Hjelp til ny tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer Norway89 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til ny tv.

Hei, skal kjøpe meg en ny tv, har vanskelig og bestemme meg. Men har sett ut meg disse to:

SAMSUNG UE55D6505 LED TV | Hi-Fi Klubben

PANASONIC TX-P50VT30Y Plasma TV | Hi-Fi Klubben

Jeg bruker tven til det meste. Har min stasjonære pc koblet til, ps3 og Blu-Ray spiller.
    Jeg ser en god del film og tv. Spiller også. Og bruker den en del til pc bruk.

Håper noen kan hjelpe meg og velge. Et krav er at den skal være 50`` eller mer.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norway89
    Hei, skal kjøpe meg en ny tv, har vanskelig og bestemme meg. Men har sett ut meg disse to:

SAMSUNG UE55D6505 LED TV | Hi-Fi Klubben

PANASONIC TX-P50VT30Y Plasma TV | Hi-Fi Klubben

Jeg bruker tven til det meste. Har min stasjonære pc koblet til, ps3 og Blu-Ray spiller.
    Jeg ser en god del film og tv. Spiller også. Og bruker den en del til pc bruk.

Håper noen kan hjelpe meg og velge. Et krav er at den skal være 50`` eller mer.
    3D er også et krav.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er topp utgaven til Panasonic du her tar mot en av dem mindre modellene til Samsung, Panasonic er nok vesentlig bedre på bilde skulle en tro her slik. Om det hadde vært 8005 utgaven til Samsung du hadde satt opp mot så hadde det vært mer "rettferdig" skulle en tro.

Jeg er langt ifra noen ekspert så ta alt jeg skriver med en klype salt til noen med skikkelig erfaring kommenterer...bare deler mine tanker

Om du skal bruke din PC mye på skjermen så kan det nok være at Samsung er veien å gå. Vet ikke om plasma er blitt noe vesentlig bedre på den fronten..?

Men er film og mørkhets nivå viktig så er jo Panasonic kongen på haugen...for å ikke snakke om 3D biten dem er fortsatt best på.

Vel det er hva jeg tenker...

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, alle tanker og erfaringer teller jeg er litt usikker på selv ang plasma og innbrenninger biten jeg også. vet ikke om hvor mye bedre det har blitt.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning er vel ikke et problem idag...ihvertfall ikke på Panasonic. Men image retention vil nok forekomme...og det kan bli et plagsomt problem om du bruker din pc mye på skjermen.

Men er også dette med oppløsning og hvor skarpt bilde blir...mener å huske at det ikke blir så skarpt og er mye mer behagelig å bruke en pc på en LCD skjerm.

Image retention er en slags midlertidelig innbrenning ...som forsvinner iløpet av minutter somregel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv mot (LED) toppmodellen til Samsung er Panasonicen overlegen på bildekvalitet. Samsungs plasma derimot ser ut til å være nesten på høyde, og det til en bedre pris. Har du dårlig kontroll på lysforholdene dine og skal bruke den mye som 'desktop' pc skjerm kan man kanskje gjøre en case for Sonys HX920..

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, en perfekt tv for meg er en tv 50`` og mer. Full HD-3D, som er bra til film, pc bruk. til en pris på max 20 000kr.
    Er veldig usikker på hvilke tv det skal bli

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er feil å si at Panasonic er bedre en Samsung, det er forskjell på hva en synes er et bra bilde. Noen liker bilde et plasma tv gir mens andre liker hvordan et lcd gir.

Beste hadde vært om du har mulighet for å se begge skjermene for å se hva du synes. Panasonic er et utrolig tv men jeg er den som liker mer lys sterke bilder med en kontrast som kanskje mange vil synes er unaturlig og ikke slik filmen "skal se ut".

Er utrolig mange flinke mennesker her og dem har hjulpet meg mange ganger men en må huske på at dette er et forum hvor en god del er entusiaster og kanskje har litt andre meninger og preferanser en andre...håper ingen ble fornemmet over dette..det er skrevet i aller beste mening.

Du kan jo lese litt hva Lyd & Bilde bladet skriver om disse skjermene, på høyre side så kan du klikke på andre skjermer for å lese om dem, bla Samsung.

Panasonic TX-P55VT30 | Lyd & Bilde

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for panasonicen, den har jo knust alt på alle tester. Jeg har 50G20 fra ifjor, og er strålende fornøyd, bruker masse PC på den, og ingen inbrenninger.

Personlig syns jeg plasma er mer behagelig med tanke på PC bruk, og til film er det helt fantastisk.

Men det er som Larzen sier, er forskjell på hva slags bilde man liker, LED er jo mer lyssterkt og har litt skarpere bilde, plasma er mer smooth og behagelig etter min mening.

Men igjen den panasonicen er jo toppmodellen dems og er uten tvil en kongeTV, men om du skal handle på HIFIklubben er det vel bare poppe innom og ta en titt på de forskjellige

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er vanskelig å argumentere for at noen Samsung LED tv har like god bildekvalitet som VT30.. Hadde du sagt Sony's flaggskip LED HX920 derimot så kunne du kanskje hatt en case i forhold til personlige preferanser.

Men for all del, det kan jo hende han liker Samsungen bedre.. Selv om den har dårligere bildekvalitet..

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT30 virker mere og mere aktuell. Men er det noen som har den, som kan fortelle mer om den? Jeg har sett den i butikk.

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT30 virker mere og mere aktuell. Men er det noen som har den, som kan fortelle mer om den? Jeg har sett den i butikk.
    Her er en test du kan lese..

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men disse to tvene jeg nevnte er samme pris, så samsungen jeg nevnte er dårligere enn panasonicen?

jeg har denne bluray spilleren: SAMSUNG BD-D8900 Blu-ray m/harddiskopptaker | Hi-Fi Klubben

så har et ønske om en samsung tv. men det er klart hvis panasonicen er best blir det mest sannsynlig den.
    men jeg er så redd for små eller store innbrenninger, og grunnen til det er at det vil komme til og irritere meg grenseløst.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men disse to tvene jeg nevnte er samme pris, så samsungen jeg nevnte er dårligere enn panasonicen?

jeg har denne bluray spilleren: SAMSUNG BD-D8900 Blu-ray m/harddiskopptaker | Hi-Fi Klubben

så har et ønske om en samsung tv. men det er klart hvis panasonicen er best blir det mest sannsynlig den.
    men jeg er så redd for små eller store innbrenninger, og grunnen til det er at det vil komme til og irritere meg grenseløst.
    panan er bedre ja, men ikke tenk på innbrenninger, bare sett ned kontrasten og lysstyrke de første 100timene. Bruker pc på min og den har stått på i flere timer på samme internettside uten noen inbrenninger

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ny tv kjøpt inn. Ble Samsung D6750.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endret tv. Ble en UE55D8005.
    Men er det noen som har noen tips til kalibrering?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Errrr... En panasonic VT30 har langt bedre bilde en til og med den dyrere D8005 LED TVen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye vits med avstemings tråd her ja:evil:

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er storfornøyd med min UE55D8500.
    Jeg spør igjen er det noen som har gode tips til kalibrering?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •