Trenger hjelp fra forumet ang valg av erstatningstv!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer TJPlasma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp fra forumet ang valg av erstatningstv!

Hei.
    Plasma tv`n min har desverre tatt kveld.. Den går ikke å reparere, og dermed tilbys jeg nå en ny erstatnings-tv, da dette er en garantisak. Trenger ikke råd om hvilke tv`er som er bedre takk! Siden jeg kun kan velge mellom disse to;

PS-51D455:
    51 tommer HD plasma-TV - PS51D455A2W - Plasma-TV - TV | SAMSUNG

PS-51D495:
    Stilren 51 tommer HD Plasma-TV med 3D - PS51D495A1W - Plasma-TV - TV | SAMSUNG

Begge disse har omtrent samme specs på inn/ut koblinger (1 mindre HDMI på 495, 2 mindre på 455) enn den tv`n jeg hadde før. Dette er ikke noen "big deal", da 3 HDMI er mer enn nok til Altibox, BluRay og PS3 eller annet jeg måtte trenge å koble på innimellom.. Trenger heller ikke nettverksinngang eller mye annet fiksfakseri, siden jeg har dette via BluRay spilleren min.

Personlig har jeg jo lyst på den med 3D, men er fortsatt tvilende til hele 3D hysteriet, og på denne er det vel ikke "ekte" 3D?? Her trenger jeg derfor hjelp! Hvilken velger jeg?

Min gamle var en PS50B550, og den var jeg egentlig godt fornøyd med...

All hjelp mottas med takk! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville helt klart valgt PS-51D495 siden den har 1 HDMI mere enn den andre,kan være du får bruk for den xtra senere......denne er vel også en dyrere modell= litt bedre?

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fersk_IT
    Ville helt klart valgt PS-51D495 siden den har 1 HDMI mere enn den andre,kan være du får bruk for den xtra senere......denne er vel også en dyrere modell= litt bedre?
    Ja tenker i de baner, MEN oppdaget nå at begge disse "kun" har 720P oppløsning, mot min gamle som var såkalt full HD med 1080P! DET kan jeg ikke leve med...
    Blir nok en e-post sendt nå herfra.. 8)

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endret hvilken tv jeg valgte

Etter å ha tenkt meg litt om her, så kontaktet jeg forhandleren om dette med Full HD. Fikk da "oppgradert" til en litt dyrere full HD modell mot å betale et lite mellomlegg, så nå er jeg veldig fornøyd!

Da ble det denne tv`n, som faktisk har nettilkobling og såkalt "allshare". Dermed kan jeg se seriene mine direkte på tv`n fra datamaskinen, og denne tv`n tar også MKV formatet. Sweet! :grin:

En TV det er verd å se på - PS51D555C1K - Plasma-TV - TV | SAMSUNG

Er spent på denne... Noen som har tips om gode 3D briller forresten?

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel krav på en TV med samme specs eller bedre enn den du hadde fra før så lenge det gjelder garantisaker? Du skal så vidt jeg har skjønt ikke måtte betale for å få full-hd når din gamle hadde det.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Du har vel krav på en TV med samme specs eller bedre enn den du hadde fra før så lenge det gjelder garantisaker? Du skal så vidt jeg har skjønt ikke måtte betale for å få full-hd når din gamle hadde det.
    Tok opp dette med dem ja, og det viste seg å ikke være helt så enkelt nei.... Det fantes ikke tv med helt samme specs og i samme prisklasse (Samsung) som min lenger. Dermed tilbø de meg jo faktisk en større (51") og bedre (3D) tv, mens denne ikke hadde Full HD dessverre. Så kan man jo diskutere hva som menes med "tilsvarende" produkt.. Her er man vel inne på et finjuss område...
    Her er slik jeg tolker saken:
    Siden tv`en jeg ble tilbudt sånn sett var større, nyere og med 3D, så kan man jo si at de faktisk har overgått specs som min gamle hadde. Det er iidlertid klart at det også kan tolkes dit at siden den tv`n jeg ble tilbudt ikke hadde Full-HD, så var den på dette punktet utenfor specs. Da blir dette komplisert, og det er da rom for tolkning av hva som er en "tilsvarende" eller bedre tv.

Jeg syns det ble litt vel mye kverulering og flisespikkeri og skulle lage bråk om dette med Full HD, når erstatningstv`n som sagt var både større og med 3D... Da valgte jeg heller å løse det ( i mine øyne mer smidig) ved å oppgrader med 1700.- spenn. Sånn er nå jeg.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke mer du måtte gi imellom er jo det en god deal Men har selv jobbet for en stor kjede innen elektronikk for noen år tilbake og veit hvor slu/grådige/idioter de KAN være, og de er flink til å snakke seg til sine "rettigheter". Men ser ut til at du har fått en meget god TV til en super pris så da har det gått din vei alikevel

Grattis med knall TV

Sitat Opprinnelig postet av TJPlasma
    Tok opp dette med dem ja, og det viste seg å ikke være helt så enkelt nei.... Det fantes ikke tv med helt samme specs og i samme prisklasse (Samsung) som min lenger. Dermed tilbø de meg jo faktisk en større (51") og bedre (3D) tv, mens denne ikke hadde Full HD dessverre. Så kan man jo diskutere hva som menes med "tilsvarende" produkt.. Her er man vel inne på et finjuss område...
    Her er slik jeg tolker saken:
    Siden tv`en jeg ble tilbudt sånn sett var større, nyere og med 3D, så kan man jo si at de faktisk har overgått specs som min gamle hadde. Det er iidlertid klart at det også kan tolkes dit at siden den tv`n jeg ble tilbudt ikke hadde Full-HD, så var den på dette punktet utenfor specs. Da blir dette komplisert, og det er da rom for tolkning av hva som er en "tilsvarende" eller bedre tv.

Jeg syns det ble litt vel mye kverulering og flisespikkeri og skulle lage bråk om dette med Full HD, når erstatningstv`n som sagt var både større og med 3D... Da valgte jeg heller å løse det ( i mine øyne mer smidig) ved å oppgrader med 1700.- spenn. Sånn er nå jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •