Samsung-tv går ikke skikkelig på

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung-tv går ikke skikkelig på

Når jeg skal slå på TV-en og trykker på on/off knappen på TV-en, står det røde standby-lyset bare å blinker og man kan høre at TV-en prøver å slå seg på, pga den velkjente "klikkelyden" når den slår seg av/på. Men bildet er helt svart.

Fant dette på et annet forum, en som har nøyaktig samme problem som jeg har nå.

Noe som vet om noen gode råd her, eller er det bare å få levert inn tv på reklamasjon/garanti?

TV det er snakk om er Samsung 40" LCD-TV LE40R81B

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjent feil på de tvene, er trøbbel med en eller annen sak i strømforsyningen.

Du må reklamere dit den er kjøpt, og be de fikse - etter hva jeg ser på modellnr så kan dette være snakk om gråimportert modell, så tror ikke Samsung Norge vi hjelpe deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er kjøpt hos komplett, så jeg har alt sendt en forespørsel til de med hensyn til reklamasjon.

Blir vel fort noen uker uten tv da, så får vel starte jakten etter nytt tv så selge samsung tv om det ikke får plass på et av rommene her i hus.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde samme greia med mine le46-m86 samsunger. Skrev mail og styrte, endte til slutt å ta kontakt med min lokale tv-reperatør...samsung sertifisert, og han bestilte deler og fikset det 2 dager senere hjemme hos meg. Tok 5 min pr tv. Alt var gratis, og han tok seg av reklamasjonen. Prøv det først.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så har kunde gråimportert TV, og Samsung Norge, eller samsungautoriserte reparatører vil mest sannsynlig ikke hjelpe han.

R80 og R81 = gråimportert, R87, 88 og 89 var nordiske utgavene

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skader nå uansett ikke å ta en telefon å forhøre meg i morgen. Jeg kjøpte som sagt i fra komplett, var ikke klar over at dette ikke gikk via samsung Norge, noe som nå vil føre til at jeg blir uten tv i noen uker.

Men det får gå som det går:-)

Noen gode tver å anbefale meg som gir bedre bilde enn tv jeg alt har i dag? Brukes til tv, filmer og serier via pc, samt spilling på konsoller.

Størrelse 40-46", og gjerne en fin pris, 5-8000.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine var fra et powerbuy, men det gikk nå greit...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett om det er gråimport eller ikke er det fortsatt 5 års reklamsjonsrett ref forbrukerkjøpsloven LOV 2002-06-21 nr 34: Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

DVS at om det er mindre enn 5 år siden kjøpsdato på TVen er den innenfor fristen til å reklamere. Reklamasjon i dette tilfellet bør skje til forhandler da samsung neppe vil håndtere en gråimport.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er selvsagt reklamasjon på det enda, er snart 3 år gammelt.

Håpet var å slippe å sende det til komplett, for så at de skal sende det videre og det går ukesvis før jeg har tv igjen.

Ringer uansett til samsung norge i morgen og hører med de og eventuelle verksteder de har samarbeid med i bergen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tok jeg kontakt med komplett, som henviste meg videre til samsung sin serviceavdeling, som igjen henviste meg videre til et lokalt verksted her i Bergen. Var bare å levere inn tv før klokken 17, så vil det ta ca 3-4 dager før tv igjen er klar. Låne-tv hadde de klart også. Så langt alt bra, eneste som var litt dumt med at det går så raskt er at jeg ikke kan forsvare kjøp av nytt tv nå:-D

Oppdatering:

Tenkte å si hvordan det ente til slutt i tilfelle andre har samme problem og har kjøpt tv via "gråimport" slik som jeg gjorde.

Tv ble levert inn Mandag klokken 16.30, og i dag, to dager senere var tv klart klokken 11.00. Alt gikk på reklamasjon, så jeg er kjempe fornøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •