Canal Digital camkort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital camkort

Har 2 tver som begge er klargjort for camkort, men ikke for cd. Vil det si at
    den ikke vil funke hvis jeg går til innkjøp av dette?
    Tenker på å slippe å bruke en ekstern dekoder. Vil nødig kjøpe ny tv pga dette.
    Har noen en forklaring?

Takker for svar.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Netrom66
    Har noen en forklaring?

Takker for svar.
    De første TV'er med CAM inngang var kun laget for DVB-T som er det digitale bakkenettet....senere Tv'er har kunnet ta DVB-C som er kabel TV, her i Norge stort sett bare CD, og så kom også DVB-S som er for satelitt....også stort sett bare CD....Tror det står en oversikt hos Canal Digital hvilke tv'er som støtter de to siste..DVB-C og S....
    Sånn er det bare...:-)
    Det skal også stå i bruksanvisningen din=som du ofte finner på nettet...hva TV'en fikser av mottak....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som ihvertfall MÅ være på plass er at tvn støtter MPEG4 i enten DVB T/C/S for at det skal være en mulighet.

Hvis tvn er paralell import å det finnes en Norsk utgave som støtter DVB i en eller annen utgave så går det å prøve å registere som den "Norske" utgaven hos CD.

Hvis begge tver er MPEG2 så går det IKKE å få til CAM så langt jeg vet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Netrom66
    Har noen en forklaring?

Takker for svar.
    Du sier ingenting om det er kabel, bakkesendt eller parabol?

Selv har jeg en Panasonic med DVB-C-tuner.
    Denne står IKKE på lista til CD, men jeg har CAM-modul og har puttet programkortet rett i TV'en og det fungerer helt fint.

Hvilke TV'er er det snakk om?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Tven din ikke står på listen deres må du gå for en dekoder isteden, er ikke alle som har støtte for cam og spes litt eldre tver. Du må gjerne prøve med en cam og se om det virker, men kan ikke love at det fungerer så prøv heller med en dekoder så er du trygg.

For de som har tv som støttes av CD Cam. søker inn kanalene og finner frem nrk1 hd i lista og lar den stå på til kanalene dukker opp. Dette kan ta opptil 2 timer så vær tolmodig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig kjøpt camkort. Og det funket som bare det. Gikk på 5 min. Kjempebra. Men ser at eller kanskje bildet har blitt litt dårligere enn igjennom dekoder(ekst). Selv på HD kanaler syns jeg det er litt mindre skarpt hvis man kalle det...Noen som har opplevd det selv?

Takk for alle innput...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •