Panasonic VT 20 vs VT 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic VT 20 vs VT 30

VT 20 eller VT 30?

Hei folkens.

Lufter forslaget for VT20 eller VT 30

Lite erfaring med tv så om det er plasma eller LCD jeg bør kjøpe vet jeg ikke.
    Skal brukes mest til tv men og noe til film.

Blurayspiller er pioneer LX52
    TV er Rikstv

Har og en 3 åring i huset pluss 10 og 15 åringer og en dame vis det har noe å si. :-)
    Det skal stå i en stue med 2 stk vandlige stor hvinduer, + 2 mindre.

Bare lest et par-tre sider fra tråden på avforum, men går igjen at folk ikke er fornøyd?
    Mulig det er småting som en ikke blir plaget av, men var nemt for dårlig sortnivå,bildet ble dårlig etter noen timer,innbrent tv logo osv..
    Topptest i hjemmekino, så vet ikke vet jeg.
    Sånn jeg las, kunne en oppfatte det nesten som det er en tv som ikke er utviklet ferdig. Er det så dårlig?
    Eller er den komt seg nå?

VT30 er sikkert ikke aktuell pga pris, og hjemmekino skrev det var marginale forskjeller. Er det det?

Kan VT20 anbefalles og evnt 46 eller 50 jeg bør gå for?

Eller må jeg gå for LCD? og evnt hva?

Mye hva og sånt, men har ikkje peiling på tv. Har en gammel flatskjerm nå.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nekter å tro ingen har peiling her..
    Eller kanskje det er det??

Vi kan begynne med Plasma, LCD LED???
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne, har ingen formening selv da jeg ikke har sett noen av de.

Et mektig flaggskip | ABC Nyheter

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger flere tester i den offisielle Panasonic tråden (2011) og der er det flere beskrivelser av forskjellene.
    Blant annet at de nye ikke taper sortnivå over tid og at de er blitt bedre på 3D.

Man kjøper selvsagt plasma hvis man skal best og mest naturlig bilde.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det ligger flere tester i den offisielle Panasonic tråden (2011) og der er det flere beskrivelser av forskjellene.
    Blant annet at de nye ikke taper sortnivå over tid og at de er blitt bedre på 3D.

Man kjøper selvsagt plasma hvis man skal best og mest naturlig bilde.
    Plasma ja..okai :wink: Da er vi jo komt litt på vei.

Takk Orso. 8-)
    Høyttalere:

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT20 får du mest for penga nå tror jeg, er vel satt ned 13-15 lapper fra original utgivelsespris.

VT30 er nok sikkert en "litt" bedre TV, penere design også :P Men jeg hadde uten tvil gått for VT20, eller ventet til neste år da VT30 er billig som denne igjen. Elsker plasma på film, er et utrolig behagelig bilde, og blir nok alltid plasma fremover når det kommer til filmbrukstv.

VT30 er forsåvit testet i seneste lyd og bilde, der sier de litt om forskjellene fra vt20 og forbedringer etc. Begge har fått terningkast 6 forsåvidt, så veldig gode tver begge to

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MR.Chill : Det kommer alltid noe bedre fremover, så å råde ham til å vente er vel ikke det beste. VT20 har vel mer eller mindre blitt bekreftet vil få dårligere sort nivå når det har gått noen tusen timer. Mens VT30 skal ikke ha de samme problemene, skal vi tro Panasonic. Kjøper man fra Elkjøp så har man også 30 dager angrerett, så skulle man ombestemme seg kan man bytte.

Bildekvalitet er én ting, men kvaliteten på komponentene inne i TV'n noe annet. Ikke at jeg kan bevise det, men det må være en grunn til at Samsung ikke tar mer penger for sin.... De er som Panasonic interessert i å tjene penger, så hvorfor er 64D8005 såpass mye billigere enn 65VT30. Man kan spekulere...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    MR.Chill : Det kommer alltid noe bedre fremover, så å råde ham til å vente er vel ikke det beste. VT20 har vel mer eller mindre blitt bekreftet vil få dårligere sort nivå når det har gått noen tusen timer. Mens VT30 skal ikke ha de samme problemene, skal vi tro Panasonic. Kjøper man fra Elkjøp så har man også 30 dager angrerett, så skulle man ombestemme seg kan man bytte.

Bildekvalitet er én ting, men kvaliteten på komponentene inne i TV'n noe annet. Ikke at jeg kan bevise det, men det må være en grunn til at Samsung ikke tar mer penger for sin.... De er som Panasonic interessert i å tjene penger, så hvorfor er 64D8005 såpass mye billigere enn 65VT30. Man kan spekulere...
    Utsagnet må ikke tolkes feil, skal man tenke slik får man aldri kjøpt noe nytt såklart, da det alltid kommer noe bedre :P Men om man skal kjøpe nytt så er det alltid best kjøpe fjorårets utgave, får man mest for pengene grunnet de er som regel så utrolig mye nedsatt i pris med engang de nye modellene kommer

Personlig kjøper jeg aldri nye produktene det samme det kommer ut, men venter heller til neste modell kommer igjen Mye penger spare på dette

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Penger å spare ja hvis prisen på TV'n er det viktigste. Klart lommeboka bestemmer, men har man råd så kjøper man en man blir fornøyd med. VT30 er kanskje ikke forbedret nok over VT20 til å rettferdiggjøre den høye prisen, men hvis Panasonic snakker sant at VT30 ikke skal få dårligere sort nivå over tid, så er nesten det grunn nok til å velge den spør du meg! Dessuten har den mer "moderne" design

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vt20 og er drit fornøyd. 3d biten driter jeg egentlig i da jeg bare får vondt i hue. Jeg ga selv bare 6000kr for tv ved lansering)) takk til elkjøp for å utlevere feil tv. (hadde bestilt lg 50")

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimrippa
    Jeg har vt20 og er drit fornøyd. 3d biten driter jeg egentlig i da jeg bare får vondt i hue. Jeg ga selv bare 6000kr for tv ved lansering)) takk til elkjøp for å utlevere feil tv. (hadde bestilt lg 50")
    HAHA +1

Litt gull må man jo ha

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    HAHA +1

Litt gull må man jo ha
    Det stemmer!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V20 da.. 8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    V20 da.. 8)
    JAAAA

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller G30 enn G20 uten tvil da. Eneste fra i fjor verdt å kjøpe per dags dato fra Panasonic er VT20.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt vt20 50" siden oktober 2010.. har problemer med at det mangler pixler nede i høyre hjørne, bildet er bølgete langs rammen på tv'en, og den lager støy, nå har jeg maset på Expert siden desember på at dem må ordne dette, jeg får ikke tv'en inn i bilen, å dem har lovet å komme å hente tv'en, men nei.. har sikkert vært innom butikken 10 ganger..
    bli å prøve å få hevet kjøpet!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianhar
    Har hatt vt20 50" siden oktober 2010.. har problemer med at det mangler pixler nede i høyre hjørne, bildet er bølgete langs rammen på tv'en, og den lager støy, nå har jeg maset på Expert siden desember på at dem må ordne dette, jeg får ikke tv'en inn i bilen, å dem har lovet å komme å hente tv'en, men nei.. har sikkert vært innom butikken 10 ganger..
    Dette med at det mangler pixler, du er sikker på at det ikke er fordi du ikke kjører med overscan? jeg får litt grums i bildet spesielt i høyre nedre hjørne om jeg ikke kjører overscan fra tv-boks i hvert fall. TV-en viser ellers litt mer av tv-bildet enn det kanalene har tenkt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må sette på overscan.......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke om jeg skjønte det helt rett, men jeg har idtv fra canal digital, altså cam i tv'en og canal digital kort, ikke noe boks.
    det er ikke eneste feilene jeg har hatt på tv'en..
    den slår seg av i tide og utide (ikke automatisk standby)
    det kommer opp en rute med "Error 28"
    det med pixlene: det er en ramse på ca 3cm*3-4mm som er fra og være hvite til og fade mot lilla helt inntil hjørne.
    jeg er værtfall skuffet av tv'en.. f.eks på den siste james bond filmen så klarer ikke tv'en og følge med i action scenene, det blir hakkete.
    Er nok noe som er helt galt med den tv'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke om jeg skjønte det helt rett, men jeg har idtv fra canal digital, altså cam i tv'en og canal digital kort, ikke noe boks.
    det er ikke eneste feilene jeg har hatt på tv'en..
    den slår seg av i tide og utide (ikke automatisk standby)
    det kommer opp en rute med "Error 28"
    det med pixlene: det er en ramse på ca 3cm*3-4mm som er fra og være hvite til og fade mot lilla helt inntil hjørne.
    jeg er værtfall skuffet av tv'en.. f.eks på den siste james bond filmen så klarer ikke tv'en og følge med i action scenene, det blir hakkete.
    Er nok noe som er helt galt med den tv'en.
    Mye taler for at du må endre innstillingene på TVn din. Kan du skrive ned alle valgene du har gjort i denne tråden (Meny - "Bilde" og "Oppsett")?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •