Samsung D8005 VS Sony HX920

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung D8005 VS Sony HX920

Hei!

Er amatør på dette området og spør dere eksperter om hjelp
    Skal investere i ny tv og valget står i utgangspunktet mellom disse to.
    Jeg har lest flere tester osv og det ser jo ut som at HX920 kommer best ut og er en bedre tv. Dog koster den ca 6 laken mer enn D8005.

Ser mye på fotball og spiller en del PS3. Film er det jeg nok ser minst av.
    Skal henge i en stue der 2 store vinduer er litt til høyre for skjermen, ikke rett ved siden av men ganske nært. Her er det vel å velge den som er best på refleksjoner?

Hva er deres tips til meg mtp på valg av en av disse?
    Evt andre ting jeg bør tenke på når jeg skal velge tv?

På forhånd takk

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flatpanels kommer med test av HX920 i løpet av uka vil jeg tro, da får du sikkert en grei sammenligning med D8005.

Jeg har sett begge, og jeg vil definitivt si at HX920 er noe av det beste man får på markedet i dag vedsiden av VT30 og D8005. HX920 har en stor fordel med bakgrunnsbelyst LED og lokal dimming.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Venter på testen fra Flatpanels så jeg får bare smøre meg med litt emr tålamod.

Pleier skjermer i denne klassen å synke noe srælig i pris? Er det slik at jeg kan spare noen tusenlapper på Hx920 hvis jeg venter til aug? Eller er det bare å evt kline til med en gang?

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HX900 holdt seg vel i pris helt til 920 kom. Vet ikke om dette er spesiellt for Sony jeg. Men hvertfall 900n datt ikke noe særlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt VT30 eller HX920 iallefall!
    Skal du ha LED er HX920 i en annen liga enn D8000 serien til Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på Sharp LE831.. I følge flatpanels er den minst like bra som samsungen, og vesentlig billigere..

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan si hva du vil om designet på 8005, men jeg synes Sony'en er griselekker med det sorte frontglasset uten markert ramme.
    Jeg ville gått for Sony, uten tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for svar!

Hvis jeg skal senke standarden litt og heller spare noen kronasjer, er Sharp modellen det beste valget nå da?
    Hvor viktig er bakgrunns LED VS kant LED? Vil jeg som er helt amatør på dette området merke vesentlig forskjell? Heller litt mot Sharpmodellen nå da jeg anser den som det beste kjøpet mtp "Value for money"
    Noen innvendinger fra noen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge flatpanels.dk senker du ikke standarden om du velger Sharp'en over Samsungen, snarere tvert imot. Samsungen er vel riktignok noe penere designmessig.. Sony'n derimot bør ha bedre bildekvalitet pga bakgrunnsled, men det reflekterer jo prisen til de grader også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen for svar. For emg som skal oppdatere min 2006 LG Plasma tror jeg Sharp modellen fyller alle krav prisen tatt i betraktning mot Sonyen. Tror ikke jeg merker prisforskjellen på 12k så godt. Så regner med å gå for Sharp LE831

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Sharp 46LE831 på vei fra Lefdal selv nå, bestilte den dog kun for å "teste", siden jeg egentlig bare er interessert i 60"ern selv. Har hatt plasma i mange år nå, men begynner å bli lei av gjenskinnet som finnes på 99% av nye TV'er. Dessverre finnes det fint lite Sharp TV'er utstilt i Oslo området, så de anbefalte meg faktisk å gjøre det slik.

Ser prisen har gått opp 1000kr siden jeg bestilte for noen dager siden.. Om du bor i Oslo området kan du ta kontakt om du ønsker å titte på den, evt kjøpe den av meg før jeg returnerer den til Lefdal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv undersøkt men er jo ingen steder de har den utstilt. i tillegg er hele telefonsystemet til Elkjøp/Lefdal nede i dag.
    Bor i Oslo så det gjør jeg gjerne. Hvor mye betalte du for den? Står i nettbutikken til 11 111,- nå. Hvor lang tid tar det ca å få den fra man bestiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasern
    Har selv undersøkt men er jo ingen steder de har den utstilt. i tillegg er hele telefonsystemet til Elkjøp/Lefdal nede i dag.
    Bor i Oslo så det gjør jeg gjerne. Hvor mye betalte du for den? Står i nettbutikken til 11 111,- nå. Hvor lang tid tar det ca å få den fra man bestiller?
    Nei det er rett og slett ingen steder de har den utstilt.

Ser ut som den ble sendt fra et lager i Sverige på tirsdag. Sendingen ankom Oslo for en time siden, usikker på om jeg da kan hente den i Asker i dag eller i morgen. Jeg kjøpte den for 9995,- +billigste mulige frakt, totalt ble det 10110,-kr. (Hvilket helt opplagt er en knallpris! )

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Gi meg gjerne en tilbakemelding når du har fått prøvd den ut om hva du synes og for evt at jeg kan få tatt en kikk på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wilco.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owo
    I følge flatpanels.dk senker du ikke standarden om du velger Sharp'en over Samsungen, snarere tvert imot.
    Vel, Sharp'en får jo noe kritikk for dårligere billedkvalitet på SD. Og så lenge SD fortsatt er en del av kildematerialet, vil jo dette være en senking av standarden vil jeg si.

Sitat Opprinnelig postet av flatpanels.dk
    SD-billedkvaliteten (SD er fællesudtryk for Tv-signaler og DVD) er et af de områder, hvor Sharp stadig ikke er med helt i front, men siden 2009 mener jeg dog, at Sharp har opnået betydelige forbedringer af SD-billedkvaliteten, der nu er på et niveau, der kan sammenlignes med de fleste semi high-end LCD/LED fladskærme. Detaljerne fremstår pænt, men fladskærme såsom Panasonic VT30 - eller den billigere GT30 - udkonkurrer stadig LE831 på dette område. Jeg mener også, at Samsung D8000 har lidt bedre SD-billedkvalitet .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Vel, Sharp'en får jo noe kritikk for dårligere billedkvalitet på SD. Og så lenge SD fortsatt er en del av kildematerialet, vil jo dette være en senking av standarden vil jeg si.
    For all del.. Kommer jo ann på bruksområdet. Personlig bruker jeg så godt som aldri SD kilder.

Jeg bemærkede også god gengivelse af hurtige scener i sport og actionfilm, hvilket tyder på, at Sharp LE831 har en hurtig responstid. ---- Scanning backlight system hjælper således med at reducere responstiden på LE831 til et af de bedste niveauer, jeg har set på LCD-TV hidtil. Sløring i hurtige bevægelser i actionscener og sport opstår derfor heller ikke i udbredt grad.
    Dette er derimot langt viktigere for meg, og er et område jeg ikke er spesielt imponert over Samsungen.

Jeg mener rent faktisk, at LE831 er et af de bedst præsterende 3D LCD-TV vi endnu har testet og på niveau – eller lidt bedre – end Samsungs D8005.
    Litt dårligere på SD, litt bedre på 3D. Og sist men ikke minst:

Den dybe intense sorte farve opretholdes også pænt i meget oplyste rum på grund af det matte anti-reflekterende panel.
    Menne, jeg skal ikke ta helt av på fanboy bandwagon før jeg har sett den selv. :P Hvilket antagelig skjer i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som kan dette veldig mye bedre enn meg;
    Jeg ser mest på tv fra GET HD-dekoder, (mye fotball), spiller ps3 og ser litt på film. Er fortsatt Sharp et godt kjøp prisen tatt i betraktning satt opp mot Samsung D8005?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge flatpanels.dk er Samsungen "litt bedre" på SD kanaler, men til fotball og spilling høres det ut som Sharp'en ligger et hestehode foran. På HD materiale virker det som det blir mye likt.

Synes uansett Sharp'en virker som et mye bedre kjøp om du har økonomiske hensyn å ta.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Sharp'en idag. Ganske imponert faktisk..

Imponert over hvor godt den håndterer "action sekvenser" og raske bevegelser. Sortnivå og SD kilder har jeg sett bedre på plasmaskjermer før.. MEN, den matte skjermen veier jo til de grader opp for det på dagtid eller i opplyste rom.

Nå vurderer jeg faktisk i fullt alvor å gå for en 60" matt Sharp istedet for VT30'en.. Menne, tror jeg gir plasman en sjanse i min stue for å se hvor mye refleksjonene plager meg i praksis på den nye modellen. 60" Sharpen finnes jo ikke i butikkene ennå heller.. :|

Hvis du fremdeles er keen på å se (eller kjøpe) denne skjermen før jeg returnerer den til Lefdal får du sende meg en privat melding med tlf nr her på forumet så avtaler vi deretter. Skal sies at om jeg bestemmer meg for å gå for Sharp er det mulig jeg beholder denne også som soveroms-tv..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •