Erfaringer med Philips LED-tv 9705 ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gikk nok litt fort her ja, min gamle lg flatskjerm som nå er koblet opp igjen hadde denne utgangen. Jeg synes jo Philips lager lekre tv`er nå begynte jeg å sikle på 9706 serien.... Imidlertid blir jeg veldig skeptisk til at det er en del unødvendige feil med en del av det de produserer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testet litt og min ser ut til å virke perfekt:-D

Ingen høyfrekevent lyder etc

Sinnsykt bra bilde, bra sd skalering og supert hd bilde-.-

Den har og noe av det beste svartnivåaet jeg har sett kombinert med mer enn akseptabelt svartdetaljnivå. Og den har ikke noe nevneverdig input lag så den funker perfekt på spill som Bad company 2 etc

Så alt i alt er jeg kjempefornøyd:smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel vel. Etter å ha testet Samsung sin 7005 tv og ikke vært helt fornøyd med den så endte jeg igjen opp med 9705 fra Philips. Denne gangen riktignok i 46 tommers utgave på grunn av Soundgardens tilbud. Blir spennende å sette den opp og se hvordan den henger med i svingene. Har mer tro på bakbelyst enn kantled iallefall

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er faktisk veldig fornøyd med bildet på denne tv`en, Avatar i blueraykvalitet er jo bare helt fantastisk Hvis jeg skal oppgradere denne med 3d, så er det sånn at jeg må kjøpe PTA02? Eller kan jeg benytte noe som er laget til den nye 06 serien istedet ? Antar vel at jeg uansett må ha en sender for 3d signaler.. Funker kanskje med Philips - 3D-sender PTA215/00 - 3D-tilbehør - TV- og skjermtilbehør - Tilbehør og de nyeste 3d brillene ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janhen
    Jeg er faktisk veldig fornøyd med bildet på denne tv`en, Avatar i blueraykvalitet er jo bare helt fantastisk Hvis jeg skal oppgradere denne med 3d, så er det sånn at jeg må kjøpe PTA02? Eller kan jeg benytte noe som er laget til den nye 06 serien istedet ? Antar vel at jeg uansett må ha en sender for 3d signaler.. Funker kanskje med Philips - 3D-sender PTA215/00 - 3D-tilbehør - TV- og skjermtilbehør - Tilbehør og de nyeste 3d brillene ?

Er den nye senderen bedre enn den forrige? Påvirker dette crosstalk? Har selv en 9705, men jeg har ikke fått 3d senderen enda. Jeg lest i flere tester at 3d ikke er bra på denne tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begynt å irritere meg over vertikale mørkere felt/linjer på skjermen som særlig kommer til syne når kamera beveger seg. Er dette noe som går igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Har begynt å irritere meg over vertikale mørkere felt/linjer på skjermen som særlig kommer til syne når kamera beveger seg. Er dette noe som går igjen?
    Jeg tror det du beskriver er veldig vanlig for 9705. Av de 4 - 5 panelene jeg har hatt fordelt på to TV'er har jeg lagt merke til de mørke stripene på alle bortsett fra ett. Jeg har til og med sendt TV til infocare for å bli kvitt dette, men fikk igjen et panel som var minst like ille som det jeg leverte. Det er spesielt synlig ved panorering over f.eks snø og gressbaner. Så dette er ikke TV du bør velge hvis du ser mye på vinteridrett og/eller fotball.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manders
    Jeg tror det du beskriver er veldig vanlig for 9705. Av de 4 - 5 panelene jeg har hatt fordelt på to TV'er har jeg lagt merke til de mørke stripene på alle bortsett fra ett. Jeg har til og med sendt TV til infocare for å bli kvitt dette, men fikk igjen et panel som var minst like ille som det jeg leverte. Det er spesielt synlig ved panorering over f.eks snø og gressbaner. Så dette er ikke TV du bør velge hvis du ser mye på vinteridrett og/eller fotball.

Ser lite sport, men jeg la merke til det da jeg såg ringenes herre. Det gikk en stund før jeg såg det, men nå klarer jeg ikke la være å se etter. Det irriterer meg at slik skjeldent kommer frem i tester, samme gjelder clouding. Denne tv'en har jo fått 6'ere flere steder og blir både spesielt anbefalt og kalt referanse enkelte steder. Bildet ellers er meget bra, så jeg er fornøyd med det meste bortsett fra dette.

Btw, ett spørsmål. Når jeg spiller playstation, har kun testet med Uncharted 3, så zoomer bildet automatisk inn under loading, og bildet blir værende slik under spilling. Dette er jævlig irriterende for mye av omgivelsene forsvinner. Jeg klarer ikke å finne ut om det er tv eller playstation som gjør dette. Det hjelper ikke å justere format i tv-menyen. Noen ide?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Btw, ett spørsmål. Når jeg spiller playstation, har kun testet med Uncharted 3, så zoomer bildet automatisk inn under loading, og bildet blir værende slik under spilling. Dette er jævlig irriterende for mye av omgivelsene forsvinner. Jeg klarer ikke å finne ut om det er tv eller playstation som gjør dette. Det hjelper ikke å justere format i tv-menyen. Noen ide?
    Jeg har ikke playstation, men jeg har ikke dette problemet med hverken bluray eller PC'en koblet til. Jeg bruker da HDMI 1 og 2. Jeg regner med at du i tillegg til biledformat også har stilt på skjermkantene? Har du prøvd å bytte video-inngang også?

Det du beskriver kan høres ut som et overscan-problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manders
    Jeg har ikke playstation, men jeg har ikke dette problemet med hverken bluray eller PC'en koblet til. Jeg bruker da HDMI 1 og 2. Jeg regner med at du i tillegg til biledformat også har stilt på skjermkantene? Har du prøvd å bytte video-inngang også?

Det du beskriver kan høres ut som et overscan-problem.
    Er det jeg har tenkt selv,men uansett hva jeg prøde så fikk jeg det ikke til. Imidlertid funker det nå. Merkelig. Det må sies at jeg spilte i film modus,men det bør ikke ha noe å si. Jeg hadde uansett spilt iflere dager med samme innstillinger uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter alvorlig med å få naturlig bilde på denne tv'en. Har bla prøvd kalibreingstipsene fra flatpanels.dk Philips 9705H review - FlatpanelsHD uten å bli videre imponert over resultatet. Nå kjører jeg imidlertid med kontrast på 75+ og lysstyrke på 55, dette for å få frem detaljer i mørke scener. Gamma er satt til +2. Noen tips?

Et annet problem i det siste er at jeg får ikke sett 3d. Bruker PS3, men når jeg starter en fil så får jeg opp melding om at blueray/3d spiller ikke kan registrere en 3d kompatibel TV. Problet kan bla være tilkobling. Imidlertid har jeg prøvd ulike hdmi kabler og oppdateringer uten hell. Noen tips?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har en 1.4 HDMI kabel?

EDIT: Og ang disse vertikale stripene, dette høres ut som banding. En feil på panelet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Du har en 1.4 HDMI kabel?

EDIT: Og ang disse vertikale stripene, dette høres ut som banding. En feil på panelet...

Har prøvd to hdmi kabler, bla den ene som jeg har brukt på 3d før, og som selger hos soundgarden sa jeg burde bruke med tanke på3d.

Er banding returgrunnlag? Kjøpt i fjor høst bte

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har opplevd dette:?

Jeg såg nettopp siste Harry Potter filmen og jeg forsøkte å bruke "dynamisk bakgrunnsbelysning" både i standard og best picture. I det første sorte bildet i introen så oppdaga jeg store lyse "blærer" forskjellige steder i bildet som gikk fra være en stor sirkel midt på skærmen til å skrumpe inn til ingenting. Dette skjedde i hver eneste gang skjermen gikk i sort. Videre så er det som ett svart "teppe" brer seg over mørke scener for så å trekke seg tilbake igjen, altså ett slags pulserende svart parti hvor til tider hele bildet går i svart. Kan minne om floating blacks som Panasonic G20 var plaget med, men i langt større skala.

Skjermen funker ok uten "dynamisk bakgrunnsbelysning", men da er sortnivået elendig. Hadde det ikke vært for at skjermen var kjøpt i november 2011 så hadde jeg returnert den. Tv'en står i kjellerstua så den er knapt brukt, så jeg har igrunnen ikke oppdaget dette før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg pratet med serviceavdelingen til philips og de skal sende en mann for å se på tv. Håper de ikke kommer med noe skit om at det bare er sånn...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •