Pris for Pioneer PDP-5090 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uten å ha sett 500a/855 og 7705 ved siden av hverandre er det umulig å si om JEG ser forskjell. Jeg er godt fornøyd med de. Men, jeg likte ikke Pioneer sin menyoppbygging, hvor keitete det var med tilegne innganger osv, Alt i alt er jeg MER fornøyd md Samsungene enn med Piooneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Enig.

Ingen av dagens TV'er har imponert meg nevneverdig. Heller ikke Panasonic, så det er klart at bruksverdien på en Kuro-skjerm er mye høyere enn salgsverdien.

En slik skjerm kan imidlertid holde i 10 år til, og jeg akter å beholde min - til noen produsenter begynner å nærme seg denne TV'ens kvaliteter. Hvorfor i all verden skulle man bytte? Jeg mener uansett om man supplerer med projektor, så skal man vel ha en TV i tillegg.

Vel, nå er det vel ikke alt KURO er overlegen på, det er vel noe dagens Plasma tv-er er bedre på, bortsett fra farge og sortnivå. En ting er at en brukt pioneer kan holde i 10 år, men den kan også gå i stykker etter 1 uke, et par måneder, hvem vet? Poenget er at du gambler når du kjøper brukt, og det er ikke alle feil som lar seg reparere, og de feilene man kan reparere kan koste deg mange tusen kroner.

Hadde jeg kjøpt en KURO brukt, og den hadde røket etter en uke så hadde jeg blitt knust. Penger rett ut av vinduet. SÅ OVERLEGEN er den ikke at jeg kjøper den brukt, da kjøper jeg heller en VT30 med 5 års reklamasjon, selvom den på visse punkter ikke er like bra som Kuro, så er den bra nok for meg.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Vel, nå er det vel ikke alt KURO er overlegen på, det er vel noe dagens Plasma tv-er er bedre på, bortsett fra farge og sortnivå. En ting er at en brukt pioneer kan holde i 10 år, men den kan også gå i stykker etter 1 uke, et par måneder, hvem vet? Poenget er at du gambler når du kjøper brukt, og det er ikke alle feil som lar seg reparere, og de feilene man kan reparere kan koste deg mange tusen kroner.

Hadde jeg kjøpt en KURO brukt, og den hadde røket etter en uke så hadde jeg blitt knust. Penger rett ut av vinduet. SÅ OVERLEGEN er den ikke at jeg kjøper den brukt, da kjøper jeg heller en VT30 med 5 års reklamasjon, selvom den på visse punkter ikke er like bra som Kuro, så er den bra nok for meg.
    Ved bruktkjøp har man 2 års reklamasjon overfor selger. I praksis har man og 5 års reklamsjon mot kommersiell selger (som solgte til den du kjøper av) så lenge man får med kvittering.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved bruktkjøp har man 2 års reklamasjon overfor selger. I praksis har man og 5 års reklamsjon mot kommersiell selger (som solgte til den du kjøper av) så lenge man får med kvittering.
    Jeg har solgt og kjøpt hifi-produkter på bruktbørsen siden 1990 (før var annonser det i blader....) og dette kan ikke stemme. Å hevde at det skulle være 2 års reklamasjon fra en privatselger på et brukt produkt har jeg aldri hørt om, og helt urealistisk å få gjennomført i praksis. Jeg synes jeg ser en kar som har kjøpt en LX5090 fra en brukperson komme tilbake til privatselger etter halvannet år og klager på kjøpet!

Dette kan du ikke mene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dette kan du ikke mene.
    Kjøpsloven regulerer handel mellom to privatpersoner

Kjøp fra privatperson (kjøpsloven) - Forbrukerportalen

LOV 1988-05-13 nr 27: Lov om kjøp [kjøpsloven].

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpsloven regulerer handel mellom to privatpersoner

Kjøp fra privatperson (kjøpsloven) - Forbrukerportalen

LOV 1988-05-13 nr 27: Lov om kjøp [kjøpsloven].
    Det er nok ikke det som er poenget. Spørsmålet er om det lar seg gjennomføre i praksis? Jeg har hatt flere produkter som har tatt kvelden etter ett år (etter å ha kjøpt dem brukt) og det kunne ikke falle meg inn å klage på privatselger. Har produktet derimot hatt gjenstående garanti med kvittering (innen to år), så har jeg derimot henvendt meg til den profesjonelle selgeren/importøren.

Jeg tror forbrukerkontoret hadde fått mye å gjøre om alle skulle følge dette til punkt og prikke. Men det er kanskje nettopp det de har?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke det som er poenget. Spørsmålet er om det lar seg gjennomføre i praksis? Jeg har hatt flere produkter som har tatt kvelden etter ett år (etter å ha kjøpt dem brukt) og det kunne ikke falle meg inn å klage på privatselger. Har produktet derimot hatt gjenstående garanti med kvittering (innen to år), så har jeg derimot henvendt meg til den profesjonelle selgeren/importøren.

Jeg tror forbrukerkontoret hadde fått mye å gjøre om alle skulle følge dette til punkt og prikke. Men det er kanskje nettopp det de har?
    Det er nok en lov som er lite anvedt og kjent. Mitt poeng er at man ved kjøp og salg av kapitalvarer ikke er rettsløs når man kjøper privat som noen indiktere.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, dette ble en litt lang tråd hehe..

Tenkte jeg kunne informere om at TV-en er solgt for 9300kr noe jeg syntes er helt greit.

Gikk så til innkjøp av en Sony HW-20 med 106" V3 ProCurve lerret.
    Gleder meg skikkelig til å se denne da jeg egentlig var fornøyd med min tidligere Epson TW700 så tror jeg Sonyen kommer til å bli konge!

Takk til alle.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av afroysaa
    Oi, dette ble en litt lang tråd hehe..

Tenkte jeg kunne informere om at TV-en er solgt for 9300kr noe jeg syntes er helt greit.

Gikk så til innkjøp av en Sony HW-20 med 106" V3 ProCurve lerret.
    Gleder meg skikkelig til å se denne da jeg egentlig var fornøyd med min tidligere Epson TW700 så tror jeg Sonyen kommer til å bli konge!

Takk til alle.
    Du fikk såpass ja?! Du solgte på finn? Vurderer selv og selge min 2 år gamle Pioneer KRP-500M da jeg kunne tenkt å oppgradere i en større tv. Da burde det ikke være så frakt å forlange rundt 13/14 lapper?!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du fikk såpass ja?! Du solgte på finn? Vurderer selv og selge min 2 år gamle Pioneer KRP-500M da jeg kunne tenkt å oppgradere i en større tv. Da burde det ikke være så frakt å forlange rundt 13/14 lapper?!
    Den forrige KRP-500M som ble solgt på avforum/finn, gikk for 10 000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det var på finn.no :-)

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darkside
    Nå blir jeg bare nødt til at blande meg igjen. Med fare for selvsagt at skrive noe dumt osv. som andre ikke er enige i.

Jeg mener som altid at folk ser på ett bilde forskjellig fra andre. Dvs vurderer hva de syns er vigtigt at prioritere i ett såkalt "fint" bilde. Dette blir subjektiv oppfattelse av ett bilde. Og i den sammenheng kan jeg forstå at folk går mot 3d, led/lcd osv. Men av de skjerme jeg har sett og lest om, har hatt og har selv. Da er Pioneer kuro fortsatt de beste objektivt sett. Og subjektivt for min del. Fargene er blandt de mest korrekte, sortnivå er fortsatt det beste. De er leverer kanskje ikke så glatt bevegelse som andre, men igjen de leverer det som kommer inn til skjermen og viser dermed ett mer ekte bilde fra den kilden den får. Prøv f.eks ett spill i 60 fps og min Krp-500m viser alt som er i den raskeste panorering.

Men jeg forstår godt at folk velger ny skjerm, det er altid gøy at prøve noe nytt. Men jeg holder på at der er en grunn til at mange eksperter fortsatt sier at Pioneer Kuro er de beste. Håper på at der kommer en ny skjerm som slår den på alle punkt før min tar kvelden.

Og beklager med engang at fremstå som en sånn Kuro-"fanboy" men dette er den beste skjermen jeg har hatt. Men er selvsagt interessert i at høre hva det er Panasonic VT serien og de andre tv'ene som folk nevner gjør, som er bedre enn Pioneer'en?
    Det var ikke et eneste ord som var feil her -- Du trenger ikke å være så beskjeden.

9G Kuro skjermer er forsatt de beste flatskjermene noen gang lagd med en god margin. Elite Kuro PRO151-FD ligger kanskje til og med ved siden av en Sony XBR 960 billedrørs TV i bilde kvaliteten.

Hadde jeg selv hatt en Kuro fra 2008 ville jeg ikke kjøpt ny TV før en 55" brillefri 3D OLED fra Sony kommet ut til 25-30 lapper..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9G Kuro skjermer er forsatt de beste flatskjermene noen gang lagd med en god margin. Elite Kuro PRO151-FD ligger kanskje til og med ved siden av en Sony XBR 960 billedrørs TV i bilde kvaliteten.

Hadde jeg selv hatt en Kuro fra 2008 ville jeg ikke kjøpt ny TV før en 55" brillefri 3D OLED fra Sony kommet ut til 25-30 lapper..
    Du har tydeligvis ikke sett studiomonitorer......

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den forrige KRP-500M som ble solgt på avforum/finn, gikk for 10 000.
    Var det noen skader på TVen? 10 lapper virker lite.. jeg trodde disse solgte for 20-30K

men 10K? Nå fikk jeg lyst å kjøpe brukt Kuro

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nvm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Var det noen skader på TVen? 10 lapper virker lite.. jeg trodde disse solgte for 20-30K

men 10K? Nå fikk jeg lyst å kjøpe brukt Kuro
    Jeg kjøpte en Krp-500m på finn til 10.000 for sirka 2 mnd. siden. og den var/er helt strøken med original eske og manual og div. Er veldig fornøyd med kjøpet. Men vil også si at denne pris er ok for ett 2 år gammelt tv. Ville selv lagt den ut for 8000 idag om jeg skulle selge. Ser mange starter på 15-20k på finn, men det ser ikke ut som de får solgt heller.

.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Krp-500m på finn til 10.000 for sirka 2 mnd. siden. og den var/er helt strøken med original eske og manual og div. Er veldig fornøyd med kjøpet. Men vil også si at denne pris er ok for ett 2 år gammelt tv. Ville selv lagt den ut for 8000 idag om jeg skulle selge. Ser mange starter på 15-20k på finn, men det ser ikke ut som de får solgt heller.
    En meget fornuftig og realistisk tilnærming. Det er helt riktig at mange legger ut sine Pioneer-skjermer for en urealistisk pris på finn.no, men de må rett og slett gå nedover i pris etter hvert som tiden går og de ikke får solgt.

Pioneer KRP-500M er en av de få 50-tommere som virkelig er verdt å kjøpe brukt selv om den er et par år gammel. Andre plasma-skjermer har mistet en del av sin lysstyrke/sortnivå/kontrast etter som tiden har gått (gjerne etter 2-3000 timer).

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 000 for Pioneer KRP 500-A??????

Pioneer 50" KURO KRP-500A Plasma Television | eBay UK

Pioneer KURO KRP-500A TV plasma new boxed dealer shop | eBay UK

- pioneer krp500

Pioneer Kuro KRP-500 Bronze 50" Full HD Plasma - FINN Torget

Prisen er mellom 16-32 tusen kroner ser det ut som... Med andre ord ut av mitt budsjett

Fant også Kuro LX5090 til 18 500...

Om noen selger Kuro til 10 000 kjøper jeg på sekundet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du har gode muligheter for å finne en slik til 10000,- Å gi noe mer enn det er helt idiotisk spør du meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen selger Kuro til 10 000 kjøper jeg på sekundet.
    Jeg overvåker finn.no året rundt og der er flust av Kuro til 10 000. Hva venter du på?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •