Støy fra 55" VT30. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Jeg har sendt min tilbake til Komplett og venter stadig på at Panasonic skal klare å levere ny forsendelse med 55VT30 som pr. i dag har ubekreftet levering 2. september (allerede forskjøvet to ganger).

Har avtalt med Komplett at jeg får returnert den nye som kommer dersom den har samme problem.

Så jeg venter fortsatt i spenning, men skal selvsagt oppdatere dere den er på plass!
    Har sett at den har vært på lager hos Komplett noen dager nå. Gir du en lyd om hvordan den nye er? Jeg vurderer den vs Sony led etter at jeg måtte levere inn en Samsung pga støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som er nysgjerrig har nå også jeg levert min TV på service. Panasonic hintet om at det muligens var en del som måtte byttes. Jeg skal poste svar når jeg får min tilbake. Har nærmest inntrykk av at dette støyproblemet er noe som er på et parti med 55-tommere. Virker nesten som Panasonic er kjent med problemet. Det gikk iallefall veldig raskt fra jeg meldte fra om mitt problem til den ble hentet for service.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som er nysgjerrig har nå også jeg levert min TV på service. Panasonic hintet om at det muligens var en del som måtte byttes. Jeg skal poste svar når jeg får min tilbake. Har nærmest inntrykk av at dette støyproblemet er noe som er på et parti med 55-tommere. Virker nesten som Panasonic er kjent med problemet. Det gikk iallefall veldig raskt fra jeg meldte fra om mitt problem til den ble hentet for service.
    Ja, som det er skrevet foran i denne tråden, så har 55-tommerne et problem med "elektro-summing". Inntil videre tror jeg heller interessenter bør velge 50-tommeren, eventuelt 65-tommeren - om de ikke kan vente til Panasonic får orden på 55-tommeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter ukesvis med venting på at Komplett skulle få inn nytt parti fra Panasonic, så kom omsider tv'en (55VT30Y) på døren i ettermiddag...

Spenningen var til å ta og føle på når jeg hadde fått den opp på loftet og koblet til!

Men var den bedre/stille enn den forrige?? Neida.... Summingen er der fortsatt og av alle ting så kan jeg nå også høre viftestøyen rimelig godt fra der jeg sitter (ca. 2-3m) men dog bare når lyden fra tv'en er mutet!
    Dette anser jeg ikke for å være et stort problem, men på den forrige modellen var det ikke mulig å høre at det var noen vifter som gikk - selv med øret klistret inntil apparatet.

Begynner nesten å lure på om jeg "hører syner" eller om det er noe feil med hørselen min - og da tenker jeg ikke på at jeg er tunghørt :???:

Nå har jeg bare hatt tid til å teste/lytte i ca. en time i dag - men jeg skal gi den noen timer til før jeg evt. bestemmer meg for å returnere den

Det er også mulig at trådstarter kommer innom for å sammenligne da hans reparasjon ikke gjorde noen forskjell heller...

Dersom den går i retur, så har jeg for alvor begynt å vurdere Sony's KDL-55HX920 med lokal led-dimming. Har hatt plasma i mange år og skal i hovedsak se film på tv'en min, men det er muligens verdt å teste Sony'en.
    I tillegg har de den på den lokale Elkjøp butikken og da er det jo litt enklere å returnere den om den ikke faller i smak - og i så fall så tror jeg bare jeg legger hjemmekinorommet på is inntil noen klarer å lage en tv som matcher Kuro'en ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme summing hos oss

Vi fikk også vår fra Komplett i går og foreløpig synes jeg summingen er hakket for ille til at det er gøy for en TV i den prisklassen. Men er dette kanskje noe som går seg til etter litt bruk? Liker Komplett, så det er kjipt å skulle returnere den. I tillegg er den jo ikke akkurat enkel å flytte på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostyposty
    Vi fikk også vår fra Komplett i går og foreløpig synes jeg summingen er hakket for ille til at det er gøy for en TV i den prisklassen. Men er dette kanskje noe som går seg til etter litt bruk? Liker Komplett, så det er kjipt å skulle returnere den. I tillegg er den jo ikke akkurat enkel å flytte på.

Hei!

Ikke enkel å flytte nei, og nå har jeg i tillegg pakket denne tv'en opp og ned to ganger - i tillegg til å ha båret den opp og ned like mange ganger til tredje etasje..... Litt smålei nå kan man trygt si

Samtidig så synes jeg ikke det er riktig å skulle bruke såpass mye penger på noe som ikke fungerer tilfredsstillende!

Fatter og begriper faktisk ikke hvorfor japanerne i 2011 ikke klarer å lage et tv-apparat som er stille....?!? Det begynner jo f.eks. å bli noen år siden mennesket satt sine første ben på månen ;-)

Hadde jeg vært dere så hadde jeg tatt bryet med å pakke den ned igjen og sendt den tilbake, for har du først begynt å irritere deg over lyden så tviler jeg på at du vil bli fornøyd på sikt! Tror også det er lite sannsynlig at (u)lyden vil forsvinne over tid!

I dag var forresten trådstarter på besøk hos meg og han bekreftet at hans modell hadde akkurat samme problem/(u)lyd....

Og når det gjelder Komplett så har de vært veldig serviceinnstilt og i følge en kundebehandler så hadde de har opptil flere reklamasjoner på samme problem - så vi er ikke alene om dette! Tror også at komplett er mer interessert i å ha fornøyde kunder for det vil de nok tjene bedre på over tid!
    Vil også anta at de får returnert apparatene til Panasonic siden dette garantert er et problem Panasonic kjenner til.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil også anta at de får returnert apparatene til Panasonic siden dette garantert er et problem Panasonic kjenner til.
    Det er viktig at dere returnerer dette apparatet til selger, slik at Panasonic til sist får en klar beskjed om at de har et problem med 55-tommeren. Bare på den måten kan dette bli utbededret. I danmark ser jeg at flere kommer til å returnere sine Panasonic 55-tommere innen angrefristen på nettkjøp og erstatte den med LG 55LW980 (der koster LG`s nye 55-tommer 21990,-når den kommer):

LG 55" 3D LED-TV 55LW980W - Elgiganten

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er viktig at dere returnerer dette apparatet til selger, slik at Panasonic til sist får en klar beskjed om at de har et problem med 55-tommeren. Bare på den måten kan dette bli utbededret. I danmark ser jeg at flere kommer til å returnere sine Panasonic 55-tommere innen angrefristen på nettkjøp og erstatte den med LG 55LW980 (der koster LG`s nye 55-tommer 21990,-når den kommer):

Helt enig med deg Haugen!

Som filmelsker så er jeg jo egentlig plasma-tilhenger, men vet du hvordan f.eks. Sony sin KDL-55HX920 er på "vanlig" film (ikke bare animasjon og Avatar som blir brukt som demo i butikk)? ...og hva er forskjellen på nano-led som LG'en du linker til har og "intelligent peak led" som Sony'en har?

Tenker uansett at jeg tester Sony sin, men synes 26'-27' er litt mye å betale for en 55" på nåværende tidspunkt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt returforespørsel til Komplett nå. Så da blir det å finne et alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostyposty
    Har sendt returforespørsel til Komplett nå. Så da blir det å finne et alternativ.
    Høres ut som en fornuftig avgjørelse ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Du verden....norske priser er jo til å bli dårlig av:

Komplett.no - LG 55" Cinema3D LED Smart TV 55LW980W

Dyrere enn 65"VT30 til Panasonic!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Du verden....norske priser er jo til å bli dårlig av:

Komplett.no - LG 55" Cinema3D LED Smart TV 55LW980W

Dyrere enn 65"VT30 til Panasonic!
    Hva var prisen på 65 VT30, 2 måneder før den kom i butikkene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bergen 2011
    Hva var prisen på 65 VT30, 2 måneder før den kom i butikkene?
    Det meste jeg husker den lå til FØR den ble lansert var vel oppunder 37', men den ligger nå på 30.990,- på det billigste tror jeg - det er seks tusen ned siden før lansering. Det vil vel kanskje gå en stund før LG'en faller over 10.000,- dersom den skal matche den danske prisen ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Komplett kontaktet (igjen) og de var som forrige gang veldig service innstilt - heldigvis!

Så nå begynner jakten på en ny TV.... :???:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •