Led skjerm som pc monitor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Led skjerm som pc monitor

Har sittet å sett rundt på nettet etter en brukbar skjerm til rundt regnet 12 000kr som jeg skal bruke som pc skjerm. Mest vill den bli brukt til spilling surfing filmvisning.

Blir sittende ganske nerme skjermen ca: 1.5m-2.5m ifra. Og har lekt med tanken på en 42-50 tommer skjerm. Blir dette aaalt for stort og nærme? dpi ?
    Har ingen interesse av extrafunksjoner som skype facebook ++
    3d er vell på de fleste tver nå, men om den funksjonen ikke er den beste spiller ingen rolle.
    Ikke plasma, er vell lcd-led som er best med tanke på spilling ifølge dinside.no

Jeg vill ha den skjermen som har best skjermbilde for rundt 12 000kr +-.

Så viss noen har noen anbefallinger på hvilken tv som er rett og slett best og kjøpe akkurat nå hadde jeg blitt glad for litt tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bumpeti

Shamefull selfbump

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også lurt litt på dette. Men jeg tror faktisk ikke det er så mange som bruker en TV til kun PC-skjerm.
    Jeg har jo brukt min 46' som PC-skjerm og det fungerte fint. Jeg satt vel ca.2-2,5 meter unna. Jeg syntes det ble litt slitsomt uten et bord å ha keyboard og mus på.

Jeg har prøvd både plasma og LCD koblet til PC og begge variantene fungerer fint. Jeg var litt mer forsiktig med plasma. Det var en panasonic 42' som var HD-ready. Var ikke noe problem det heller. Jeg ville nok uansett valgt en LCD eller LCD-LED skjerm. Bare for å være sikker.

Og så har man spørsmålet om lag(lægg). Og det er veldig viktig med tanke på spilling. Jeg syntes det er så vanskelig å finne noe info om dette på de forskjellige skjermene. De diskuterer faktisk dette i denne tråden idag.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dell u3011 er på tilbud til under 10k hos netshop, kanskje noe å se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Dell u3011 er på tilbud til under 10k hos netshop, kanskje noe å se på.
    Ja så på Dell sin serie med skjermer 27" og 30". Men fikk etter en stund lyst på en regelrett tv, selv om den høyere oppløsningen fristet så er det ikke top prioritet for meg. Jeg har allerede 2stk 24" skjermer som jeg kommer til og bruke til arbeid og internett surfing, det er mest film og spill fra pc som blir jobben til skjermen.

Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Jeg har også lurt litt på dette. Men jeg tror faktisk ikke det er så mange som bruker en TV til kun PC-skjerm.
    Jeg har jo brukt min 46' som PC-skjerm og det fungerte fint. Jeg satt vel ca.2-2,5 meter unna. Jeg syntes det ble litt slitsomt uten et bord å ha keyboard og mus på.
    Har vell funnet ut at led-lcd blir best med tanke på spilling (innput lag)
    Har sittet og siklet litt på denne:
    SAMSUNG UE40D8005 LED TV | Hi-Fi Klubben
    Er det et godt valg?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert gjort et valg, men jeg svarer litt likevel.

Samsung D8005 skal være en god TV og jeg tror ikke du blir misfornøyd. Men ta en titt på den i butikken først. LCD-LED kan ha noen svakheter som du ikke liker. Noen har litt dårlig betraktningsvinkel f.eks. Det står i en av testene at denne skal være god på akkurat det.

Vet ikke hvordan input-lag er, men det er ikke sikkert du bryr deg om det.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Input lag og innsynsvinkel har fint lite med baklyset å gjøre, så er det sagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/LED TV/36-52"/SONY KDL46EX720BN 46"LED TV.

Veldig fornøyd med bildekvaliteten, etter en god del tinkering. Men enkelte filmer har en rar lagg, stemmer henger ikke helt med bilde? Men det er bare på lav oppløsnings ripper 180mb big bang theory episoder for eks. full hd ripper fungerer kjempebra. En annen ting er "floaty mouse" vet ikke en bedre måte og forklare det på, men musen føles litt svevende ut ikke like responsiv som på 24" pc monitoren. (dette ble også bedre etter at jeg skrudde av noen filtre)

Har jeg kjøpt katta i sekken eller gjorde jeg riktig valg? Virker ikke som det for meg, men kom gjerne med inspill har 29 dager returrett.

Fikk den for 10 000kr istede for 11 000kr, den skal vist komme på salg om ikke så lang tid og kjente han som var selger litt.

Her er instillingene jeg endte opp med

Picture mode: Custom
    Backlight:5
    Contrast:86
    Brightness: 55
    Color:50
    Hue:0
    Sharpness:0
    Color temperature:Warm2
    Noise reduction:Off
    Mpeg noise reduction:Off
    Motionflow: On
    Film-mode: Auto 1
    Black corrector: Off
    Adv. Contrast Enhancer:Off
    Gamma:0
    Auto Light Limiter:Off
    Clear White:Off
    Live Colour: Off
    Detail/Edge enhancer:Off
    R Gain: -9
    G Gain : -9
    B Gain : 0
    R Bias : -2
    G Bias : -1
    B Bias : +1

Nesten akkurat samme instillinger som i denne flotte testen Sony EX720 test/anmeldelse - FlatpanelsDK
    Men fikset litt på det så det passet inn for rommet mitt, kan gooodt være at jeg ikke har gjort alt riktig med tanke på pc bruk, har brukt bare en liten time og er ikke spesielt erfart når det kommer til tuning av tver.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjetter at "motionflow" er noe 600Hz-ish interpolerte pixeldata-greier som ikke kan trylle med sub par-rips og dermed knoter det til.

Edit: skal det ikke være 12bit panel på disse nye sony-ene?

Edit2: Film-mode: Auto 1, hva er dette?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sette den i game-mode eller PC-mode er vel vanligvis det som blir anbefalt. Usikker på hva din TV har av valg, men dette skal visst slå av en del man ikke trenger for at TV'en skal reagere raskere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •