Pris for Pioneer PDP-5090 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    10 000 for Pioneer KRP 500-A??????

Pioneer 50" KURO KRP-500A Plasma Television | eBay UK

Pioneer KURO KRP-500A TV plasma new boxed dealer shop | eBay UK

- pioneer krp500

Pioneer Kuro KRP-500 Bronze 50" Full HD Plasma - FINN Torget

Prisen er mellom 16-32 tusen kroner ser det ut som... Med andre ord ut av mitt budsjett

Fant også Kuro LX5090 til 18 500...

Om noen selger Kuro til 10 000 kjøper jeg på sekundet.
    Hva folk FORLANGER er en ting, hva de FÅR noe helt annet.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Hva folk FORLANGER er en ting, hva de FÅR noe helt annet.
    Så om jeg tilbyr 10 000 kroner til en med en strøken, velgående, uskadd, problemløs Pioneer Kuro KRP500-A kan jeg forvente at de godtar ? :grin: 8)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg overvåker finn.no året rundt og der er flust av Kuro til 10 000. Hva venter du på?
    Snakker du om 7G eller 8G Kuro?

Fordi jeg søkte "Pioneer Kuro" og der kom det annonser til ~20K for KRP 500, ~15K for LX5090, og ~10K for gamle som f.eks 508XD

FINN.no - Mulighetenes marked

Hvor finner du alle disse til 10 000 ????????????

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så om jeg tilbyr 10 000 kroner til en med en strøken, velgående, uskadd, problemløs Pioneer Kuro KRP500-A kan jeg forvente at de godtar ? :grin: 8)
    Hvis de faktisk ønsker å selge, så kan man forvente det, ja.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du kan altså ikke sammenlikne LX5090 med KRP-500.
    Kanskje jeg spør dumt, men hva er det som gjør KRP-skjermen bedre enn LX skjermene? Hva mener dere dette har å si for bruktverdi?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Kanskje jeg spør dumt, men hva er det som gjør KRP-skjermen bedre enn LX skjermene? Hva mener dere dette har å si for bruktverdi?
    Ikke noe dumt spørsmål.. Jeg trodde det var nokså like..

I følge videoen her...

"The 500A looked crisp and natural with very little noise in the image. This was surprising as Pioneer had claimed there shouldn’t be any major differences between the 500A and the 5090. However it was clear to see that the KRP was smoother and more pleasing on the eye than the 5090."

AVForums.com - Pioneer KRP-500A 50inch Full HD 1080 Kuro Plasma Review

KRP 500-A er bedre kalibrert og har "Pure Mode" i steden for "sports mode". En annen ting er at det er ingen høytalere eller innebygd tuner, det må kjøpes eksternt..

Det er visst minimale forbedringer i farger men sort nivå og nesten alt annet virker 100% likt...

I følge en fra Pioneer så bruker både LX5090 og KRP 500-A samme glasset, samme fosforer. forskjellen var i tilgangene.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KRP står for KURO REFERECE PANEL - trenger jeg si mer - den beste Pioneer produsert ! Det finnes en hel del tråder i utlandet som omtaler forskjellene som er ganske vesentlige som berdre sort nivå, ingen hakking ved panorering, riktigere farger mm
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KRP står for KURO REFERECE PANEL - trenger jeg si mer - den beste Pioneer produsert ! Det finnes en hel del tråder i utlandet som omtaler forskjellene som er ganske vesentlige som bedre sort nivå, ingen hakking ved panorering, riktigere farger mm
    Ja, alt dette samt et "renere" bilde med mindre støy (dithering) på KRP-500. Det er i grunnen disse punktene som ingeniøren nevner som utgjør hovedforskjellen mellom KRP-500 og LX5090. Det er slett ikke sikkert at disse forskjellene er viktige for alle, men jeg kjenner et par sensitive tv-brukere som ikke takler den måten LX5090 gjengir bildet på samtidig som KRP-500 nettopp var det de trengte.

Snakker du om 7G eller 8G Kuro?
    Det finnes ikke noen Kuro 7. Det er G8 (428/508/608), G9 (LX5090/6090 (H)) og KRP (500/600M/A ), sistnevnte referert til som G9,5. G10 kom aldri for salg, dessverre.

Så om jeg tilbyr 10 000 kroner til en med en strøken, velgående, uskadd, problemløs Pioneer Kuro KRP500-A kan jeg forvente at de godtar ?
    Det er umulig å vite før du har prøvd. Den beste tiden på året å kjøpe en flatskjerm (og hifi -generelt) er som regel i januar og april-mai da mange studenter må selge unna utstyret sitt for å unngå å spise havregryn på et oppbrukt studielån. Nå om sommeren er aktiviteten lav fordi en del er på ferie. De høyeste prisene får man som regel i august/september når studielånet er kommet og "alle" må ha noen til høsten setter inn.

Denne syklusen har gjentatt seg hvert år her på avforum og hifisentralen.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    KRP står for KURO REFERECE PANEL - trenger jeg si mer - den beste Pioneer produsert ! Det finnes en hel del tråder i utlandet som omtaler forskjellene som er ganske vesentlige som berdre sort nivå, ingen hakking ved panorering, riktigere farger mm
    Jeg hadde 500A, og at det ikke var noe hakking ved panorering der er ikke riktig...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg hadde 500A, og at det ikke var noe hakking ved panorering der er ikke riktig...
    Dette er også det jeg opplever. Skjermen gjør ingen forsøk på at lage ett mer jevnt bilde enn det som kommer inn. På Blu-ray som er sirka 24 bilder i sekundet hakker det selvsagt, setter man på "Advance" legger skjermen seg på 72hz, altså 3 dobbler frekvensen av de 24fps så det blir mer jevnt. Men ikke i nærheten av hva en lcd/led med "motion flow" "true motion" eller hva det heter gjør. Strengt tatt har KRP "korrekt" hakking ved panorering, men den har ikke "juddering". Disse to blir av og til blandet sammen.

Ser man noe opptatt i 60 bilder i sekundet, er det helt glatt også på KRP'en.

Altså kort sakt. Krp'en gjør det rigtige med filmen, men om man liker det er en annen sak. Jeg savner av og til min lcd på noen blu-ray da den hadde veldig jevnt bilde spesielt i film med håndholdt kamera. Men så er der andre ting som KRP'rn gjør så mye bedre at det ikke er muligt at gå tilbake igjen før de lager noe som er bedre. Syns personlig der er tragiskt at vi i 2011 fortsatt ikke har en "perfekt" skjerm til alt. Men på andre siden, da hadde ingen jo kjøpt noe nytt og produsenterne hadde gått dunken.

*EDIT* Så Trond B har beskrevet dette med "hakking" på KRP bedre og mer korrekt enn meg i en annen tråd så siterer han her
    Pioneer skjermen viser det den får inn av bilder uten noe form for interpolering.

Svart magi

"Skal vi sette fingeren på noe, må det være at Pioneer i motsetning til stadig flere av konkurrentene, ikke tilbyr interpoleringsbasert prosessering for å redusere flikker i bildene, da særlig ved bevegelser og panoreringer. Her er det kun de bildene TV-en mates med som serveres videre, om enn flere ganger.

Resultatet er at du må leve med den typiske, for ikke å si naturlige rykkingen som oppstår særlig på filmmateriale skutt med 24 bilder per sekundet(bps). For selv om "PureCinema" funksjonen til Pioneer gjør en god jobb med å blant annet å vise 24bps ved 72Hz, responstiden er rask og fosforet nesten helt fri for etterslep, så blir det ikke det samme som med interpolering. Hva som så er å foretrekke, se det blir en diskusjon i første rekke om smak og preferanser."
    .

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et spørsmål til Kuro ekspertene...

Hva er forskjellen mellom KRP 600-M og KRP 500-A ?

omfg det er så mange forskjellige modeller.

Og til de som sier KRP = beste kuro'ene noen gang lagd..

Hva med Elite Kuro PRO 111-FD, Pro 141-FD og Pro 151-FD ??

Vet om en fra Canada som har en Pro 111-FD og det skal visst være beste TVen noen gang lagd.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et spørsmål til Kuro ekspertene...

Hva er forskjellen mellom KRP 600-M og KRP 500-A ?
    Først og fremst 10" .. 8)
    M-modellen er monitor, uten tuner.
    A-modellen er den det følger med en ekstern tuner til.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Først og fremst 10" .. 8)
    M-modellen er monitor, uten tuner.
    A-modellen er den det følger med en ekstern tuner til.
    Ah ok. Så det er som LX5090 og LX6090 ? :P (bortsett fra tuner'n)

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KRP står vell for 'Kuro Referance Panel', så er vell litt bedre en PDP modellene..

Er ikke tuner til M modellen, den har innganger i tv'n. HDMI / PC og.l.

Usikkert på om det er det i A modellen, siden den har den eksterne boksn med diverese innganger og tunere.
    (slik boks som fulgte med på de eldre utgavene som kom i 43")..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Som det fremgår av tidligere innlegg, så er det en viss forskjell i bildegjengivelsen mellom LX og KRP.

Hva med Elite Kuro PRO 111-FD, Pro 141-FD og Pro 151-FD ??

Vet om en fra Canada som har en Pro 111-FD og det skal visst være beste TVen noen gang lagd.
    Det er de amerikanske utgavene. De er ikke noe bedre enn KRP, men er bygd opp noe forskjellig (software og hardware).

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Som det fremgår av tidligere innlegg, så er det en viss forskjell i bildegjengivelsen mellom LX og KRP.

Det er de amerikanske utgavene. De er ikke noe bedre enn KRP, men er bygd opp noe forskjellig (software og hardware).
    Ahhh ok det forklarer... Så Elite Kuro finnes ikke i Europa ://

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •