Panasonic P50S20 vs. P50G20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic P50S20 vs. P50G20

Broderen er på utkikk etter ny tv til en billig penge, og har som krav at den skal være minimum 50" og koste under 10000. Helst billigere enn det også.
    Både han og jeg liker Pansonic G20 som vår søster har, og jeg lurer da på om det er stor forskjell på denne og S20 modellen som kan kjøpes for 6000 kr.
    Er klar over at dette er forrige generasjon, men derfor er det gode priser på de også

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale han G20 modellen av disse uten tvil. Men hvis han har mulighet for å strekke budsjettet mer, så er Samsung PS51D8005 et godt alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaringer med S20?

Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Jeg vil anbefale han G20 modellen av disse uten tvil. Men hvis han har mulighet for å strekke budsjettet mer, så er Samsung PS51D8005 et godt alternativ.
    Hva er den største forskjellen på G20, G30 og S20? Har akkurat gått fra LCD til S20 og opplever følgende:

- Selve plasma skjermen er grå i dagslys, altså ikke direkte sollys, men dagslys via vinduer i stuen. Er dette normalt for Plasma? Hvordan er G30 modellen?
    - Flimring i lyse partier (HD, BluRay, etc)
    - I filmen Dark Knight når kameraet flyr over Hong Kong og Gotham City så "vrenger" vinduene seg på flere av bygningene. Dette er eneste filmen jeg har sett dette på så langt. Noen som kan avkrefte eller bekrefte dette på andre plasma TVer?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle plasma skjermer er desverre "gråe" i dags lys. Dette pga at lyset ligger i cellene i front av panelet og ikke bak/på siden slik som LCD/LED-LCD.

Når det gjelder flimring så kan dette også forekomme-men er er det forskjell på hvilken blide modus som blir brukt er min erfaring. Vil anbefale kino modusen på S20 med moderat kontrast(under 40) å se om du får like mye flimmer da.

Når det gjelder "vrenging av vinduer" så bør du prøve tips ovenfor å se om det blir bedre. Dette er imidlertid noe jeg lett ser på min skjerm f.eks på bil griller o.l at det blir utydelig.

De større modellen er generelt bedre på ovenfor nevnte pga bedre bildebehandligs kretser og bedre filter forran skjerm så G30 vil nok oppleves som bedre totalt sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Alle plasma skjermer er desverre "gråe" i dags lys. Dette pga at lyset ligger i cellene i front av panelet og ikke bak/på siden slik som LCD/LED-LCD.
    Det var dt jeg tenkte meg. Jeg kan forsåvidt leve med det, ut i sola eller les en bok på dagtid

Når det gjelder flimring så kan dette også forekomme-men er er det forskjell på hvilken blide modus som blir brukt er min erfaring. Vil anbefale kino modusen på S20 med moderat kontrast(under 40) å se om du får like mye flimmer da.
    Det er bedre når jeg endrer dra Cool til Normal eller Warm, men på enkelte filmer og serier blir fargene litt blasse med disse fargemodusene.

Når det gjelder "vrenging av vinduer" så bør du prøve tips ovenfor å se om det blir bedre. Dette er imidlertid noe jeg lett ser på min skjerm f.eks på bil griller o.l at det blir utydelig.
    jeg skal forsøke litt tweaking.

De større modellen er generelt bedre på ovenfor nevnte pga bedre bildebehandligs kretser og bedre filter forran skjerm så G30 vil nok oppleves som bedre totalt sett.
    Takk for god tilbakemelding. Det virker som plasma er plasma og man må foreta en prioritering i forhold til hvilke egenskaper man setter høyest.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor skjerm til liten pris? LG har jo 60" tommer plasma TVer som koster omtrent ingenting.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •