Hvilken TV gir meg best bilde for pengene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken TV gir meg best bilde for pengene?

Hei. ettersom jeg har fått nytt KEF 5.1 anlegg som jeg setter sammen med mine B&W høytalere føler jeg ekstra sterkt behov for å få TV.

Jeg bruker en 23" Samsung LED PC skjerm til at. Jeg ser aldri på TV, og når jeg vil en sjelden gang går jeg ned og ser på 28" CRT'n vi har nede.

Med andre ord, trenger en skjerm på liklinje som lyd anlegget så tenker meg at jeg bruker minst 10 lapper på TV.

Nettop investert 20 lapper i russebil, økonomien er ikke sterk så jeg må finne meg en sommerjobb er noe så jeg kommer ikke til å kjøpe TVen før om lenge.

Jeg skal selvfølgelig ha en plasma.

De jeg vurderer:

50" Panasonic VT30 17 000
    SAMSUNG PS51D8005 Plasma TV | Hi-Fi Klubben

51" samsung D8000 13 000
    SAMSUNG PS51D8005 Plasma TV | Hi-Fi Klubben

Begge to er for store for rommet mitt, men regner med at 42" og 43" kommer ut innen den tid..

I fjor var Panasonic VT20 årets beste TV, og PNC8000 var nesten alltid den tv som havnet på andre plass. Gjelder det samma i år også?

Jeg syns nesten det er skumelt at Samsung's top modell er 4000 billigere en Panasonic sin top modell som er 1" mindre også. Er D8000 en like store forbedring over C8000 som VT 30 er over VT20?

OI OI OI OI.

Jeg smelter nå jeg så denne:

Panasonic 42" 3D plasma-TV - Elkjøp

Nå ble valget mitt enda vanskeligere

Problemet er, jeg vet ikke hvor jeg bor når jeg får råd til ny TV. Det kan nemlig hende at vi flytter, da får jeg min egen stue hvor TVen kan sitte (Da går det fint med 50+") men om vi ikke flytter så er 50" for stort og vil da trenger 40-46" pga soverommet :S

Panasonic VT 20 42" til 7000 kroner!!!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innleggene dine i tidligere TV tråder gir jo et inntrykk av at du sitter på stor kunnskap når det gjedler TVer så dette vet vel egentlig godt svaret på selv vil jeg tro. Jeg vil tro at Panasonic 50VT30 er et lite hakk bedre enn Samsung PS51D8005, men jeg tviler på at det er stor forskjell. Har selv en PS64D8005(kalibrert av Gorm Sørensen) i TV stua og anger ikke på kjøpet, men har da heller ikke sett 65VT30 kalibrert enda og kommer vel heller aldri til å se en...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ingen fasit for hvilken TV som gir best bilde for pengene. Det kommer an på en rekke faktorer. De viktigste er kanskje hvor stor lommebok du har og hvor kresen du er.
    Generellt kan man dog si at de billigere TV'ene gir mest for pengene. De er selvfølgelig ikke like gode som de dyre TV'ene. Men de er til gjengjeld langt billigere. Panasonicen du linker til eller en Sony LED-LCD tror jeg vil være et glimrende valg for de aller fleste.

Jeg har ikke sett TV'en selv. Men jeg kan ikke skjønne annet enn at en Samsung 46" LCD-TV LE46C535 til under 4kkr må være et særdeles godt kjøp.
    Komplett.no - Samsung 46" LCD-TV LE46C535

Forøvrig synes jeg nesten det er litt pussig at du stiller disse spørsmålene da du i andre tråder har skrevet svært selvsikre poster om hvordan dagens TV'er skal rangeres etter kvalitet.

Jeg synes også det er litt tidlig å gjøre disse vurderingene allerede nå når det er lenge til du skal kjøpe og ikke engang vet hvilken størrelse du skal ha. Det vil jo muligens komme mange nye TV'er på markedet innen du skal kjøpe. Det vil også helt sikkert komme mange gode tilbud på dagens TV'er.
    Prisene vil forandre seg.

Det som er et godt kjøp i dag, er ikke nødvendigvis det i morra eller neste uke...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Innleggene dine i tidligere TV tråder gir jo et inntrykk av at du sitter på stor kunnskap når det gjedler TVer så dette vet vel egentlig godt svaret på selv vil jeg tro. Jeg vil tro at Panasonic 50VT30 er et lite hakk bedre enn Samsung PS51D8005, men jeg tviler på at det er stor forskjell. Har selv en PS64D8005(kalibrert av Gorm Sørensen) i TV stua og anger ikke på kjøpet, men har da heller ikke sett 65VT30 kalibrert enda og kommer vel heller aldri til å se en...

Skjønner ikke hvorfor VT30 er så dyr. For en som skal bruke 20 000+ på en TV er det lett å si, "Kjør på, kjøp VT30" men jeg har ikke selv satt meg et budsjett ettersom jeg skal bare jobbe til jeg får råd på TVen jeg har lyst på.

Akkurat nå ser det ut som jeg vil ha Panasonic VT20 42" til 7000 kroner...

Det må jo være et super kup??

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det finnes ingen fasit for hvilken TV som gir best bilde for pengene. Det kommer an på en rekke faktorer. De viktigste er kanskje hvor stor lommebok du har og hvor kresen du er.
    Generellt kan man dog si at de billigere TV'ene gir mest for pengene. De er selvfølgelig ikke like gode som de dyre TV'ene. Men de er til gjengjeld langt billigere. Panasonicen du linker til eller en Sony LED-LCD tror jeg vil være et glimrende valg for de aller fleste.

Jeg har ikke sett TV'en selv. Men jeg kan ikke skjønne annet enn at en Samsung 46" LCD-TV LE46C535 til under 4kkr må være et særdeles godt kjøp.
    Komplett.no - Samsung 46" LCD-TV LE46C535

Forøvrig synes jeg nesten det er litt pussig at du stiller disse spørsmålene da du i andre tråder har skrevet svært selvsikre poster om hvordan dagens TV'er skal rangeres etter kvalitet.

Jeg synes også det er litt tidlig å gjøre disse vurderingene allerede nå når det er lenge til du skal kjøpe og ikke engang vet hvilken størrelse du skal ha. Det vil jo muligens komme mange nye TV'er på markedet innen du skal kjøpe. Det vil også helt sikkert komme mange gode tilbud på dagens TV'er.
    Prisene vil forandre seg.

Det som er et godt kjøp i dag, er ikke nødvendigvis det i morra eller neste uke...
    Jeg vet hvor bra disse TVene ser ut... Jeg har jo sett grundig på de.

La meg spørre på en annen måte...

Bør jeg jobbe ekstra (4000 kroner mer) for en VT30 over en PND8000?

Den LCD'n du postet var rimlig billig og er ganske mye bilde for pengene, no doubt...

men for 3000 mer får jeg beste 3DTV'n fra 2010... i 42" størrelse.. :L

Trenger ikke en diskusjon om TVer generelt ... Ta det som en undersøkelse... VT30 vs PND8000/PSD8005 vs VT20

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg vet hvor bra disse TVene ser ut... Jeg har jo sett grundig på de.

Bør jeg jobbe ekstra (4000 kroner mer) for en VT30 over en PND8000?
    Jeg skjønner ikke hva du mener her. Du vet veldig godt hvor bra TV'ene er. Men du vet ikke om den ene er verdt mer enn den andre???....

For det første må du vurdere om VT30 er mer verdt for deg enn D8005. Det er jo stor uenighet på nett om hvilken som faktisk er best av disse to. VT30 skal ha marginalt bedre sortnivå, men kun detekterbart med måleutstyr. Mens D8005 er bedre på farger med mer. Så kommer hele diskusjonen om design og utseende....

Du har jo allerede uttalt deg i andre tråder om forskjellene mellom VT30 og D8005..

Og så er spørsmålet hvor mye 4000 er er verdt for deg. Spiller det noen rolle om du må ut med 4000kr ekstra? Det virker jo slik i og med at du må jobbe inn hele beløpet før du handler. Bare du kan vurdere hvor mye mer den ene er verdt enn den andre for deg.

Jeg vurderer selv 65VT30 opp mot 64D8005. Jeg har ikke sett noen av dem og kan derfor bare vurdere ut i fra det jeg har lest om dem. Men i dag heller jeg mot Samsungen.

Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Den LCD'n du postet var rimlig billig og er ganske mye bilde for pengene, no doubt...

men for 3000 mer får jeg beste 3DTV'n fra 2010... i 42" størrelse.. :L
    Ovenfor fikk jeg inntrykk av at 4000kr var et stort steg å ta. Her er steget nesten like stort og i forhold til utgangsprisen er forskjellen mye større.
    Et påslag på 3000kr i forhold til 4000kr er en økning på 75%.
    Får du 75% bedre bilde på TV'n til 7000kr?
    Igjen så er det kun du som kan vurdere hvilken TV som er mest verdt for deg og om prisforskjellen er verdt det for deg.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg skjønner ikke hva du mener her. Du vet veldig godt hvor bra TV'ene er. Men du vet ikke om den ene er verdt mer enn den andre???....

For det første må du vurdere om VT30 er mer verdt for deg enn D8005. Det er jo stor uenighet på nett om hvilken som faktisk er best av disse to. VT30 skal ha marginalt bedre sortnivå, men kun detekterbart med måleutstyr. Mens D8005 er bedre på farger med mer. Så kommer hele diskusjonen om design og utseende....

Du har jo allerede uttalt deg i andre tråder om forskjellene mellom VT30 og D8005..

Og så er spørsmålet hvor mye 4000 er er verdt for deg. Spiller det noen rolle om du må ut med 4000kr ekstra? Det virker jo slik i og med at du må jobbe inn hele beløpet før du handler. Bare du kan vurdere hvor mye mer den ene er verdt enn den andre for deg.

Jeg vurderer selv 65VT30 opp mot 64D8005. Jeg har ikke sett noen av dem og kan derfor bare vurdere ut i fra det jeg har lest om dem. Men i dag heller jeg mot Samsungen.

Ovenfor fikk jeg inntrykk av at 4000kr var et stort steg å ta. Her er steget nesten like stort og i forhold til utgangsprisen er forskjellen mye større.
    Et påslag på 3000kr i forhold til 4000kr er en økning på 75%.
    Får du 75% bedre bilde på TV'n til 7000kr?
    Igjen så er det kun du som kan vurdere hvilken TV som er mest verdt for deg og om prisforskjellen er verdt det for deg.
    Jeg mener at jeg ikke trenger noen leksjon om hvordan TV'ene er... Vil bare ha noen meninger om det er verdt å bruke 4000 ekstra på en VT30 over en D8000 plasma...

Og du har vel rett at "prosentvis" har jo en skjerm til 3000-4000 best bilde for pengene...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •