Skal kjøpe flatskjem, hjelp ønskes :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe flatskjem, hjelp ønskes :)

Hei!

Jeg skal nå bytte ut min gamle tykktv, skal endelig kjøpe flatskjerm
    Problemet er bare at det er en jungel der ute. Jeg skjønner at det meste er personlig smak og behag, så da tenkte jeg at jeg kanskje kunne få høre noen personlige vurderinger som kanskje får mitt valg til å bli litt lettere.

Tankene rundt det hele er kanskje en 46" (det er ca 3,7m avtand). Får inntrykk av at LED-LCD er mer fremtiden enn plasma. Og jeg kjøper ikke tv veldig ofte. Jeg legger litt ekstra penger når jeg kjøper, og kjøper "siste nytt" (til en viss grad), for den skal holde en stund. Men vil ikke kjøpe så nytt heller at det ikke er testet ut og kanskje ikke holder vann.
    3D hadde vært stas, om ikke dette er litt for tidlig til å få noe bra uten at det koster skjorta?

Kunne tenke meg muligheten for å kunne koble den til pc, selv om den nok stort sett vil brukes til tv-titting og litt film. Lysforholdene er vel nokså ok, tven er innerst i stua.

Vet ikke hva mer jeg kan skrive om preferanser, men tenker kanskje en tv i prisklassen 10 000-15 000kr.

Alle erfaringer tas i mot med takk. Og gjerne også direkte forslag til modeller som er å anbefale.

Tusen takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til formet

Her har du 2 forslag:

Philips 46PFL9705H 3D LED-TV - 46"

Panasonic TX-P50VT30 Plasma-TV - 50"

Begge disse er "referanser" i sine klasser. VT30 er referansen på 3D. Plasma er ikke dum-hvis du har litt kontroll på lyset! På 3.7 m kan du ha 65" også hvis du vil Sitter på 2.9 m med 60".

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Velkommen til formet

Her har du 2 forslag:

Philips 46PFL9705H 3D LED-TV - 46"

Panasonic TX-P50VT30 Plasma-TV - 50"

Begge disse er "referanser" i sine klasser. VT30 er referansen på 3D. Plasma er ikke dum-hvis du har litt kontroll på lyset! På 3.7 m kan du ha 65" også hvis du vil Sitter på 2.9 m med 60".
    Helt klart VT30 ut av de to. Plasma top modellen til Samsung i 51" for 12 990 er en meget god deal..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Tusen takk for tips av dere begge to :-D Så dere holder en knapp på plasma altså? Jeg var så sikker på at det ville bli motsatt. Da skal jeg lese godt på alle de tre modellene dere har foreslått her, så blir det nok en ny tv til uka

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46EX500
    Full-HD, 4xHDMI, WiFi DLNA, BRAVIA Internet, 100Hz, 24p, USB, MPEG4 DVB-

Selges nå for kr. 5490,-i en nettbutikk. Sykt bra TV til den prisen! Fått mye skryt i tester. Har en 40" selv i huset, meget bra bilde!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har kontroll på lyset er det ikke noe å lure på, da bør du kjøpe plasma. Jevnt over bedre bildekvalitet og større skjerm for penga. Du bør prioritere størrelse over alt annet (innen rimelighetens grenser). Større skjerm gir mere "ekstra underholdning" enn marginalt bedre bilde og diverse gimmicks.

På din sitteavstand bør du ha minst 55". Ideelt sett 60-65". Trust me.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    65" er IKKE for stort!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 3,7 meter skal du helst ha 74" tv.
    Så, 46" blir nok veldig lite, om du ser relativt mye på tv.

Så ville satset på rundt 60" for å ikke sprenge budsjettet helt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forstått det slik at det er viktig med stor tv skal man bruke den til pc. Skal kanskje det på sikt, så det er jo greit å ha en størrelse så dette faktisk er mulig

MEN jeg kjenner at jeg vil ikke ha størst mulig tv heller. Litt redd den skal dominere stua fullstendig (er jente og ville helst at tven var usynlig når den ikke var i bruk hehe).
    60" er jo mer enn 1,5m tv på veggen. Flott å se på , men ser ikke så flott ut(?). Jeg må kompromissere litt. Men heller mer mot 50" etter hva jeg har lest her nå enn 46" (som jeg tenkte i utgangspunktet) hvertfall :-D

Leser mye bra om Pioneer. Kjøpte en dvd opptaker av dette merket for mange år siden. Er fortsatt vanvittig fornøyd med den. Brukervennlig og fortsatt like god etter 5-6 år

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, jente ja. Du får kjøpe Samsung D8005 55" da. Mest mulig TV i minst mulig ramme.

EDIT: (Plasma er seff bedre altså.)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owo
    Ah, jente ja. Du får kjøpe Samsung D8005 55" da. Mest mulig TV i minst mulig ramme.

EDIT: (Plasma er seff bedre altså.)
    Hehe ja jente Kikka på denne Samsung D8005 55", men den kosta 22 500kr på Lefdal, blir litt utafor min prisgrense.
    (Må handle på Lefdal eller Elkjøp, har noen gavekort som må brukes)

Jeg heller veldig mot Panasonic TX-P50VT30 Plasma-TV - 50". Må selvsagt se bildet først.
    Er Panasonic 55" 3D Plasma-TV TX-P55VT30 akkurat lik, bare litt større?

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony's NX serie har jo et pent design..

På väg till butiken

Koster 19.990,- i 55" og 14.400,- i 46"..
    Er lcd-led, absolutt verdt en titt om du vil ha en pen og ren tv.
    er ikke synlig ramme på den når den ikke er i bruk.

Link sender deg til elkjøp's side med bilder og info.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh, det begynner å bli mye å velge i nå... :?

Jeg var innom på Lefdal i dag, jeg heller veldig mot Panasonic 55" 3D Plasma-TV TX-P55VT30. Den koster 20 000kr som er litt mer enn jeg hadde tenkt. Men jeg kan strekke meg dit. Mannen i butikken sa det var et meget godt valg. Men at størrelsen var unormal, og at de kun hadde 50" inne. Om jeg bestiller kommer den ikke før tidligst august engang.
    Er det dumt å ta en unormal størrelse?
    Ikke fikk jeg sett den heller, de hadde den ikke på utstilling. De skulle sette opp 65", etterhvert sa han...

Ser at disse 2 koster det samme:
    Panasonic 55" 3D Plasma-TV TX-P55VT30
    Sony 55" 3D LED-TV KDL-55NX720

Hvem er best??

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Indigo!
    Åh, det begynner å bli mye å velge i nå... :?

Jeg var innom på Lefdal i dag, jeg heller veldig mot Panasonic 55" 3D Plasma-TV TX-P55VT30. Den koster 20 000kr som er litt mer enn jeg hadde tenkt. Men jeg kan strekke meg dit. Mannen i butikken sa det var et meget godt valg. Men at størrelsen var unormal, og at de kun hadde 50" inne. Om jeg bestiller kommer den ikke før tidligst august engang.
    Er det dumt å ta en unormal størrelse?
    Ikke fikk jeg sett den heller, de hadde den ikke på utstilling. De skulle sette opp 65", etterhvert sa han...

Ser at disse 2 koster det samme:
    Panasonic 55" 3D Plasma-TV TX-P55VT30
    Sony 55" 3D LED-TV KDL-55NX720

Hvem er best??
    Kommer vell annpå hva slags "fanboy" de som svarer er.
    Plasma har sine fordeler, led har sine.
    Har du lys stue, f.eks vinduer som peker mot tv og tenker å bruke en del pc på tv'n ville jeg valgt led'n... skal du derimot ikke bruke pc på den og har god kontroll over lyset som kommer inn kan du godt velge plasma. Har du vinduer mot tv skal du være gla om du klarer og lese teksten på plasmaen når sola står opp, og mye pc kan føre til fastbrent bilde. Vil nok tro at vt30 er bedre enn nx720 totalt sett, men ta hensyn til de to punktene over.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning på plasmaskjermene til Panasonic trenger du ikke være redd for. Jeg har en G10 som har vært PC skjerm mye. Ingen tegn til innbrenning. Litt IR får du om du lar samme bildet stå en stund eller om du ser en film som får svarte bånd over og under, men det blir fort borte.

Du bør sikkert være forsiktig med innbrenning i begynnelsen, men etter litt bruk så skal det ikke være noe du trenger å tenke over. Bare la det være skjermsparer så den ikke blir stående med samme bildet noen timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp plasma og kjøp størst mulig i forhold til budsjett/kvalitetsinntrykk! Kjøper du Panasonic blir du fornøyd,kjøper du Samsung blir du fornøyd,kjøper du LG blir du fornøyd men bare for en stund..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heilt einig i at plasma er vegen å gå. Størst bilde og best kvalitet for penga. Og ja, kjøp ca. 60". Det ser ikkje fælt ut i stovo. Far gjekk frå 32" kassetv til 50" plasma på omtrent same avstand som du har. Det tok han 2 dagar før han angra på å ikkje ha kjøpt større.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Jeg tror jeg har fått kokt det ned til 2 modeller. Størrelsen har jeg ikke bestemt meg for enda, men det er ikke så viktig å få hjelp med her lenger, jeg må bare bestemme meg når den tid kommer

MEN jeg lurer veldig på hvilken tv som er best av:
    Panasonic 55" 3D Plasma-TV TX-P55VT30 og
    Samsung 55" 3D LED-TV UE55D7005 evt 8005 (men jeg vil helst ha sort ramme)

Når jeg ser på spesifikasjoene på disse to, så ser jeg en vesentlig forskjell. Samsung har integrert nettleser, det har ikke Panasonic. Hva vil dette si?
    Jeg kunne jo tenke meg å bruke denne til å surfe litt på nettet, og hadde jo håpet at den bare kunne kobles til det trådløse nettet (siden pcen er i et annet rom)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kunne tenke deg å bruke TV'n til å surfe mye på nettet så er svaret enkelt : Velg Samsung 8005 LED.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    65" er IKKE for stort!
    Enig. Men sett fra et "mye-for-penga" synspunkt er det kanskje smart å se på 50" nå og kjøpe større tv om f.eks. 3 år. Pga prisfall på større skjermer ser jeg ikke bort fra at man da sitter med en tre år gammel 50" pluss en ny 60-65 tommer og kanskje penger til overs - i forhold til å kjøpe den store i dag.

Ellers ser jeg at mange sikter seg inn på for små skjermer fordi de mener at det lett blir for dominerende i stua. Vel, jeg kjenner INGEN som har kjøpt for stor tv, men mange som angrer på at de ikke kjøpte større. Ta f.eks. foreldrene mine som kjøpte sin første flat-tv i sommer og hadde siktet seg inn på en ENORM 46". Jeg presset dem til å gå for en 50", og når apparatet kom opp på veggen syntes begge at den var i minste laget. Da syntes de plutselig at 60" hørtes veldig fornuftig ut.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •