Årets beste TV? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    VT30... men mer verdi i Samsung PND8000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    VT30... men mer verdi i Samsung PND8000.
    Er det virkelig så mye som skiller disse når det kommer til bildekvalitet, bortsett fra litt mørkere sort på VT30?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jul1anr1k : Ikke bare har VT30 bedre sort nivå, men THX profilen leverer et mer korrekt bilde enn Cinema profilen til D8005. MEN...om disse forskjellene er verdt de extra kronene er noe annet. Denne gang var ikke penger et problem for meg, så jeg går for VT30.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle foreløpige tester peker på at Samsung har et bedre kalibreringssystem enn Panasonic, og derfor vil levere det mest korrekte bildet. Husk at THX-sertifiseringen er noe produsentene kjøper. En del produsenter dropper denne for å spare kostnader (= billigere produkter), selv om de ikke hadde hatt noe problemer med å nå kravene.

Fordelene med Panasonic ligger først og fremst i at du ikke må velge mellom topp sortnivå og gjevne bevegelser. D8005 har også noe line-bleed, selv om dette stort sett kun er synlig ved PC bruk.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    chlo : En proff kalibratør fra HDJ forumet, D-Nice, mener noe annet... Jeg er spent på hva David Katzmaier fra cnet.com skriver når hans review av VT30 er ute. Men både VT30 og D8005 er gode alternativer da. Jeg liker bare designet på den til Panasonic bedre

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Samsung er vel ikke kvitt problemet med line bleeding på sine plasma skjermer enda?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et par sitater fra Chad-B (også prof kalibratør på HDJ) angående Sony 55hx929 (amerikansk versjon av hx920):

I had been very impressed with Sony's 52HX909, so I was expecting great performance from the HX929. Boy, did I get it! The HX929's image proved to be both exciting and accurate after calibration; in other words, it has a huge "Wow!" factor. I saw superb color and pop; rich but not overdone flesh tones; and truly black backgrounds. The image had excellent fine detail, and pans and motion looked very good. Dark objects in images were stable and true: they were not too dark that they sunk into the black background, but not so bright that they looked washed out or exaggerated. Overall picture quality was very Kuro-esque; rich contrast, vibrant, and true to life.
    While I am not sure if I'll be able to compare a 55" VT30 to the Sony, I can say this from my experience with the 65VT30 (55VT30 might be different- the 65VT30 seemed to have some major FW bugs):
    If I could be assured that my viewing seat was on axis and I was about 9-10 feet away, I'd easily choose the HX929. Wouldn't even be close. Now, if the Panny FW issues get resolved, it'd be a closer contest.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    force : Det skal komme en fw til VT30 snart, men om den fixer alt vet jeg ikke.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HX920 virker utrolig spennende. Men jeg er redd prisen blir for 65HX920 blir for høy i forhold til 65VT30 og spesielt 64D8005. Pr nå så ligger nok sistnevnte best an i løypa for meg. Men det skal bli veldig spennende å se 65HX920 omsider.
    :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble D8005 på meg. 15000 for 51", 1 stk ekstra 3D-briller og 3 års trygghets/ulykkesforsikring.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic el samsung plasma?

Jeg hadde lenge gått og lurt på hvilke merke og hvilken type tv jeg skulle ha!
    Tok turen innom Hifi klubben i Bergen da jeg så de hadde Panasonic TX-P50VT30Y til 13390kr og Samsung Ps51d8005 til 12790kr!
    Hmmm! Hvilket skulle jeg ta?
    Tv`ene sto ved siden av hverandre og jeg gikk lenge inne i butikken og studerte de begge nøye! Den største forskjellen på tv`ene var den ene ekstra tommen som Samsungen hadde! Virker faktisk en god del større enn panasonicen!
    Likte designet på Samsungen bedre pluss synes bildet var bedre på farger. Sortnivå skal jeg ikke uttale meg om da det var Vintersport som ble sendt på kanalen de sto på(ikke lett å finne mye sort der).
    Jeg snakket med en av de ansatte der og etter litt om og men så endte jeg opp med Samsungen og er STOR FORNØYD forløpig! Ikke fått testet den på 3D ennå.
    Annbefales på det varmeste:-D

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag så jeg på den Samsungen,...den plasma 51 ja, og må bare si at bilde var bra, og over alle forventniner. Hadde lyst å si at jeg vil ha akkurat den tven som hang der på veggen. Faktisk manglet veldig lite til å gjøre det,.....manglet bare 13".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en knall tv, ja. Jeg setter stadig mer og mer pris på hvor godt den faktisk klarer å gjengi hvitt i forhold til Panasonic. Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan denne tv-en har blitt så tilsidesatt av stort sett alle. Inntil 2012-modellene dukker opp er D7/8000-serien i plasma definitivt noe jeg anbefaler alle som har noenlunde lyskontroll.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er en knall tv, ja. Jeg setter stadig mer og mer pris på hvor godt den faktisk klarer å gjengi hvitt i forhold til Panasonic. Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan denne tv-en har blitt så tilsidesatt av stort sett alle. Inntil 2012-modellene dukker opp er D7/8000-serien i plasma definitivt noe jeg anbefaler alle som har noenlunde lyskontroll.

Helt enig, jeg blir også bare mer og mer fortrolig med min PS64D8005, jeg har også prøvd LED tv men gikk rett i retur:-D

Synes forøvrig at den klarer seg veldig bra selv i en opplyst stue denne skjermen..

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD/LED bestemte jeg meg for å gi opp etter at jeg fikk S20-en i hus i begynnelsen av dette året... jeg liker uniformiteten som plasma leverer som jeg ikke har sett noen LCD-baserte tv-er klare å gi enda kombinert med et godt kontrastnivå. Bare synd de få produsentene som er igjen av plasma klarer å la så mye dustefeil passere...

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og at de store plasma tvene utvikler noe volsomt mye varme. Det er ikke noen problem no i vinteren, men i sommer på loftstue,...:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste blir ikke så ekstremt varme lenger, men klart... 300-400W er jo 300-400W uansett kilde og avgir jo noe varme litt må man ofre for bra bilde, hehe.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg Gega: Har selv stor lys stue og skjermen klarer seg ypperlig der! Overraskende bra for en plasma og være!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •