Panasonic PFL8505

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic PFL8505

Ser at elkjøp selger denne tv'en til kun kr 8790,- DinSide.no kalte dette et priskupp igår, men jeg har ett spørsmål som jeg håper dere kan svare på. Har ikke denne mulighet for å koble til hdd via usb og bruke denne til å pause/ta opp programmer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være litt pirkete så er det en Philips
    Men uansett, denne TVen har ikke PVR funksjon (opptak via USB).

Vet ikke helt hva dinside roter med, for de mener 8505 er en ny modell :s
    Philips TVer som slutter på 5 er 2010/2011 modeller, mens de nye som slutter på 6 er 2011/2012 modeller. 8605 og 8505 er samme TV med og uten glass. Den nye modellen heter 8606. TVen som nå selges billig er altså en utgående modell, men en veldig grei TV likevel...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, skulle være Philpis ja :s

Når jeg søker på nett etter 8505 ser jeg flere plasser at det er en ny modell, og det samme står på philips sine hjemmesider. Men sånn ellers, hva ville du valgt, denne eller samsung 46" 6005?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv ville jeg valgt 8505 vs 46C6005. Philipsen har mattere skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    For å være litt pirkete så er det en Philips

Vet ikke helt hva dinside roter med, for de mener 8505 er en ny modell :s
    Philips TVer som slutter på 5 er 2010/2011 modeller, mens de nye som slutter på 6 er 2011/2012 modeller. 8605 og 8505 er samme TV med og uten glass. Den nye modellen heter 8606. TVen som nå selges billig er altså en utgående modell, men en veldig grei TV likevel...
    Vet ikke helt hva du roter med. Men 8505 er en ny modell i følge philps.
    Philips - 8000-serien -

Hva med å sjekke fakta først?
    Ingen regel uten unntak

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Støtter tv'en det hardware-messig slik at det er mulig for Philips å integrere det i en update? Rart at ikke denne har det siden til og med Philips' mindre modeller har det. Har 9705 PVR?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doleo
    Vet ikke helt hva du roter med. Men 8505 er en ny modell i følge philps.
    Philips - 8000-serien -

Hva med å sjekke fakta først?
    Ingen regel uten unntak
    Mulig jeg tar feil, men er ikke villig til å gi meg helt enda. Det er en nyere utgave av 8605 - med matt skjerm. Det er like fullt samme TV som utgående 8605, og hører ikke til det nye sortimentet. Det er som om Philips nå lanserte den i blått og kalte den 8405. Det ville da vert en "ny" modell, men egentlig bare en rebrand av den gamle.

Om du ser på Phillips pressekonferanser og pressemeldinger av NYE modeller er ikke 8505 nevnt med et eneste ord. 8606 derimot..
    Jeg kan f.eks referere til flatpanels.dk, men du finner denne informasjonen mange plasser. Om du søker opp 8505 vil du også finne at det er samme TV som 8605. Med andre ord, det siste tallet indikerer årsmodell - slik det alltid har gjort for Philips siden de startet PFL nummereringen. Dette ser du går igjen for i alle Philips modeller som er annonsert som NYE.

Philips danske 2011 fladskærme - FlatpanelsDK

Kag1: Hvorvidt Philipsen støtter det hardware-messig aner jeg ikke. Ville trodd det var en feature som ble reklamert for om den gjorde det. Jeg fant infoen om at den ikke gjorde det på elkjøps hjemmesider.

Hadde forresten også tatt Phillips 8505 over Samsung C6005 (som også er en gammel modell).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk inn på hjemmesiden til Philips og sammenlignet produktene. Det viser seg at 8505 er nesten 5 kg lettere enn hva 8605 er (20,5kg mot 25kg). Dette, samt at 8505 har litt "slankere" mål og justerbart veggfeste, er, utfra der jeg kan se, det eneste som skiller de to modellene. Anyway, jeg har en slik på vei i posten :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stinger82
    Anyway, jeg har en slik på vei i posten :-)
    Min kom i hus nettopp. :-D Gleder meg til å bruke den! :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiai, grattis Gidder du å poste hvilke innstillinger du bruker når du er ferdig konfigurert?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke stilt inn noe særlig mer enn det som vart gjort i guiden som kom opp da jeg startet opp for første gang i dag, men kommer til å prøve instillingene i denne testen: Philips 8605H review - FlatpanelsHD

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stinger82
    Gikk inn på hjemmesiden til Philips og sammenlignet produktene. Det viser seg at 8505 er nesten 5 kg lettere enn hva 8605 er (20,5kg mot 25kg). Dette, samt at 8505 har litt "slankere" mål og justerbart veggfeste, er, utfra der jeg kan se, det eneste som skiller de to modellene. Anyway, jeg har en slik på vei i posten :-)
    Vektforskjellen kommer av at 8605 har glassfront, mens 8505 har en matt front (uten glass). Mulig det også er endringer med foten/veggfeste, da det tross alt er et annet design.

Gratulerer med ny TV!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt tv'en i hus i en dag, og må si meg skuffet over DLNA. Har ca backup av 200 dvd i mkv format, og mange av disse med DTS. Ikke tar den DTS og ikke tar den undertekster. (med midre man hardcoder dem inn i filmen (noe som er mye jobb, og dermed helt uaktuelt) Har snakket med support, og der sier de at det jobbes på spreng med å få dette ut i oppdateringer. Men at store endringer som regel slippes samtidig som nye modeller kommer, og han kunne dermed ikke garantere at 8505 noen gang vil kunne spille av DTS eller vise undertekster over DLNA. Vurderer og gå til innkjøp av ac ryan hd mediaplayer slik at jeg får det som jeg vil! Erfaringer fra denne kanskje?

Ellers liker jeg fjernsynet godt, og digger fjernkontrollen !

Forresten, kan en admin skifte overskrift fra Panasonic til Philips?

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

hei folkens vist dere er ute etter god tv/3d tv,så er denne anbefalt mange plasser,særlig av flatpanel.dk legger ved lenke adr,der tv er billigst
    LG 50PX950N 50" Plasma TV Full HD 3D ! 1920x1080, 4x HDMI, USB, 600Hz, MPEG4 - Netshop

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler meg litt skuffet over kvaliteten på SD-materiale (f.eks. TV-sendinger). Syns det blir mer kornete enn på 40" Samsung-LED'en i stua. Kan hende jeg må slå på noen bildeinnstillinger igjen. Slo av det meste slik FlatpanelsHD hadde gjort i testen sin. Kan vel ha litt med at Samsungen har blank skjerm og Philipsen min har matt ..

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du samme dekoder på de 2 tvene, samme tv-signal? Hvordan er sitteavstanden, er den lik?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten si meg enig med deg der. I forhold til min forrige "folkeplasma" (42pv60) så er denne veldig kornete på kort avstand, <1m . Men led er kanskje slik på korte avstander? Til vanlig sitter jeg ca 3m unna og merker ingenting til kornene. Jeg bruker CD sin hd-pvr.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Riks-Tv med to forskjellige Grundig-mottakere. Jeg har den billigste av dem, kan hende den er dårligere enn den andre. Skal til å kjøpe meg en slik kortmodul snart dog. Kan hende det blir bedre da.

Jeg sitter vanligvis 2-3 m fra Tv-en.

I tillegg var det ofte "skygger" rundt små objekter og rulleteksten når jeg så en DVD i går. Merket ikke dette når jeg så Blu-ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke innstilinger står tvene på?? Står begge på FILM/KINO med ALT av skarphets kretser +100HZ avslått??

Å sammen ligne Philips i KINO modus mot f.eks Samsung i STANDARD modus er helt håpløst er min mening.
    Begge MÅ stå på beste standard modus(FILM/KINO i 99% av tilfellene)

Kjør ned skarp het på begge til ca 30-50 av 100.
    Dette er eneste standard modusen som gir noen lunde normale muligheten å sammen ligne bilder på. Begge bør selvsagt være kalibrert for full utelling.

Hvis du får skygger/halo rundt objekter kan det være at bildehandlingen jobber for hardt. Slå isåfall av 100HZ og prøv deg fram.

Det kan også være signalet som er for svakt-dette vil gi skygger og dobbel bilder. Sett begge boksene til 576p 16:9 via HDMI og prøv å se da. Forusetter at begge boksene har siste soft.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kag1
    Har Riks-Tv med to forskjellige Grundig-mottakere. Jeg har den billigste av dem, kan hende den er dårligere enn den andre. Skal til å kjøpe meg en slik kortmodul snart dog. Kan hende det blir bedre da.

Jeg sitter vanligvis 2-3 m fra Tv-en.

I tillegg var det ofte "skygger" rundt små objekter og rulleteksten når jeg så en DVD i går. Merket ikke dette når jeg så Blu-ray.
    Ang korn, husk at du har gått opp ca 30% i bildeflate, men har samme oppløsning og sitteavstand som før. Da blir det mindre skarpt da, naturlig nok .

Skygger og slikt kommer pga 100Hz som jobber litt for hardt på et ikke altfor godt signal feks.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •