Støy fra 55" VT30.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Støy fra 55" VT30.

Hei

Har hatt en TX-P55VT30Y i et par dager nå. Den er helt fantastisk bortsett fra en ting. Den lager en helt forferdelig "raslelyd" ved visning av det meste jeg har sett på den. Høres litt ut som en klapperslange eller en håndfull sirisser har bosatt seg i TVen. Hadde det vært en mer konstant summing hadde det vært bedre, men det er mer som rasling og den kommer og går etter hva som vises.

Vet ikke helt hvilke aspekter det er ved bildet som skaper denne lyden, men når den f.eks viser snø uten signal i TV modus eller den står på en AV inngang uten signal så bare en liten boks vises i hjørnet er denne lyden der. Den er også der når XBMC GUI er på skjermen.

De eneste gangene jeg ikke hører den er når skjermen viser et bilde som fyller helt ut i kantene og hele bildet er lyst (lite kontrast) eller når skjermen er helt svart.

Jeg hører denne lyden godt 3 meter unna. Hører den også når det er lyd på fra det jeg ser på, bortsett fra hvis det er mye action og lyd. Med en gang filmlyden roer seg hører jeg støyen.

Noen andre som har så store problemer med uønskede lyder fra Panasonic plasmaene?
    Og er det noen som har prøvd å kontakte Panasonic Norge direkte for å kreve en løsning? Leser jo om flere som har en "støyfri" VT30, som må helt bort til skjermen for å høre noe, så det kan jo ikke være et problem på alle som er produsert.

Jeg er selvfølgelig klar over at plasma "skal" bråke litt, men ikke så mye at man nesten ikke orker bruke den vel?
    Har kun erfaring med en 6. generasjon Pioneer fra før, og den lager litt summing ved veldig lyse bilder, men ikke på langt nær så irriterende som denne nye.

Når man betaler over 20K for en tv synes jeg man kan forvente å kunne bruke den uten å havne på galehus ihvertfall :twisted:

Tok opp et klipp med mitt dSLR som viser hvordan det høres ut. Det er en video for jeg gidder ikke finne et program for å ta lyden ut av videofila :-)

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva du mener med at plasma skal ha støy men :P Min panasonic har null støy

Dette høres ut som et defekt produkt, jeg ville returnert den med engang

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Vet ikke hva du mener med at plasma skal ha støy men :P Min panasonic har null støy

Dette høres ut som et defekt produkt, jeg ville returnert den med engang
    Derfor jeg skrev støy i anførselstegn. Hehe. Er bare det at mange av dem lager litt lyd i motsetning til LCD f.eks.

Jeg vil helst ikke returnere den, siden det vil gå utover butikken som var veldig hjelpsom. Panasonic vil sikkert ikke refundere butikken fordi de sikkert ikke ser på lyden som en defekt.

Jeg skal selv ringe Panasonic på mandag og høre om det er mulighet for å få noen hjem som kan bytte kortet på innsiden som lager lyden. Å frakte denne noe sted er jo en *******s jobb

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme tv, men har ikke det problemet du beskriver. Når det er helt rolig i rommet (hvis jeg muter lyden) kan jeg høre en veeeeeldig svak "buzzing" fra tv'en, men langt fra plagsomt. Når det er lyd på hører jeg ikke dette i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av astensland
    Jeg har samme tv, men har ikke det problemet du beskriver. Når det er helt rolig i rommet (hvis jeg muter lyden) kan jeg høre en veeeeeldig svak "buzzing" fra tv'en, men langt fra plagsomt. Når det er lyd på hører jeg ikke dette i det hele tatt.
    Det er bra å høre, for da må det jo anses som en defekt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 65" VT30 og hører ingen ulyder (så langt). Det er nok noe galt med din da.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Jeg har en 65" VT30 og hører ingen ulyder (så langt). Det er nok noe galt med din da.
    Får håpe Panasonic er villige til å gjøre noe da. Uaktuelt å måtte irritere seg over denne lyden i mange år fremover.

Vil i verste fall prøve å kreve levering av en ny fra Panasonic, før jeg prøver å returnere den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Knuta86!

Fikk min Panasonic 55" VT30 levert fra Komplett i går og jeg opplever nøyaktig det samme som du beskriver.... Det er nesten så at jeg var litt ør i ørene etter å bare ha hatt tv'en på i en liten stund :-(

Lyden er ganske høyfrekvent og som du beskriver så kommer og går den (ujevnt) avhengig av hva som vises på skjermen.

I så måte er jeg veldig nysgjerrig på hva du har fått til mht. evt. reklamasjon/utbedring osv....??

Har sendt deg en PM også med min e-post adresse!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ferritkjerne

Er det noen av dere som har prøvd å montere ferritkjernene som fulgte med TV for å redusere RF stråling? Dere sier at lyden varierer med signalet til TV så dette kan ha noe å si.

Ville startet med en Ferritkjerne på strømkabelen. Koblet fra alle ledninger og hørt om det fortsatt er problem.

Selv så har jeg en 50 VT30 som jeg ikke hører noen ting fra. (Har kun en ferrit på HDMI som er integrert)

Hvis dette fortsatt er et problem så er det et DOA produkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei foso!

Det er jo verdt et forsøk ;-)

Fikk med 4 slike kjerner - to små og to større... Hvor mange skal jeg feste på strømkabelen og hvilken størrelse skal jeg bruke?

Regner med den eller de skal festes nærme enden(e) av strømkabelen...

Kan det ha noe å si at jeg bruker en såkalt surgemaster støpsel som skal beskytte mot spenningshopp, lyn og torden osv.?

Mvh. Andy

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Knuta86!

Fikk min Panasonic 55" VT30 levert fra Komplett i går og jeg opplever nøyaktig det samme som du beskriver.... Det er nesten så at jeg var litt ør i ørene etter å bare ha hatt tv'en på i en liten stund

Lyden er ganske høyfrekvent og som du beskriver så kommer og går den (ujevnt) avhengig av hva som vises på skjermen.

I så måte er jeg veldig nysgjerrig på hva du har fått til mht. evt. reklamasjon/utbedring osv....??
    Dessverre er det mange som melder om støy på 55-tommeren av VT30 også på utenlandske forum. 50-tommeren synes derimot å holde knyst. Merkelig om 65-tommeren også er stille...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dessverre er det mange som melder om støy på 55-tommeren av VT30 også på utenlandske forum. 50-tommeren synes derimot å holde knyst. Merkelig om 65-tommeren også er stille...
    Det var jo kjipe nyheter.....

Vet du hvordan Panasonic i Norge håndterer dette? Regnes det for en feil som gir nytt panel?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke plaget av støy fra min 65VT30...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at den type elektrisk støy er det veldig varierende hvordan folk opplever det. Noen har ikke hørselen til å høre en del av frekvensene. Noen har høyere terskel for hva de synes er plagsomt. Jeg har en gammel G10 og plages av plasmastøyen som alle plasmaskjermer har. Min lager mest lyd når det er lyse bilder på skjermen.

Jeg har hørt med Panasonic om det var en defekt, men det mente de det ikke var.

Men hvis du hører den mens det er vanlig tale eller noe liknende på TVen så ville jeg forsøkt å reklamere. Lyden fra min TV drukner i omtrent all annen lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Husk at den type elektrisk støy er det veldig varierende hvordan folk opplever det. Noen har ikke hørselen til å høre en del av frekvensene. Noen har høyere terskel for hva de synes er plagsomt. Jeg har en gammel G10 og plages av plasmastøyen som alle plasmaskjermer har. Min lager mest lyd når det er lyse bilder på skjermen.

Jeg har hørt med Panasonic om det var en defekt, men det mente de det ikke var.

Men hvis du hører den mens det er vanlig tale eller noe liknende på TVen så ville jeg forsøkt å reklamere. Lyden fra min TV drukner i omtrent all annen lyd.

Ikke tvil om at det er forskjell på hvordan folk (gjerne i ulike aldersgrupper) oppfatter slik støy som kan være ganske høyfrekvent...

Min 55"VT30 har en meget plagsom dur/buzz som tidligere beskrevet minner om lyden fra sirisser. Lyden kommer og går avhengig av hva som vises på skjermen. Et helt svart eller hvitt bilde gir ikke noe merkbar lyd, men med en gang bildet har store kontraster mellom lyst og mørkt så er den meget sterk. Den er ikke plagsom når man ser film med mye lyd, men ser jeg f.eks. på nyhetene på tv så er den plagsomt irriterende - og jeg sitter 2-3m fra apparatet.

Lyden er også varierende i tone og det hjalp ikke å sette på disse kjernene som fulgte med tv'en.

Når jeg går bak tv'en og har øret ca. 5-10cm fra bakplaten, så kan jeg faktisk også høre en dur fra tv'en selv når den står helt avslått (altså ikke i standby), men selvsagt da med strømkabel i støpselet. Mulig dette er normalt, men jeg syntes det var litt snodig at den skal avgi en lyd/dur når den er helt avslått.

Jeg ringte forhandleren (komplett.no) og de ba meg sjekke om støpselet var jordet og om kjøleskapet var på samme kurs. Svaret på det var ja og nei. De sa da at de hadde fått 2-3 klager på samme sak i løpet av kort tid og de lurte på om dette kunne gjelde hele partiet. Kundebehandleren var meget forståelsesfull og service innstilt og jeg skal nå levere tv'en tilbake og kunne selv velge om jeg ville ha nytt tilsvarende apparat, et annet apparat eller pengene tilbake.

Jeg har valgt å prøve en ny tv av samme type mot at jeg får muligheten til å sende den tilbake også dersom problemet fortsatt er der. Komplett antydet også at de muligens skulle begynne å sjekke panelene før de sendte dem ut slik at de slapp å få disse klagene og returene!

Jeg krysser fingrene for at ny tv er stille - for tv'en i seg selv er jo bare helt super! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ny 55VT30 på vei fra Komplett.

Jeg får den siste de hadde igjen og er spent på om denne holder knyst ;-)

De får inn ny ladning 55" 13. august, så funker ikke denne så satser jeg på at alle gode ting er tre......:?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Da er ny 55VT30 på vei fra Komplett.

Jeg får den siste de hadde igjen og er spent på om denne holder knyst ;-)

De får inn ny ladning 55" 13. august, så funker ikke denne så satser jeg på at alle gode ting er tre......:?
    Spent jeg også på dine vegne.

Min har stått hos Elektronisk Service siden torsdag, men de har nok ikke sett på den enda. Ringte tidligere i dag og da sa han jeg snakket med at han skulle få noen til å se på den i morgen.

Jeg begynner å bli litt utålmodig også, for nå som jeg er vant til 55 tommer er ikke en gammel 40 tommer LCD noe særlig lenger. Har satt alle Blu-ray på vent :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Litt spent på hvordan det går med dere? Har tilsvarende problem og lurer på hva jeg skal gjøre. Har du fått ny tv andy, og var problemet "løst" på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har de visst jobbet med å få tak i et par kretskort som de skal prøve å bytte, men det er litt vanskelig med reservedeler fordi modellen er så ny.
    De hadde visst måttet gå noen "bakveier" for å få tak i delene. Hva det betyr vet jeg ikke. Vet heller ikke hvor lang tid det tar før de faktisk får dem..

Hadde visstnok vært teknikere fra Panasonic på besøk for å høre på TVen min, og de mente at den bråkte for mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av istrand
    Hei!

Litt spent på hvordan det går med dere? Har tilsvarende problem og lurer på hva jeg skal gjøre. Har du fått ny tv andy, og var problemet "løst" på den?

Jeg har sendt min tilbake til Komplett og venter stadig på at Panasonic skal klare å levere ny forsendelse med 55VT30 som pr. i dag har ubekreftet levering 2. september (allerede forskjøvet to ganger).

Har avtalt med Komplett at jeg får returnert den nye som kommer dersom den har samme problem.

Så jeg venter fortsatt i spenning, men skal selvsagt oppdatere dere den er på plass!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •