Panasonic VT30 vs Samsung D8005 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En plasma ser enten grønn eller grå ut når det er mye lys i rommet. Sollys er mye verre enn taklampene på Ekjøp igjen også. En i familien har en Panasonic G20, og den har dårlig sort på dagtid, men får mye bedre sort bare sola har gått litt mer ned tidlig på kvelden. VT30 vil være en del bedre enn G20 igjen. Går man på kino så er ikke sort nivået der spessielt bra heller...THX godkjent eller ei.

Slik jeg har forstått det så er Sony HX920 det beste valget om du skal ha en LED-TV i dag (frem til LG Nano kommer). Så om ikke VT30 eller D8005 plasma imponerer deg, så gå heller for HX920 er min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett at Sony'n har fått spesifikt tyn for å ha veldig glossy overflate dog, så det virker som det er no-win i år. :P I fjor hadde iaf LG en knallbra MATT lcd på det amerikanske markedet..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owo
    Sett at Sony'n har fått spesifikt tyn for å ha veldig glossy overflate dog, så det virker som det er no-win i år. :P I fjor hadde iaf LG en knallbra MATT lcd på det amerikanske markedet..
    Har selv sett HX920. Og den "glossy" overflaten er slett ikke noe problem på denne tv'n. Var overaskende bra når det gjaldt refleksjoner..
    Ellers er dette den beste tv'n jeg har sett!!

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er det letteste valget jeg har kommet til,og tatt vist det har vårre meg panasonic vt 30 så klart,har dere lest testen på den eller, den har kommet hakket lenger på 3d kvaliteten enn alle andre tver å

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    den har kommet hakket lenger på 3d kvaliteten enn alle andre tver
    I følge CNET har Samsungen bedre 3D ytelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owo
    I følge CNET har Samsungen bedre 3D ytelse.
    CNET sine tester er ikke helt til å stole på sies det på avs forum.
    Er kun en plasma som gjelder...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lord_Vader
    CNET sine tester er ikke helt til å stole på sies det på avs forum.
    Er kun en plasma som gjelder...
    Jeg er 100% nøytral og har ingen som helst preferanse på merke selv, så jeg er mer interessert i å høre hva profesjonelle anmeldere har å si enn Pana-fanbois på avsforumet.. :P

De fleste ser ut til å synes at panasonic har marginalt bedre bildekvalitet, mest pga bedre sortnivå. Mange påpeker dog at panasonicen har litt "grønnskjær" og at Samsungen har bedre farger samt noe bedre antiglare.

Etter å ha sett begge selv ble jeg ikke spesielt mye klokere dog. Faktisk har jeg begynt å lete etter alternativer, da ingen av dem var spesielt imponerende i opplyst rom hvertfall.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Samsung D8005 hatt en THX modus som den til VT30, så tror jeg flere hadde valgt Samsung. Ikke alle som kalibrerer sin TV, og Panasonic sin THX modus er ganske bra sammenliknet med konkurentene sine profiler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For prisforskjellen mellom disse tv'ene kan du få samsungen profesjonelt kalibrert flere ganger. THX modusen er kanskje riktigere enn gjennomsnittet, men den slår uansett ikke en modus som er kalibrert med profesjonelle måleinstrumenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisforskjellen er strengt tatt bare 3000kr om dagen. Kan bare snakke for meg selv, men når man investerer 30000kr i noe har 10% opp eller ned liten betydning.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha bestilt og avbestilt disse tv'ene ørten ganger, har jeg nå nok en gang bestilt panasonicen..

Jeg bestemte meg for Samsungen her om dagen, men det viser ser at de har endel problemer med at AR coatinga faktisk løsner. Både på amerikanske og europeiske modeller. Merker at jeg ikke orker å deale med det om et års tid (eller mindre).

Så da blir det nok en tv med gjenskinn dessverre. Får satse på en matt OLED ved neste upgrade.

Et annet skår i gleden er at det virker som leveringstiden på Panasonicen reellt sett er i begynnelsen av august.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    owo : Etter å ha kikka en del på 65" utgaven av fjor årets VT20, så bestemte jeg meg for 65VT30 i slutten av April jeg. Betalte et lite depositum da for å sikre meg den første 65" av VT30. Nå får jeg min om 3 uker. Altså enten 30. Juni eller 4. Juli (kommer an på traileren fra Sverige). Så du må nok da vente over sommeren...

Jeg har egentlig forberedt meg selv på svakhetene til VT30. THX modus ser blass ut på dagtid sammenliknet med en LED-TV. Så denne TV'n krever at man har dempet belysning. Dessverre er det ikke noen gode 65" LED TV'er ute enda som frister mer...mulig de kommer til høsten, men så lenge orker ikke jeg vente. Neste TV etter VT30 blir nok en OLED på meg også om en 5 års tid

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med VT30 55" etter mer frem og tilbake enn det som er sunt. Interessant å lese alle innspillene her også, så takk for det

Bestilte i går og ble sendt i dag, så forventet på døra om et par dager, og yay for det. Har i det minste fått brukt et par pæretimer mer enn snittet på projektoren i det siste

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baj : Jøss noen som har VT30 på lager! Post noen bilder her da!

Edit : Post dem i Panasonic tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Baj : Jøss noen som har VT30 på lager! Post noen bilder her da!

Edit : Post dem i Panasonic tråden.
    Han snakker om 55"'ern dog. De finnes de flust av nå ser det ut til. Verre med 65".

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •