøp av VT30 når den blir tilgjengelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Men da er det vel ikke så mye å få gjort, enn å kjøpe en ny en.. 6 tv´er på snart 6 år......
    sjiiit.....alle har vært plasma?
    Tror jeg ville prøvd en ny LED modell i så fall da gitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg panasonic vt20 og har fått inbrenning på den. skal sies at det var min feil, da jeg sovna fra en film og pausesymbolet ble stående i 5-6 timer eller noe sånt. skulle uansett tro at det ikke gikk så fort. 30 serien av panasonic skal visstnok være mye bedre på inbrenning

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic har sagt at deres plasma skal tåle et statisk bilde opp mot 4 døgn før det blir permanent innbrent på sin VT20 serie. Så alt før det skal være IR. Så blir du ikke kvitt det, så skal du få ny TV. Har du latt snø bilde stå på den en stund?

Det lille jeg har sett av IR på min 65VT30 går raskt bort igjen, men nå er jeg forsiktig med den da.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fersk_IT
    sjiiit.....alle har vært plasma?
    Tror jeg ville prøvd en ny LED modell i så fall da gitt.
    Alle har vært plasma med unntak av en Sony 46"X3500 lcd, den har det ikke vært noe problem med. Bildet er derimot ikke i nærheten av Pioneer og denne Samsungen som jeg har vært meget fornøyd med hvis man ser bort fra inbrenningen. Nå skal det jo være et mindre problem på dagens plasma, men at det blir slik inbrenning etter et par ganger med stillbilde 10-15 min er ikke godt nok!
    Skal som sagt gi Panasonic vt30 en sjanse, men blir det noe tull med den så blir det LED neste gang! Drømmen er å ha en tv over flere år som man kan være fornøyd med og som slipper evt problemer

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Panasonic har sagt at deres plasma skal tåle et statisk bilde opp mot 4 døgn før det blir permanent innbrent på sin VT20 serie. Så alt før det skal være IR. Så blir du ikke kvitt det, så skal du få ny TV. Har du latt snø bilde stå på den en stund?

Det lille jeg har sett av IR på min 65VT30 går raskt bort igjen, men nå er jeg forsiktig med den da.
    Har ikke kjørt snøbilde, bare skjermvask over 45 timer. Bli "litt" bedre, men ikke nok. Så på CSI i går kveld, og når de befant seg utendørs, så ser man at himmelen er mer eller mindre rosa.

Fornøyd med 65VT30? Hvordan er den med raske bevegelser under fotball kamper og tv-spill? Regner også med at du har kjørt slides og evt med lav kontras/lysstyrke de første 150+ timene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Panasonic har sagt at deres plasma skal tåle et statisk bilde opp mot 4 døgn før det blir permanent innbrent på sin VT20 serie.
    Jeg tror jeg allerede har bedt om referanse til dette utsagnet en gang tidligere uten at det var noe annet enn at noen hadde hørt fra en eller annen på elkjøp det ble besvart med. Ringer du Panasonic kundeservice vil du få et helt annet svar, og inntil det foreligger en referanse til en offisiell uttalelse fra Panasonic velger jeg å stille meg litt tvilende til dette og ville nok også vært litt forsiktig med å oppgi dette som om det skulle være fakta til evt. uvitende lesere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ok slc. Men stillbilde på i 15 min skal den tåle! Det trenger jeg ikke en offesiell uttalelse fra Panasonic for å si.

kellex : Ikke ser jeg fotball kamper og ikke bruker jeg den til spilling. Men til TV og film som er mitt område, så har den funket utmerket så langt. Eneste må være at sort nivået kunne ha vært enda bedre, men da måtte jeg ha kjøpt en Kuro. Jeg har ikke giddi å kjørt slides i 150 timer, men har hatt den i THX modus og der står kontrast på 36. Jeg passer på at ikke den står med et statisk bilde i mer enn 2-3 min. Akkurat lenge nok til at jeg rekker å starte en film fra PC'n. Jeg har sett en del på serie (Stargate Atlantis) som er i fullskjerm, så da sliter jeg hele panelet likt.

Jeg så forresten Tron Legacy i 3D her om dagen. Når man ser den i 3D modus så er kontrast og lysstyrke ganske høyt for å kompansere for 3D brillene som duser det ned. Etter filmen så jeg IR på skjermen, men snøbilde fixa det fint etterpå

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Kuro (hvis du absolutt skal ha plasma, eller LED tv'er, som faktisk klarer å oppnå like bra sortnivå som kuro. Men, det er jo de som foretrekker et mykere bilde enn det LCD tv'ene gir!

Men jeg må si at jeg er imponert,og ikke vondt ment, men du burde ha lært etter tv nr 1, i hvert fall nr 2, og det må ha vært noen dårlige tv'er som ikke har tålt statisk bilde etter par minutter uten å få permanente innbrenninger.

Jeg skal ikke uttale meg om Vt30, for jeg har ikke fått åpnet den enda, men det lover bra ,og jeg kan ikke helt skjønne at sortnivået ikke er bra nok, for den er ikke så mye som skiller den og kuro.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    En Kuro (hvis du absolutt skal ha plasma, eller LED tv'er, som faktisk klarer å oppnå like bra sortnivå som kuro. Men, det er jo de som foretrekker et mykere bilde enn det LCD tv'ene gir!

Men jeg må si at jeg er imponert,og ikke vondt ment, men du burde ha lært etter tv nr 1, i hvert fall nr 2, og det må ha vært noen dårlige tv'er som ikke har tålt statisk bilde etter par minutter uten å få permanente innbrenninger.

Jeg skal ikke uttale meg om Vt30, for jeg har ikke fått åpnet den enda, men det lover bra ,og jeg kan ikke helt skjønne at sortnivået ikke er bra nok, for den er ikke så mye som skiller den og kuro.
    He, he. Den første tv'n jeg kjøpte for 6 år siden var en phillips flatskjerm uten HD. Den ble så byttet med min mors LG HD-ready tv. Ikke viste jeg da at det kunne bli innbrennings problemer. Dette var like etter x-box 360 kom ut, og behoved for HD tv var et "must". Den ble etter et års tid erstattet pga innbrenning med en Sony 46"X3500. Helt grei tv som vi fortsatt har. Men ønsket en bedre tv etter hvert, og kjøpte så en Pioneer krp-500M. Julen 2010 så smalt det bak i tv'n og den var så ikke i stand til å gå lenge før det kom nok et smell bak som gjorde at alt kortsluttet.
    Den ble reparert, men fruen som opplevde husbrann i 99, turte ikke å ha tv'n i hus. Jeg benyttet da "muligheten" til å kjøpe en 63" samsung. Den har vi hatt siden januar da dette problemet oppstod. Så dette er andre gang vi opplever innbrenning, mens da den første hørte til en plasma generasjon som slet veldig med dette.

Et annet spørsmål er det med det å kjøre inn tv'n med slides. Dette vil ikke forhindre innbrenning, må man da først kjøre 150 timer med slides, også 150 timer med lav kontrast og lysstyrke? Høres isåfall ganske ekstremt ut, men er villig til det meste, for å kaste mer penger inn i en ny tv er ikke aktuelt

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Joda sort nivået på VT30 er bra nok. Det er bare at "mye vil ha mer"

Til trådstarter : Det kan jo være komponenter i din TV som pga. varme f.eks har skapt innbrenninga. Det er ikke sikkert en annen PS63C7705 hadde fått innbrenning så fort. Ingen TV er helt lik...og komponenter kan feile.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan være en feil, for min G15 sleit også med ekstremt mye IR på slutten, det skulle ikke mer enn 1-2 minutter til, til tross for at jeg kjørte den inn på vanlig måte (visste ikke om slides den gang) i godt over 100 timer på lav kontrast og lys.

Men nå skal det også sies at de problemene oppsto ikke når tv'en var ny, men et par måneder senere, som kan også være relatert til at sortnivået ble dårligere og dårligere, for de to tingene går visst "hånd i hånd". Ikke vet jeg, og ikke bryr jeg meg, for jeg fikk pengene tilbake for tv'en, og håper virkelig at bildekvaliteten holder seg på VT30, til og med etter at den har vært brukt i 1000+ timer. 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •