JVC plasma bra eller???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer henning_@chello.no sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JVC plasma bra eller???

Har tilbud om en jvc plasma skjerm fra komplett JVC TV 42" Plasma GM-P420PCE til i underkant av 30000,- eller en LG Plasma 42" MZ42PZ43V til litt i over kant av 20000,- noen som kan hjelpe meg med hva som er best av disse to????

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at enkelte ikke ser det som noe problem, men begge skjermene har kun NTSC-oppløsning. De billigste modellene har også vanligvis elendig billedprosessering og om du ser på en vanlig TV-sending vil du antagelig oppdage at billedkvaliteten er uakseptabelt lav.

Robert-

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Begge har 8 bits video, relativt lav kontrast, og som robertaas nevner sikkert en noe begrenset skaler. Jeg mener at oppløsningen ikke er så vesentlig, da en i de fleste tilfeller trenger å skalere om kilden uansett... En XGA skjerm må også skalere, og da kan en benytte akuratt samme argument at det ikke er NTSC oppløsning på nær sagt alle skjermer/projektorer som ikke har PAL native oppløsning. Du er imidlertid uansett avhengig av en god scaler, med mindre du benytter en PC på native oppløsning og lar denne ta seg av skalering av f.eks. TV-bilde / DVD-film og dermed unngår å bruke den interne skaleren. Du vil uansett være begrenset av 8 bits videobehandling, men det er ikke alle som bryr seg like mye om dette, du bør nesten se skjermen selv. Også kontrast er ikke like avgjørende for alle, selv om jeg nok ville anbefalt minst 2000:1 kontrast om du ønsker å få skikkelig utbytte av mørke scener, som jo svært mye film består av. Panasonic PW5 koster 39.990 på Elkjøp på tiden, kanskje verdt den ekstra 10'-lappen? Hvor finner du LG til 20.000? Det er jo utrolig rimelig, uansett om det er 8 bits video! Finner ingen 42" på Komplett til 20.000...

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren, jeg sliter med å se hva som er så fantastisk med den nevnte panasonicen... Kanskje ut fra tekniske beskrivelser, men i praksis MED og UTEN lys i butikken er den ikke best. Jeg skal dog teste den ytterligere.

-Kjetil-

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei kjottolf

Smaken er nok som baken, men jeg har sett denne Panasonic skjermen satt opp med skikkelig kilde, og den viste er meget godt bilde, etter min smak. Er for øvrig enig i at en ikke må seg seg blind på spesifikasjoner, jeg mener denne skjermen er best totalt sett etter å ha sett denne og selv hatt en Pioneer 433HD hjemme. Pioneer's skjermer har kanskje enda mer "punch" i bildet, men dette går i så nevneverdig grad utover sortnivå, så da likte jeg totalen hos Panasonic bedre. Fargene på Panasonicen er nok et bittelite hakk upresise og mindre fyldige enn f.eks. Pioneer, men som en TV til hjemmekinobruk, er kvalitetene hos Panasonic's skjermer etter min mening sammensatt på en slik måte at de gir mest hjemmekino-effekt for øyeblikket. Produsenter som NEC har for øvrig også fine skjermer, men disse koster alt for mye, samtidig som de ikke nødvendigvis er bedre enn Panasonic etc.

Newcomer henning_@chello.no sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pris

Kjøper gjennom firma så det er med rabatt og uten moms!!!!
    Skulle gjerne gitt den 10000 lappen for panasonic men den lappen er desverre ikke tilgjenglig. Får desverre ikke sett på skjermene fordi det tilhører proffserien for bedrift begge to så jeg har ikke funnet noen butikker i oslo som har disse skjermene inne. Noen som vet om et sted som har tester på plasma skjermer har ikke akkurat funnet mye av dette på intermett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •