Erfaringer med Philips LED-tv 9705 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Philips LED-tv 9705 ?

Hei

Noen her som har erfaring med denne led-tv'n?
    Denne tv'n har jo gjort det meget godt i tester rundt om, men den har også vært hyppig nevnt på diverse forum pga. diverse problemer.
    Alle disse problemene. har jo selvfølgelig gjort meg litt skeptisk, er det noen her som har efraringer med denne tv'n som ikke har hatt problemer med den?, eller har hatt problemer som har blitt løst i ettertid gjennom firmware oppgraderinger, bytte av panel ect....?
    Er denne tv'n et tryggt og godt kjøp?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Noen her som har erfaring med denne led-tv'n?
    Denne tv'n har jo gjort det meget godt i tester rundt om, men den har også vært hyppig nevnt på diverse forum pga. diverse problemer.
    Alle disse problemene. har jo selvfølgelig gjort meg litt skeptisk, er det noen her som har efraringer med denne tv'n som ikke har hatt problemer med den?, eller har hatt problemer som har blitt løst i ettertid gjennom firmware oppgraderinger, bytte av panel ect....?
    Er denne tv'n et tryggt og godt kjøp?
    Jeg har hatt denne modellen siden den ble lansert i fjor og har opplevd problemene som var spesielt med de første modellene og fikk erstattet min første modell med en som var nyere produsert og den har jeg fortsatt.
    Ingen tv'er er perfekte og denne har også sine svakheter knyttet til local dimming som oppstår spesielt i visse mørke scener, ved at man ser litt blooming og at lysstyrken justerer seg. Men den har såpass mange positive egenskaper som bra SD oppskalering, fantastisk lysstyrke, skarpe bilder, veldig bra sortnivå, brukbar shadow detail, bra fargegjengivelse og ikke minst Ambilight.
    Til den prisen denne modellen selges for i dag så mener jeg at ingen tv'en i samme klasse slår denne modellen, så kan man diskutere hvilken teknologi av LCD vs Plasma som er best.
    Så min konklusjon er at dette er et meget bra kjøp, det er ikke så mange månedene siden denne modellen kostet over 20 lapper.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Ingen tv'er er perfekte og denne har også sine svakheter knyttet til local dimming som oppstår spesielt i visse mørke scener, ved at man ser litt blooming og at lysstyrken justerer seg. Men den har såpass mange positive egenskaper som bra SD oppskalering, fantastisk lysstyrke, skarpe bilder, veldig bra sortnivå, brukbar shadow detail, bra fargegjengivelse og ikke minst Ambilight.
    Til den prisen denne modellen selges for i dag så mener jeg at ingen tv'en i samme klasse slår denne modellen!
    Så min konklusjon er at dette er et meget bra kjøp, det er ikke så mange månedene siden denne modellen kostet over 20 lapper.
    Hei

Takker så mye for svar!
    Du sier ingen TV'er er perfekt, og at den har sine svakheter knyttet til Local Dimming? Kan du utdype litt hva du mener her?
    Jeg har jo som sagt Samsung LED tv idag, og svakheten her er jo lyse partier/flekker på skjermen ved mørk bakgrunn, såkalt clouding/lysblødning, dette kommer jo også sterkere fram i mørkt rom. Dette er jo en svakhet ved Edge LED teknologien slik jeg har forstått. Har også forstått det slik at Local Dimming LED skal være mye bedre på dette? Er ute etter en TV med suveren bildekvalitet, 3D og slik er av null interresse, kommer nok til å prøve det, men det er ikke viktig. Hvordan er sortnivået på denne tv'n?, og hvordan opplever du tv'n ift. lysblødning/clouding? Kan jeg forvente at dette vil være bedre på denne TV'n kontra Samsung skjermen jeg har idag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Takker så mye for svar!
    Du sier ingen TV'er er perfekt, og at den har sine svakheter knyttet til Local Dimming? Kan du utdype litt hva du mener her?
    Jeg har jo som sagt Samsung LED tv idag, og svakheten her er jo lyse partier/flekker på skjermen ved mørk bakgrunn, såkalt clouding/lysblødning, dette kommer jo også sterkere fram i mørkt rom. Dette er jo en svakhet ved Edge LED teknologien slik jeg har forstått. Har også forstått det slik at Local Dimming LED skal være mye bedre på dette? Er ute etter en TV med suveren bildekvalitet, 3D og slik er av null interresse, kommer nok til å prøve det, men det er ikke viktig. Hvordan er sortnivået på denne tv'n?, og hvordan opplever du tv'n ift. lysblødning/clouding? Kan jeg forvente at dette vil være bedre på denne TV'n kontra Samsung skjermen jeg har idag?
    Fordelen med local dimming kontra Edge LED er man slipper problemet med clouding/lyslekkasje og local dimming kan vise absolutt sort siden baklyset består av over 1000 dioder som kan dimmes individuelt. Utfordringen med local dimming i dag er at man opererer ikke med nok soner slik at dimmingen ikke blir nøyaktig nok og man får utfordringer i blant annet scener hvor man skal vise hvitt og sort innenfor samme dimming sone. Men jeg synes ikke dette er et problem som ødelegger for meg og jeg ser det kun i visse scener og jeg er samtidig ganske kresen på bildekvalitet.

Her er en ganske omfattende test av 9705 modellen:
    Philips 9705H test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Kanskje den gjør deg litt klokere..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en del erfaring med denne TV'en. Jeg kjøpte min i september i fjor. Etter det hadde jeg en del problemer med den. Hvis du er intressert i deltaljer kan du søke på tidligere innlegg på dette forumet jeg har skrevet.

Uansett, etter at TV'en hadde vært på service ca 35% av tiden jeg har eid den, fordelt på 5 service oppdrag, har jeg nå fått en ny TV av samme modell (uke 46). Det første jeg oppdaget var at bildekvaliteten på min nåværende panel er betraktelig dårligere enn på noen av de tre LCD-panelene som var montert på min opprinnelige TV. Det virker som om noen har sølt møkkavann nedover innsiden av panelet. Det er spesielt tydelig ved mørke scener og ved panorering under f.eks fotball og grå-himmel scener. De vertikale stripene er fordelt utover hele panelet.

En annen ting er at TV'en har en tendens til å gå i standby helt av seg selv. Dette var det siste problemet jeg hadde med min forrige skjerm, og var årsaken til at jeg fikk en ny. Denne feilen var også noe infocare (Philips service partner i norge) klarte å gjenskape på sin lab, men de fant ikke ut årsaken. Dette problemet har jeg fremdeles på min nye TV.

Jeg er enig i at bildekvaliteten _kan_ være super (min første TV hadde det), men det forutsetter at du er heldig med TV'en. Skal du kjøpe denne TV'en, så kjøp den på et sted du har angrerett, i tilfelle du får en dårlig TV. Hadde jeg vist, i september i fjor, det jeg vet nå, ville jeg _aldri_ kjøpt en TV fra philips.

Newcomer Lydmuren sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare informere om at jeg kjøpte 46 tommeren fra Expert til 14995, denne tvèn hadde uten tvil hengt på veggen til en annen ikke fullt så fornøyd kunde.

Uke 46 ble konstatert av serienummeret, ikke vet jeg om selv det/serienummeret er byttet, men selve panelet var vasket med "VÅT KLUT" som hadde fått tørket å laget skjolder, samt at den lyse kontraststripen på høyre side
    http://avforum.no/forum/attachments/...5-sam_0482.jpg
    http://avforum.no/forum/attachments/...5-sam_0481.jpg

var tilstede òg støy fra amilight/kontraststøy
    YouTube - ‪9705 Contrast noise FAULT!‬‏

, men ellers en potent tv på den bildemessige fronten.

Den ble levert til butikk 28 dager senere og penger tilbake på konto.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lydmuren
    Ville bare informere om at jeg kjøpte 46 tommeren fra Expert til 14995, denne tvèn hadde uten tvil hengt på veggen til en annen ikke fullt så fornøyd kunde.

Uke 46 ble konstatert av serienummeret, ikke vet jeg om selv det/serienummeret er byttet, men selve panelet var vasket med "VÅT KLUT" som hadde fått tørket å laget skjolder, samt at den lyse kontraststripen på høyre side
    http://avforum.no/forum/attachments/...5-sam_0482.jpg
    http://avforum.no/forum/attachments/...5-sam_0481.jpg

var tilstede òg støy fra amilight/kontraststøy
    YouTube - ‪9705 Contrast noise FAULT!‬‏

, men ellers en potent tv på den bildemessige fronten.

Den ble levert til butikk 28 dager senere og penger tilbake på konto.
    Ambilight-støyen er der fremdeles på den nye TV'en, men ikke så ille som den var på den første.

Linjen på høyre side har vært på begge mine TV'er, men forsvant med en software oppgradering.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takker for alle innspill og svar!
    Er jammen ikke mange som har positive erfaringer med denne tv'n desverre.
    Tror nok at jeg kommer til å droppe denne tv'n og se etter en annen, synd.

Newcomer Blackhawk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag selges denne 9000-modellen hos Elkjøp,
    til kun kr: 7777.- (Lefdal har samme modell
    inne til "ordinærpris", og koster der kr: 11.995 -
    så er i allefall en rabatt på litt over kr: 4.000.-)

Dagstilbud i dag (Søndag 31. juli 2011) hos
    Elkjøp, Philips 40", modell: "40PFL9705H"
    Philips 40" 3D LED-TV - Elkjøp

Sitter og "teller på knappene" om man skal investere
    i denne, rabatten er i allefall heftig. Selv om den
    har noen minus, er kr. 7.777.- meget god pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi slo til på denne tv`en i dag, men ble jo skeptisk nå som så mange skrev ikke altfor positive ting om den her. Håper ikke dette er et gammelt restlager de har hatt liggende som er fra før uke 40 2010. Uansett så er kanskje ikke jeg så kritisk at jeg vil legge merke til feilene. Har jo alltids returrett, eller burde jeg bare avbestille den med en gang?..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janhen
    Vi slo til på denne tv`en i dag, men ble jo skeptisk nå som så mange skrev ikke altfor positive ting om den her. Håper ikke dette er et gammelt restlager de har hatt liggende som er fra før uke 40 2010. Uansett så er kanskje ikke jeg så kritisk at jeg vil legge merke til feilene. Har jo alltids returrett, eller burde jeg bare avbestille den med en gang?..
    Spennende TV. La oss høre hva dere synes?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janhen

Det samme gjorde vi, dog 46" og fra Lefdal

Har nettopp fått den på døren og skal sette den opp i kveld:-D

Jeg hadde samme tanke som deg ang. gammelt buggy restlager, men den vi fikk er produsert i 2011 så det ser bra ut så langt. Hadde ikke blitt noe særlig glad hvis denne også hadde buzzet da jeg har vært gjennom det h¤"% med samsung sin plasma tidligere.

Har også 52pfl9704h modellen inne så jeg får sjekket de opp imot hverandre...håper bare jeg ikke er blitt alt for godt vant med de ekstra tommene:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hum.. Nedtur, jeg har ikke montert opp tv`en enda, men fått bekreftet at det er en tv fra uke 34 2010. Bør jeg bare returnere denne til Elkjøp med det samme, eller er det noen av utgavene fra før uke 40 2010 som det ikke er vanskeligheter med. Er disse vanskelighetene både på 40 og 46 tommer?

Humpf dårlig start. Men jeg får vel teste å se om jeg finner noen feil, hvilke symptomer bør jeg være ekstra oppmerksom på? Løser det meste seg med en programvareoppdatering, eller er det fysiske deler som også er endret ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    æsj for en irriterende pipelyd! Tenkte det ikke var noe jeg la merke til jeg, men dengang ei...

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du oppdatert programvaren?

Du skal uansett kunne få philips til å komme på døren og reparere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Programvare er oppdatert ja, uten at det hjalp dessverre Har skjønt at det er snakk om vibrasjoner i noen komponenter på tv`en. Vil jo nødig levere tv`en for å få igjen penger, tror ikke jeg kan få tak i den til 7777,- noe annet sted

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp, så bare å ringe philips så vil de hjelpe deg med reparasjon .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et problem til jeg har støtt på er hvordan jeg i helsike kan få kjørt lyden til forsterker. Jeg har en Harman Kardon 980(kjører analoge signaler) Hvis jeg prøver å sette lydkilde til forsterker får jeg beskjed om at tv-høytalere er aktive. Deaktiverer jeg tv-høytalere får jeg ikke mulighet til å velge forsterker som lydkilde. Jeg kan jo sikkert kjøre lyden via høretelefonutgange, men det kan da ikke være meningen..

Må jo kobles via audio L + R, men der får jeg ikke noe lyd..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel vel. jeg leverte tv`en inn igjen, ble litt for usikker siden det var en modell produsert før uke 40 2010.. Tror mitt Philips eventyr er over egentlig før det begynte.. Nå blir det nok Sony eller Samsung her i gården.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du, den audio analog-saken er jo lyd-inn.

Analog lyd ut på tver i dag er ikke-eksisterende, 98% har optisk eller coax + hodetelefonutgang som eneste mulighet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •