synkronisering lyd bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer sulamit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

synkronisering lyd bilde

hei. kjøpte meg akkurat en samsung ue46c6005, har den koblet opp mot pc,stereo, og en canal digital hd dekoder. har et problem lyden er ikke i synk med bildet på noen av disse. er det noen som har hatt samme problem eller vet hva det kommer av?

takker for svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det koblet? (Alt til TV og så fra TV til stereo via optisk, eller bilde til tv og lyd til stereo?)
    Er det TV eller stereo som formidler lyden?

--

Vil anta at bildet kommer etter lyden?

Du har generelt 3 valg da: Enten sette inn delay på lyden fra tuner og pc (om det er mulig) - evt direkte på steroen om mulig.
    Eller så må du koble pc og tuner via HDMI (d-sub og minijack) til tv, og så gå optisk til stereo.

Det siste valget du har, som er noe usikkert på om fungerer, er å skru av all form for bildebehandling på tv'n, og se om problemet blir bedre eller fikset helt.
    Normalt så har tv'n påskrudd alt av fancy finesser, som ikke har noen annen funksjon enn å gjøre bildet værre, og gjør slik at tv'n bruker lengre tid på å formidle bildet.

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hdmi fra pc til TV(for bilde) så har jeg toslink fra pc til DAC (for lyd), dacen er koblet til stereon og dekoderen er også koblet på dacen. decoderen er koblet til tv med hdmi.

den gamle tven (en tatung 32" som er 6 år gammel)min var dette oppsettet ikke noe problem. da brukte jeg neste alt det samme bare en lang vga kabel i stede for hdmi.

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takker for svar. skal teste litt, har nok trua på det siste alternativet der. får finne frem kalibrerings dvd'en etterpå:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •