Ny tv idag:) LG 60" 3D Plasma-TV 60PZ250N

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv idag:) LG 60" 3D Plasma-TV 60PZ250N

Idag kjøpte eg meg ny tv, jekk fra 40" lcd, til 60" plasma.
    Rakk bare og hive den opp på veggen og se på den i 5min før eg måtte på jobb, noe som ikke var så lett alene da den var litt stor og holde i men fekk no den opp på veggen på 3 forsøket hehe.
    så nå gleder eg meg til og komme heim og oppleve den mer.
    Noen andre som har denne?
    Er dere fornøgd?
    Ser det står 3D på denne, er det "ekkte 3d" eller sån 3D ready opplegg? viss det finns hehe.
    Er ikke så vikti med 3D men greit og vite, og når man ser 3D film holder det med vandelige 3D briller i papp? eller fungerer ikke det?
    har alderi sett i 3D før på tv.

Kjøpte tven i elkjøp butikken for 13995kr tror eg det var, da eg ikke ville vente på frakt om eg bestillte fra nett, betalte 1000kr mer en den kostet på elkjop.no men det går bra. tenkte jo og på og ta sån handel på nett og hent i butikk, men det kan man visst ikke på den modellen sa dem, står dem ikke er på lager i noen av elkjøp butikkene også på elkjop siden men det er den.
    LG 60" 3D Plasma-TV 60PZ250N - Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har eg fått sett på den litt og veldig fornøgd.
    Men har problemer med og få lyd i høgtalerene eg har kobla til. er sånne pc høgtalere med sub, tideligere tv brukte eg bare ein slik kobling med hodetlf kobling i ene enden og 2 koblinger i andre enden som jekk via subben, så jekk den hodetlf koblingen i tv. finne ingen hodetlf kobling på dette tv, så har testa med slik kabel som har 2 kontakter i hver ende, og prøvd og kobla inpå audio left og right bak på tv men forsatt ingen lyd, fungere når eg kobler det slik direkte til riks tv tuner men styr og måtte bytte om koblingene når eg ska se på blueray for og få lyd der.
    vanskeli og få sett bak nå som det er hengt opp men såg i manual på pc hvordan det ser ut, bak, og utifra bruksanvisningen skal eg koble det slik som på bilde.

men eg har da ikke sån optical firkanta kobling greie på pc høgtalerene, så ser ikke helt hvordan det skal gå.

noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok desverre bruke optisk for å få lyden utfra tvn. Så da må du enten kjøpe overgang fra optisk til analog eller kjøpe nytt annlegg desverre.

Når det gjelder tvn så er det ekte 3D ja. Du trenger aktive briller for å se 3D på den+3D kilde BD, f.eks Playstation 3.
    Den vil ikke fungere med papp briller.

For å få best mulig bilde på den så bør du sette tvn i ekspert1 modus og kjøre bildeveivisern så har du grov kalibrert tvn.

Husk å aktivere orbiter under: Meny-ALT-ISM metode.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kan få analog lyd ut fra AV2-inn-/utgangen, men dette gjelder kun for TV'ens interne TV-dekodere (analog/digital) og analoge innganger. HDMI-/RGB-/Komponent-signaler (mulig dette bare gjelder bildesignaler, står ikke noe om dette) får du ikke ut på AV2-inn-/utgangen (se Koble til --> Euro Scart-tilkobling, side 84 i manualen).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne eg trenger? HQ CONVERTER: OPTICAL TO COAXIAL Omvandler Optisk til Koaxial
    Eller blir dette feil?
    er det hodetlf utgang som er i andre enden av denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok desverre også en digital utgang. (Coaxial digital)

Hva heter høytalerene du bruker?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husker ikke helt i farta og får ikke sjekka nå, men tror det var desse:
    Creative GigaWorks T3 Creative høyttalere - Elkjøp

Eg kobler til bakpå subben med slik rød og hvit kontant, så er det headphone kontakt i andre enden som eg plugget i hodetlf utak i gamle tv.
    Men på denne tven får eg ikke gjort det da det ikke er hodetlf utgang.
    kan også vere rød og hvit kontakt i andre enden og istedefor hodetlf plugg, får kobla til blueray og tuner og slikt på den måten men må skifte om hele tiden da og vill helst slippe det.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha lyd må du ha en DAC av et slag. Men rene dac'er er ofte ganske kostbare så spørs om du er bedre tjent med å kjøpe et nytt anlegg som kan ta imot digitale signaler. Ønsker du det så enkelt å rimelig som mulig kan Logitech Z-906 være verdt en titt. Eventuellt må du skaffe deg en dedikert forsterker/surround receiver og løse høyttalere. Sistnevnte er naturlig nok best og mest tilpasningsdyktig men koster også mest skal man ha det tåelig brukbart.

Edit: Og hvorfor betalte du mer for tv'en i butikk enn den koster på nettsiden? Alle elkjøpbutikker skal følge nettprisene med annet det spesifikt står internetttilbud på varen. Ville gått ned igjen å krevd prisgaranti med en utskrift fra nettsiden deres. Bare ta kontakt med Elkjøp Kundeservice så får du bekreftet dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, trenge ikke vere store greiene sålenge det er litt bedre bass en tv høgtalerene som er innebygget. kan ikke ha noe særelig høg lyd på uansett pgr av bor i leilighet og ikke noe særelig til dører mellom tv og ungen som skal sove om kveldene.
    synest dem t3 høgtalerene fungerte bra nokk for meg, bare dumt eg ikke får brukt dem nå uten at eg må finne og kjøpe converter, eller får brukt dem men på tungvindt måte.
    Det meste er altid dyrere i selve butikken en på elkjop siden, einaste måten man får det til samme pris er om man kjøper varen på nettsiden og velger hent i butikk i slutten av ordren. men det kunne man ikke med denne tven.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ein slik eg trenger?
    Gefen TV analog to digital audio adapter, GTV-AAUD-2-DIGAUD

her er ein billigere versjon som gjør samme nytta ser det ut som.
    TVOne 1T-AP-216 Analog to Digital Audio Converter: Stereo Audio (R/L) to S/PDIF Coaxial and Optical Toslink Digital Audio Converter with Delay

skulle bare funne ei norsk side som selger dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    no fant eg noe på norsk siden,
    Digital til analog Converter (Coax/Optisk - Phono)
    kan den brukast?

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kurt-Inge83
    no fant eg noe på norsk siden,
    Digital til analog Converter (Coax/Optisk - Phono)
    kan den brukast?
    Ja, den kan du bruke..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Når det gjelder tvn så er det ekte 3D ja. Du trenger aktive briller for å se 3D på den+3D kilde BD, f.eks Playstation 3.
    Den vil ikke fungere med papp briller.

For å få best mulig bilde på den så bør du sette tvn i ekspert1 modus og kjøre bildeveivisern så har du grov kalibrert tvn.

Husk å aktivere orbiter under: Meny-ALT-ISM metode.
    3D kilde va mener du med det? eg har blueray spiller, kan man ikke spille 3D filmer på den? eller må eg ha ein anen spiller for 3D filmene?

orbiter? va vil det sei.
    aktivere 3D i menyen på tven mener du?

hehe høres sikkert helt fjern ut men har ikke satt meg så mye in i 3D verdenen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må en bluray spiller som er 3D-ready, enten en vanlig bluray-spiller, eller en PS3.

Orbiter en funksjon som "flytter bildet" etter et visst antall sekunder, det er ikke noe man merker, og det minsker faren for innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte meg ein ny hjemmekino høgtaler pakke istedefor som hadde optical tilkobling.
    ikke noe dyre greier kostet 2495kr LG 5.1 HT806TH.
    helt greit for meg, eg er vertfall fornøgd.
    stressa litt med og få lyd på det fra tv først, så skjønte eg etterhvert at eg måtte ta av gummihettene på optical kabelen

LG 5.1 hjemmekino HT806TH - Elkjøp

Eg har bare sett på vandelig tv og kommer ikke lyd i høgtalerene bak men det er vel kansje normalt da tv sendingene kansje bare er i stereo? satser på det kommer lyd i dem når eg ser film og setter 5,1 i menyen på filmen?
    kom vertfall lyd i alle da eg kjørte sån test som jekk igjenom alle høgtalerene.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg hadde vært i din sko ville jeg nok gjerne sett meg ut et blu-ray sett,
    og gjerne da med 3d når du først har kjøpt en tv som støtter 3D.
    Så kan jo brillene komme med tiden, kommer flere og flere animasjons filmer i 3D som kan være grei underholdning for barna..

Eller's hadde 500,- ekstra for dette sette om du skal ha 5 høyttalere:
    LG 5.1 hjemmekino HB806PH - Elkjøp

eller dette settet om du klarer deg med 2.1 oppsett som selv om det bare har 2 høyttalere gir deg en slags 5.1 lyd, og her hadde du også fått 3D:
    LG 3D 2.1 hjemmekino HX806CM - Elkjøp

Du har jo 14 dagers angre / bytte rett på elkjøp.
    Kanskje noe og tenke på?

Blu-ray er har så sykt mye klarere bilde en vanlig DVD, så etter en investering i en slik tv ville jeg absolutt valg ut en av de 2 anleggene jeg har linket til her opp. Om det er et must at det skal være samme merke som tv'n.
    Er det ikke det er det utallige 2.1 / 5.1 Blu-ray med og uten 3D til overkommelige priser.

Eller's så vil det komme 5.1 lyd i anlegget du nå har når det kommer programmer med 5.1 og du spiller av filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg vet blueray gir bedre bilde og derfor har eg bluerayspiller har ikke planer og bruke den dvd spilleren som er innebygd i forsterkeren

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tven fungerer forsatt bra, ein ting eg stusser på er at når eg slår av tven på berøringspanelets power knapp så går tven i Standby mode istedefor helt av, utifra bruksanvisninga skal visstnokk dette vere normalt, men litt teit synest eg at man ikke får den helt av, står man skal koble fra kontakta dersom man ikke skal bruke tven på ei stund, eg bruker jo den daglig så det blir jo litt styr.
    og har opplevd 2 ganger at tven har slått seg helt av når den har vert i Standby mode og eg skal slå den på neste dag, da fungere ikke berøringspanelets power knapp og eg må dra ut og in kontakta på tven for at det skal funke igjen?
    Ellers ser eg tv kontrollen har 3D knapp, og når eg slår over til 3D fra 2D så blir bildet litt blurry, er det slik da at det er mulig og få 2D over til 3D? slik at om eg da hadde briller ville 2D bildet blitt visst i 3D? bare ikke likebra som noe som hadde vert filma i 3D?
    Og er det vikti at 3D brillene er samme merke som tv? ser på elkjop siden at på dem forskjellige merkene at det står: fungerer med LG 3D tver fra 2011, og på samsung fks står det fungerer med samsung 3D tver fra 2011, fungerer dem da kun med dem tvene eller kan eg ha eit anna merke på brillene en va tven er?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nesten ingen flatskjermer idag som har mulighet til å bli skrudd helt av. Er 2 grunner til dette. Den første er at den bruker kanskje 5 watt i døgnet på å holde lyset gående. Det andre er at disse tv'ene benytter lavspent og er ikke brannfarlige på samme måte som de gamle rørtv'ene var.

At du må dra ut kontakten og sette den inn igjen etter den har vært av en stund er en feil, det skal ikke være sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har samme tv

Jeg opplevde noe av det samme på min engang. Da jeg slo den av gikk den i sortskjerm (belyst) og den responderte ikke på noe. Tok inn/ut kontakten uten at det hjalp. Men etter en natt uten strømtilførsel var den ok igjen.
    Har forøvrig problemer med 3D på min. Hverken blu-ray (phillips bdp7600/12) eller ps3 ser tv som en 3D tv. Eneste 3D jeg har fått sett er via USB stick i blu-ray spilleren. Fungerte veldig bra.
    Noen andre som har denne tv og som har testet 3D?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •