Problemer med min Sansung, UE46C6005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med min Sansung, UE46C6005

Hei. Jeg trenger hjelp, jeg har nå hatt tv´en min i 1 år, og alt har gått smertefritt, helt til min kjære bror kom på besøk, og etter en helg med han så får jeg ikke lenger inn signalene fra Canal Digital PVR boksen min.

Jeg får inn signal fra HDMI´en, men det står Ingen Signal, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. CD boksen virker utmerket, det kan bytte kanaler etc, men det er bare det at jeg ikke får bildet opp på skjermen.

I mitt hode så skulle jeg bare ha restartet hele tv´en, og startet med Plug and Play på nytt, men denne funksjonen er "usynlig" på innstillingene, jeg ser den svakt, men kommer ikke inn på. Samme med Antenne innstillingene, de får jeg ikke kommet inn på i det hele tatt.. Jeg er ikke særlig teknisk, men jeg har forklart så godt som jeg klarer. Noen som har noen idéer?

Jeg har lastet ned manualen fra Samsung.com, og der står det at jeg bare skal restarte Plug and Play, (sånn som jeg har forstått det) men jeg kommer meg bare ikke inn på.

Håper noen kan hjelpe meg.

mvh Valdernes

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å sette den til factory default? Mener du kan gjøre det ved å trykke på Info knappen i ca 20 sekunder, hvis det ikke er den så er det exit knappen som skal holdes inne. Ikke ha noen kilder tilkoblet tv'n mens du gjør dette....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, da har jeg prøvd litt. Jeg har restartet tv´en, men jeg får ingen tilkobling til Canal Digital boksen. Blu ray og xbox fungerer som det vanligvis gjør, men jeg får bare rett og slett bare ikke opp noe bilde fra CD. Jeg har prøvd å bytte HDMI kabel, men det fungerer heller ikke. Jeg er rådløs, forstår ikke hva som er feil. Tror jeg kanskje ender opp med å ringe CD på mandag og få en fyr til å komme

Lite helgetv på meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å dra ut strømmen til canal digital boksen?? Så venter du i 30 sek. Prøv også å koble på scart på CD tunern å se om du får bilde da. Kan gått være tunern som slått seg vrang. Hvis du får bilde på scart på tvn via tunern så prøver du forskjellige innstillinger på HDMI(576, 720P osv).

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av valdernes
    Okei, da har jeg prøvd litt. Jeg har restartet tv´en, men jeg får ingen tilkobling til Canal Digital boksen. Blu ray og xbox fungerer som det vanligvis gjør, men jeg får bare rett og slett bare ikke opp noe bilde fra CD. Jeg har prøvd å bytte HDMI kabel, men det fungerer heller ikke. Jeg er rådløs, forstår ikke hva som er feil. Tror jeg kanskje ender opp med å ringe CD på mandag og få en fyr til å komme

Lite helgetv på meg.
    Koble til med SCART (Bruk scartadapteren som fulgte med tven din). Da skal du få bilde. Gå inn i innstillingene til CD-boksen og sjekk at "aktiver HD-signal" "Aktiver HDMI" o.l. er avhuket. Huk av dette om ikke, og sett oppløsning til 1080i. Bytt så tilbake til HDMI-inngangen. Funker det fortsatt ikke ,har du nå uansett tilgang til å resette canal digital-boksen. Får du IKKE bilde over scart, så er dekoderen din defekt mest sannsynlig.

Om du absolutt skal reinstallere tven din (noe jeg ikke mener det er noe grunn til her), så trykk source, sett tven til "tv", og så kan du velge Plug and Play .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •