Philips 46" 8505, ikke helt fornøyd..hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 46" 8505, ikke helt fornøyd..hjelp

Noen som har forslag til kalibrering av Philips 46" 8505?
    Jeg har hatt den i snart en uke nå, og klarer ikke å bli helt fornøyd. Farger er som regel overdrevent eller blast. Sliter med pixlete skygger rundt tekst og tv logoer. TvN logoen ser ikke bra ut. Jeg bruker CD HDPVR til tv og særlig SD kanaler er dårlig. HD kanaler er ok men sliter med etterslep , og hakking ved panoreringer.
    Jeg har fått stilt det inn til brukbart bilde som funger i mørket, men blir veldig dårlig i dagslys. Hadde tidligere en 4 år eldere 42" Toshiba Regza, og den hadde ikke samme problemene med SD signaler og hakking. Hoppet fra 42" til 46" kan vel virkelig ikke ha så mye å si på bildekvalitet??
    Vurderer å levere tven tilbake til Elkjøp hvis ikke jeg får til noe snart. Men er ikke lett å finne nytt tv i denne prisklassen... Vurderer å prøve plasma, men jeg har en veldig lys stue.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter du på samme sitteavstand, men har gått opp i størrelse, så er det klart at SD-kanaler vil se mye mer pikselert og uskarpt ut. Husk det :-).

Det jeg ville gjort, var å skru av tvens 200Hz-funksjon, eller skru den ned, og se om bildet blir mer slik du liker det. Denne funksjonen gir et skarpere og bedre bilde så lenge signalet er godt, men kan fort gjøre vondt værre på SD-signal og sånn. Det kan være denne innstillingens om skaper hakkingen ved panorering og etterslep og slikt også.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sammenlignet litt med en kammerats eldre Samsung 5 serie lcd i 46", og der blir ikke bildet så pixlete og blury .
    Det er ikke bare på SD signaler at hakkingen oppstår. Jeg prøvde en bluray film her om dagen, og samme problemet der også.
    Jeg har prøvd meg frem litt med å justere på tven, men får ikke til noe bilde som er bra nok. Det blir enten ovrdrevene farger eller et grått filter over bildet (litt dødt og blast)
    Jeg vurderer å bytte til Samsung UE46C6005, men har hørt at Philipsen skal være et bedre tv.. Hva annent kan man få til ca. 10 000kr?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, hva med å teste det jeg sa om å justere eller skru av 200Hz'en? Som jeg sier nok kan løse trøbbelet? Om du har gjort det, her er et par fler spørsmål:

Hva slags tv-signal/dekoder har kompisen din da? Hvor gamle er HDMI-kablene dine?

Stikk en USB-pinne rett i tven og spill av en film derifra, se om du ser nevnte hakking. Hakker det ikke, så ligger trøbbelet i eksternt utstyr, evt kablene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runejj
    Jeg har sammenlignet litt med en kammerats eldre Samsung 5 serie lcd i 46", og der blir ikke bildet så pixlete og blury .
    Det er ikke bare på SD signaler at hakkingen oppstår. Jeg prøvde en bluray film her om dagen, og samme problemet der også.
    Jeg har prøvd meg frem litt med å justere på tven, men får ikke til noe bilde som er bra nok. Det blir enten ovrdrevene farger eller et grått filter over bildet (litt dødt og blast)
    Jeg vurderer å bytte til Samsung UE46C6005, men har hørt at Philipsen skal være et bedre tv.. Hva annent kan man få til ca. 10 000kr?
    Hei.
    Er ikke så veldig oppdatert på dette området. Men har akkurat (tv`en er på vei) bestillt en Sony 55 tommer. Kjøpte først en Sony 46KDLEX720 på Elkjøp. Denne kostet 11495. Bildet var egentlig bra det, men fant ut¨at 46` blir rett og slett for lite på litt avstand. Har bestillt en SONY KDL-55EX500 55" LCD. Denne ligger på ca 9.800 kr med frakt på dustinnome.no. Dette er en veldig god pris på en veldig god tv. Fikk terningkast 6 i flere tester. Grunnen til at akkurat denne ble bestillt, er at en god kamerat av meg har akkurat maken. Sett mye på denne tv, og den har GODE bilder. Min anbefaling er denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en 46" 7605 fra mpx i vinter og kjenner meg igjen i det RuneJJ skriver. Har 100Hz på min tv og det gir som regel litt bedre bevegelser enn ved 50Hz. Noe som gir mer effekt mot hakking ved panorering i bildet er å slå på HD Natural Motion. Jeg har den på minimum for ikke å få for mye "fake" bevegelse. Hvis bildet er blast hjelper det å sette gammaverdi opp. Av fargegjengivelse liker jeg film-innstillingen best som utgangspunkt.
    Hovedproblemet med min philips led tv er etterslep der jeg har vertikale skyggestriper som henger igjen ved panorering av ensfargede scener som ved fotballkamper. Dette er like ille ved SD og HD, mens skygger rundt objekter i bildet er mest et SD fenomen.
    7605 har edge-led og etter litt søk på nettet virker det som mye av dette er vanlige "bugs" med denne teknologien. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte bak-led som antakelig er bedre, men hvis jeg ser film i hd merker jeg lite til problemene. Avatar i 1080p ser helt strålende ut syns jeg, så jeg beholder tv'en litt til 8)

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Så, hva med å teste det jeg sa om å justere eller skru av 200Hz'en? Som jeg sier nok kan løse trøbbelet? Om du har gjort det, her er et par fler spørsmål:

Hva slags tv-signal/dekoder har kompisen din da? Hvor gamle er HDMI-kablene dine?

Stikk en USB-pinne rett i tven og spill av en film derifra, se om du ser nevnte hakking. Hakker det ikke, så ligger trøbbelet i eksternt utstyr, evt kablene.
    Jeg har fått bort det værste av hakkingen ved å skru av 200Hz og perfect motion av eller minimum. Men det hender fortsatt at det er litt "bugs" innimellom. Og jeg klarer ikke helt å bli venn med farger og innsynsvinkel. Kammeraten min har HD tuneren til Viasat..kanskje bedre bildekvalitet der?
    Når det kommer til kablene mine, så bruker jeg: Argon Hdmi fra tv til Pioneer VSX-LX51 forsterker , og biltema hdmi videre til CD tuner og PS3. Skal prøve tipset ditt med USB film

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-tuneren til viasat har et helt annet fargebilde enn CD sine dekodere, uten tvil.

Du har en receiver som står mellom tven din og alt annet utstyr? Den kan forårsake hakking eller dårligere bildekvalitet om ting ikke er stilt inn rett.

Prøv dette: Ta å koble med argon hdmi rett i tven, fra cd-dekoderen din. Bare for å se om hakking forsvinner eller om bildekvalitet blir bedre .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er spent på å høre om det ble bedre, runejj. Har samme TV og noen av de samme problemene..

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kag1
    Jeg er spent på å høre om det ble bedre, runejj. Har samme TV og noen av de samme problemene..
    Jeg klarte ikke å bli fornøyd, så jeg benyttet meg av elkjøp sin 30 dagers retur. Leste utenlandske forum og norske...men blei aldri no dreis på sakene. Litt kjipt at jeg måtte levere tilbake. Likte designet og ambilight funksjonen veldig godt! Men fikk meg en Samsung plasma( PS51D8005) og angrer ikke et sekund Litt dyrere men veldig fornøyd!
    Sorry at jeg ikke hadde noe mirakel kur på problemet. Håper du finner ut av det eller slår deg til ro med at sånn er den bare.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •