Grei 55-60"+ TV. Prisklasse 10-15k. Hva anbefales?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grei 55-60"+ TV. Prisklasse 10-15k. Hva anbefales?

Sitter å glor etter ny tv for tiden. Tenkte å bruke ca 10-15.000kr. Ser ikke noe vits i å bruke noe mere enn det.

Føler ikke at jeg har brukt for 3D, men ser jo ut til at alle tv'ene har det for tiden. Men betaler heller 15.000 for en skikkelig bra TV uten 3d, enn 15k for en helt grei med 3d.

Skal bruke tv'en mye med pc, og noe spill. Men blir mest Film, og tv titting.

Noen gode forslag? Har prøvd å titte gjennom trådene her, men føler ikke jeg finner noen "gode" svar på hva jeg er ute etter.

Takk for all hjelp.
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være greit å vite om hadde noen i kikkerten, slik at man utelukke noen.
    Tror med dine bruksområder, kanskje vanlig lcd. Personlig liker jeg plasma best. Men jeg bruker heller ikke til spilling nevneverdig. Bare i korte perioder.

Finnes et hav av modeller og merker...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er det jeg har tittet mest på. Men om det er LED så gjør det ingenting.
    Og ser ikke for meg at det lenger er noe problem med innbrenning, osv på plasma. Så da føler jeg at det er hva som gir mest for pengene.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom det blir mest film og tv-titting på deg er svaret enkelt. Kjøp plasma. Det gir garantert gode egenskaper til ditt bruk. Panasonic, LG og Samsung har alle flotte modeller innenfor din prisklasse. Dessuten er ikke plasma så "allergisk" mot PC som noen tror, med tanke på den etter hvert så repeterende og lite informative innbrenningsdebatten. På spill er plasma faktisk overlegen LCD grunnet lynkjapp respons og lite inputlag. Panoreringsegenskaper er også bedre, med eller uten elektroniske krykker aktivert. Unntak forekommer, vel å merke. For dette er bare veldig generelle retningslinjer som er ment å gjøre valget enklere for personer som ikke er tv-autister.

Hvis gjenskinn er et stort problem i din stue, kjøp Panasonic dersom du bestemmer deg for plasma, eller LCD (gjerne LED) uten glassfront (hold deg i så fall unna Sharp og Samsung, som lager forøvrig flotte tv-er). Philips har modeller som tilfredsstiller i så måte, samtidig som de yter godt på alle signalkilder.

Ingen spesifikke modeller anbefalt her, dette fordi ingen tv har ditt navn påtrykket. Reflekter rundt dine behov og titteforhold, bestem deg for en konkret størrelse og pris, så er jeg sikker på at en behjelpelig AV-sjel kan hjelpe deg med å finne en helt perfekt tv.

Edit: Du er høflig, da skal jeg også være det.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte likt. og kjøpte en SONY KDL-55EX500, den testet ganske så bra. og hadde en utsalgspris på 15K, nå får du den for 8K. jeg er veldi fornøyd med min. dette er et røverkjøp

Sony KDL55EX500AEP | Lyd & Bilde

SONY KDL-55EX500 55" LCD BRAVIA FULL-HD - Elegant TV med Full-HD og Motionflow 100 Hz - Produktinformasjon

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sony'en ser ut som en grei tv ja. Men kunne gjerne tenkt meg 59-60" ihvertfall da jeg sitter over 5 meter fra tv'en i stua.

Syns nå prisen på 9000,- ikke var gal i det heletatt. Men må jo være merkbart bedre med en tv til nærmere 15k?

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøper en tv til femten tusen og etter en stund blir den prisnedsatt, svekkes da tv-en på noen som helst måte?

Dessuten er det ofte bare marginer som skiller mellom tv-er. Samme om prisen er høy eller lav.

En forskjell alle imidlertid kan merke seg er hakkete panorering, strølys ved dempet rombelysning, samt betydelig inputlag ved spilling. Men det er ikke alltid noen klar sammenheng mellom pris og kvalitet her. Dette er merke- og teknologirelatert i mye større grad. Funksjonsmessig er forskjellen større mellom billig og dyrt. Vil du ha alskens tilkoblinger, internett, 3D og avansert mediaavspiller så stiger prisen.

Les gjerne tester og erfaringer, konkretiser overfor deg selv hvilke funksjoner du må ha, og la pris være av sekundær betydning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •