Pioneer PDP-LX5090 vs Panasonic G20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer PDP-LX5090 vs Panasonic G20

Hvilke av disse tvene ville dere valgt? Må betale omtrent det samme for tvene, men Pioen er brukt i 2,5 år. Panasonicen er ny.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett G20 i riktig lys, men tro Pioneer forsatt er et hestehode foran, så jeg går for Pioneer. Sørg for å få med kvittering slik at du forsatt har 2.5 års reklamesjon.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett G20 i riktig lys, men tro Pioneer forsatt er et hestehode foran, så jeg går for Pioneer. Sørg for å få med kvittering slik at du forsatt har 2.5 års reklamesjon.
    Enig med ovenfornevnte her. Jeg har eid begge skjermene og Pioneer`n er totalt sett bedre enn G20. Unntakene er bevegelse og skarphet på HD der G20 er bedre. G20 har jo også lyd i skjermen og innebygd RiksTV - om det betyr noe.

Panasonic VT20 som også selges billig nå, er derimot i en annen liga enn Pioneer LX5090 på alt utenom sortnivå. Jeg skjønner f..... ikke de som mener at G20 og VT20 er NESTEN like gode. Jeg hadde muligheten til å sammenlikne Panasonic TX-P50G20E med VT20E før jeg kvittet meg med førstnevnte og G20 er ikke bedre enn VT20 på noe.

Men om du skal legge så mye som 10K i en brukt skjerm, kan du ikke like godt tenke på en ny Panasonic TX-P50GT30E, eventuelt en av de nye Samsung plasma-skjermene?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg selvfølgelig! Men usikker på hva jeg burde gå for. Har kikket på GT-modellen. Skal ikke kjøpe før i august, så jeg er litt på hugget etter tilbud også. Har sett på Samsungmodellene også, men noen av de virker FOR billige Innebygde høytalere og riks-tv har nada å si, da jeg har alt eksternt.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vell litt prisras mot høsten? Og slike "sitt hjemme i snøstormen og kos deg med ny tv" tilbud også når høsten begynner og nærme seg?

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på og selge min Panasonic TX-P50G20 og Pioneer BD LX-52... Kan nok få det til en overkommelig penge

Hva mener Dere evt er en god samlet pris på dette? meeeget lite brukt, og nærmest ubrukt stand

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller tatt en Pioneer KuroLX5090 enn en VT20...

Om du tåler at den er brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller tatt en Pioneer KuroLX5090 enn en VT20...

Om du tåler at den er brukt.
    Det skjønner jeg selvfølgelig ikke Jeg var i tvil da jeg kjøpte VT20 for 10K om jeg heller skulle ta en Pioneer KRP-500M (til samme pris - brukt). Begge to har sine klare styrker og svakheter, men KRP-500 overrasker fremdeles positivt, selv i 2011. LX5090 er derimot ikke på samme nivå. Siden du har LX5090, så er du sikkert ikke enig......

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man klarer seg med en så liten TV som 50". Jeg synes min 65" VT30 på ingen måte er for stor...ble vant til størrelsen etter ên film. Kunne fint hatt 75"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man klarer seg med en så liten TV som 50". Jeg synes min 65" VT30 på ingen måte er for stor...ble vant til størrelsen etter ên film. Kunne fint hatt 75"
    Mye vil ha mer

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det skjønner jeg selvfølgelig ikke Jeg var i tvil da jeg kjøpte VT20 for 10K om jeg heller skulle ta en Pioneer KRP-500M (til samme pris - brukt). Begge to har sine klare styrker og svakheter, men KRP-500 overrasker fremdeles positivt, selv i 2011. LX5090 er derimot ikke på samme nivå. Siden du har LX5090, så er du sikkert ikke enig......
    Den er ikke min... Den til hører riktig nok min far. Men jeg har hatt gleden av å se blu-ray filmer og spille PS3 spill hos han en del ganger

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Ha! Liten?!?!? Her sitter jeg og venter på at Samsung lager en 10 000 kroners 43" Samsung PND8000 plasma

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle de jeg har hatt på besøk sier at min 65" er på ingen måte for stor, så ikke bare meg som mener det. Men klart, du må ha stue til det. Har du en knøtt liten stue så blir kanskje en 65" for stort.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle de jeg har hatt på besøk sier at min 65" er på ingen måte for stor, så ikke bare meg som mener det. Men klart, du må ha stue til det. Har du en knøtt liten stue så blir kanskje en 65" for stort.

65" er ikke for stort om stua er stor nok. men 4 meter unna = 50" er perfekt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    65" er ikke for stort om stua er stor nok. men 4 meter unna = 50" er perfekt.
    Med en 50" kan man sitte 2 meter unna

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en 50" kan man sitte 2 meter unna

Lykke til med playsation 3 og xbox 360 spill, og all alle TV kanaler som blir sendt i 480p, 576p, 720p og 1080i... Og DVDer etc.

Det kommer til å se elendig ut.. uansett TV!

2meter unna på 50" er kanskje akseptabelt på blu-ray filmer og PC spill i 1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Panasonic 50V10 er kjent for og ha dårlig oppskalering med matriale som ikke er HD.
    Men med riktig kalibrering går det fint an og sitte 2 meter nærme skjermen.
    Overdriver man med kontrast, lysstyrke og farge blir skjermen fort "levende".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •