Pris for Pioneer PDP-5090

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pris for Pioneer PDP-5090

Heisann alle sammen!

Vet ikke om dette er riktig forum eller om kanskje prisjakt er bedre, men prøver.

Har et Pioneer pdp-5090 som skal selges for overgang til prosjektor da huset er blitt renovert. Det jeg ikke klarer å komme frem til da markede ikke florerer av disse er pris.

Jeg hadde jo gjerne sett 13 000, men vil gjerne høre av noen mer opplyste mennesker om hva dere mener.

Pioneer PDP-5090 2år (helt strøkent).
    Veggfeste
    Fot (original) (litt riper)

Takker veldig for svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om folk betaler 13 k for en 2 år gammel 5090 har jeg vondt av dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann alle sammen!

Vet ikke om dette er riktig forum eller om kanskje prisjakt er bedre, men prøver.

Har et Pioneer pdp-5090 som skal selges for overgang til prosjektor da huset er blitt renovert. Det jeg ikke klarer å komme frem til da markede ikke florerer av disse er pris.

Jeg hadde jo gjerne sett 13 000, men vil gjerne høre av noen mer opplyste mennesker om hva dere mener.

Pioneer PDP-5090 2år (helt strøkent).
    Veggfeste
    Fot (original) (litt riper)

Takker veldig for svar.
    For ett år siden var det nok mulig å få 13K for LX5090. Men skal du få solgt den nå i 2011, må du trolig under 10 000. Det er mange på finn.no som opererer med "fantasipriser", men de får ikke solgt. Du må nesten bare prøve deg fram.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke denne tven fortsatt bra kontra annet 50" i prisklasse 10k?
    hvis man kun skal ha hd materiale uten 3d.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Var det jeg tenkte..
    Så nemlig 2 på finn, en til 18 000 og andre til 10 000.
    Tror jeg skal legge meg på 10 000 med prutemulighet så ser vi hva som skjer hehe..

Takker meget folkens!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Om folk betaler 13 k for en 2 år gammel 5090 har jeg vondt av dem.
    Hvorfor? Det er bare en håndful av TVer per dags dato som gir deg bedre billedkvalitet enn denne Kuro'n... Og noen av de er Sony XBR CRT'r (upraktisk for nesten alle, pga vekt/størrelse) OG de Kuro'ne som er bedre f.eks KRP/PRO-FD seriene...

13K er jo samma pris for en Sony EX720 55" som er helt elendig i forhold.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo helt feil å sammenligne en Sony, som er en skjerm med lcd-teknologi med en plasma. Det er vel mulig å få en ny Panasonic 50" VT20 for 12-13K. Regner med at ca 8000 er riktig pris. Spiller ingen rolle hva man synes den er verdt hvis ingen vil betale det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildemessig er en LX5090 verdt rundt 25.000 Sammenlignet med andre nye skjermer idag. Etter min mening :-D
    Men etter dagens bruktpris er det nok mer rundt 10.000

Kjøpte for ikke så lenge siden en Pioneer Krp-500m til 10 lapper. Og jeg er helt ut over grensen fornøyd. Den er fantastisk bra både på Blu-ray men også langt over forventning på Xbox 360 og ps3 spill. Jeg vil egentlig ikke anbefale en Pioneer skjerm. For dersom der skulle skje noe med min ville det være fint om bruktprisen holder sig litt lav :wink:

Skjermen krever dog en del av brukeren og plassering i forhold til lys osv. for at få best bilde. Man bør nok helst være video entusiast for at få det optimalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildemessig er en LX5090 verdt rundt 25.000 Sammenlignet med andre nye skjermer idag. Etter min mening
    Dette er jo bare tull. En brukt LX5090 er ikke på noen måte verdt den prisen. Jeg tenker nok at det er gøy å legge ut 25 000 for en brukt skjerm og så tar den kvelden uka etter - uten gjenstående garanti.

Da er det faktisk bedre å kjøpe en ny skjerm. Jeg ga for en kort tid siden 10 000 for en flunk ny Panasonic TX-P50VT20E fra Hifiklubben med to års garanti. Det er den søren meg verdt, Bortsett fra sortnivået (som forøvrig er godt nok), så er den bedre enn LX5090 på det meste annet. Etter min mening (for å bruke dine ord).

KRP-500M er imidlertid i en annen kategori. Det er en kvalitetskjerm som fremdeles er noe av det beste som finnes (joda, jeg har også eid en slik tidligere). Valget mitt stod mellom den nevnte KRP-500M i Stavanger til 10 000 og VT20E. Men siden jeg ikke lenger ønsker å fyre opp lydanlegget hver gang jeg skal ha lyd (VT20 har innebygde høyttalere) og ønsket garanti (det hender absolutt at flatskjermer tar kvelden), så var valget enkelt. Men godt at du er fornøyd!

Men du kan altså ikke sammenlikne LX5090 med KRP-500.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dette er jo bare tull. En brukt LX5090 er ikke på noen måte verdt den prisen. Jeg tenker nok at det er gøy å legge ut 25 000 for en brukt skjerm og så tar den kvelden uka etter - uten gjenstående garanti.

Da er det faktisk bedre å kjøpe en ny skjerm. Jeg ga for en kort tid siden 10 000 for en flunk ny Panasonic TX-P50VT20E fra Hifiklubben med to års garanti. Det er den søren meg verdt, Bortsett fra sortnivået (som forøvrig er godt nok), så er den bedre enn LX5090 på det meste annet. Etter min mening (for å bruke dine ord).

KRP-500M er imidlertid i en annen kategori. Det er en kvalitetskjerm som fremdeles er noe av det beste som finnes (joda, jeg har også eid en slik tidligere). Valget mitt stod mellom den nevnte KRP-500M i Stavanger til 10 000 og VT20E. Men siden jeg ikke lenger ønsker å fyre opp lydanlegget hver gang jeg skal ha lyd (VT20 har innebygde høyttalere) og ønsket garanti (det hender absolutt at flatskjermer tar kvelden), så var valget enkelt. Men godt at du er fornøyd!

Mente mest priseksemplet som en spøk, vil helt klart ikke anbefale noen at kjøpe brukt skjerm til overpris uten garanti. (Ps beklager at min ironi/spøk ikke kom tydeligt nok frem på nett) Selvsagt er ikke disse skjermene verdt mer enn det den som kjøper syns. Dvs pt rundt 10.000. For min del vurderte jeg også den VT20 for at få 3d. Men jeg måtte ganske enkelt få prøve en Kuro så jeg ikke lengre skulle spekulere på om det som sto skrevet rundt omkring var sant.

Desuten er der højtaler utgang på Krp-500 så det er bare at tilslutte højtalere etter eget valg og så er der lyd fra alle innganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Du har egentlig "5 års garanti", i og med at man har 5 års reklamasjonsrett, man kan egentlig se borti fra garanti. Bortsett fra de gangene hvor garanti overgår reklamasjonsrett, som for eks. dlink, som har 10 års garanti på de trådløse routerene.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 5090 idag er maks verdt 10 000 kr...

Det er faktisk viktig det som nevnes her med garanti...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darkside
    Mente mest priseksemplet som en spøk, vil helt klart ikke anbefale noen at kjøpe brukt skjerm til overpris uten garanti. (Ps beklager at min ironi/spøk ikke kom tydeligt nok frem på nett) Selvsagt er ikke disse skjermene verdt mer enn det den som kjøper syns. Dvs pt rundt 10.000. For min del vurderte jeg også den VT20 for at få 3d. Men jeg måtte ganske enkelt få prøve en Kuro så jeg ikke lengre skulle spekulere på om det som sto skrevet rundt omkring var sant.

Desuten er der højtaler utgang på Krp-500 så det er bare at tilslutte højtalere etter eget valg og så er der lyd fra alle innganger.

Tar heller LX5090 enn VT30..

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX5090 skjermene på finn til 10.000 har jo ligget der i ukesvis.
    Det sier vel seg selv at etterspørselen ikke er allverdens.
    Tipper du må greit under 10.000.
    Husk at den vanlig mann i gata er totalt opphengt i LED og design om dagen, og brenner ikke av 10 lakser på en brukt plasma.

"Gamle" plasmaskjermer er et nisjemarked i mine øyne, og da blir prisen deretter.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    LX5090 skjermene på finn til 10.000 har jo ligget der i ukesvis.
    Det sier vel seg selv at etterspørselen ikke er allverdens.
    Tipper du må greit under 10.000.
    Husk at den vanlig mann i gata er totalt opphengt i LED og design om dagen, og brenner ikke av 10 lakser på en brukt plasma.

"Gamle" plasmaskjermer er et nisjemarked i mine øyne, og da blir prisen deretter.
    Stakkars oss - står det så dårlig til alså......huff
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Tar heller LX5090 enn VT30..

Enig.

Ingen av dagens TV'er har imponert meg nevneverdig. Heller ikke Panasonic, så det er klart at bruksverdien på en Kuro-skjerm er mye høyere enn salgsverdien.

En slik skjerm kan imidlertid holde i 10 år til, og jeg akter å beholde min - til noen produsenter begynner å nærme seg denne TV'ens kvaliteter. Hvorfor i all verden skulle man bytte? Jeg mener uansett om man supplerer med projektor, så skal man vel ha en TV i tillegg.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sagt det mange ganger, jeg byttet en 500a mot Samsung 855 og angret ikke en dag. Har 7705 nå og har aldri ofret Pioneeren en tanke.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Stakkars oss - står det så dårlig til alså......huff
    Det er jo ikke "stakkars" noen, men sjekk hva folk kjøper i butikkene da.
    Faktisk så går Samsung UE40D8005 som varmt hvetebrød for tiden.

Det er nok færre enn du tror som bryr seg om en "gammel" plasma.

Sitter selv med en Pioneer plasma i stua. PDP 435 FDE. Tipper jeg hadde fått 2000 for den på brukten. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir jeg bare nødt til at blande meg igjen. Med fare for selvsagt at skrive noe dumt osv. som andre ikke er enige i.

Jeg mener som altid at folk ser på ett bilde forskjellig fra andre. Dvs vurderer hva de syns er vigtigt at prioritere i ett såkalt "fint" bilde. Dette blir subjektiv oppfattelse av ett bilde. Og i den sammenheng kan jeg forstå at folk går mot 3d, led/lcd osv. Men av de skjerme jeg har sett og lest om, har hatt og har selv. Da er Pioneer kuro fortsatt de beste objektivt sett. Og subjektivt for min del. Fargene er blandt de mest korrekte, sortnivå er fortsatt det beste. De er leverer kanskje ikke så glatt bevegelse som andre, men igjen de leverer det som kommer inn til skjermen og viser dermed ett mer ekte bilde fra den kilden den får. Prøv f.eks ett spill i 60 fps og min Krp-500m viser alt som er i den raskeste panorering.

Men jeg forstår godt at folk velger ny skjerm, det er altid gøy at prøve noe nytt. Men jeg holder på at der er en grunn til at mange eksperter fortsatt sier at Pioneer Kuro er de beste. Håper på at der kommer en ny skjerm som slår den på alle punkt før min tar kvelden.

Og beklager med engang at fremstå som en sånn Kuro-"fanboy" men dette er den beste skjermen jeg har hatt. Men er selvsagt interessert i at høre hva det er Panasonic VT serien og de andre tv'ene som folk nevner gjør, som er bedre enn Pioneer'en?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •