Ny 55-60" til TV-titting/ film i halvlyst rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 63
    Newcomer lammis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny 55-60" til TV-titting/ film i halvlyst rom

Okei, endelig sier kontoen min noenlunde "OK" til å invistere i ny TV igjen. Jeg har en Panasonic TH-42PV60E (kjøpte den i 2006) som henger på veggen fra før.

Siden jeg nå har ny leilighet, så har jeg nå kommet ett stykke fra TV'n, og sitter i sweetspot 4,5m fra TV som skal henge på vegg.

Siden jeg ikke driter penger, er det jo ønskelig å få skifta ut TV'n til noe som har betydelig bedre bildekvalitet og sortnivå enn den jeg har nå likevel.
    Jeg sitter også slik at jeg har to gedigne stuevinduer 2,5m bak meg som er montert persienner på, men allikavel med de nede blir det litt for mye lys inn i stua når sola står på i allefall. Så minst mulig gjennskinn fra skjerm hadde jo vært veldig ønskelig. Med den Tv'n jeg har nå går det fint.

Tv'n brukes primært kun til å se vanlige HD sendinger/ CD og Viasat kanaler på. Ellers går det i DVD eller Blu-ray filmer. Jeg har en Sony Playstation som jeg har endel Guitar Hero spill til, men that's it den er brukt. Altså 2-3 ganger i året i en time eller to.
    3D skulle jeg jo hatt da, siden jeg skal oppgradere Blu-ray spilleren min nå allikavel. Da blir det jo 3D der, så Tv'n bør jo også støtte det.

Jeg har fiber nettverk utgang til alt som er i Tv benken min, så om det er utgang for nettverk og hardware oppdateringer o.l. så e det feloett det

Budskjett? Lommeboka mi er til ehver tid sur og grinete (jeg er uføre), men jeg har klart å få med meg sambo til å dele på utgiftene, så da håper jeg å kunne skrape sammen rundt 15 000,- iallefall. Rundt det hadde vært overkommelig iallefall. Har ikke planlagt å kjøpe før skattepengene kommer, så det blir en måned til enda. Ellers kan jeg jo vente til høsten også om prisforskjellen blir merkverdig lavere da.

LED eller Plasma spiller ingen rolle. Tv'n blir ikke synlig fra siden, så tykkelse spiller ingen rolle. Hvordan den ser ut bryr jeg meg heller lite om bare bildet er bra. Småtingene bryr jeg meg heller ikke så mye om, for det har jeg rett og slett ikke råd til. Men jeg vet jo at LED/ LCD har mindre kjennskinn fra skjermen enn Plasma...

Vil rett og slett ha ett så bra og fremtidsrettet Tv for pengene som mulig. Jeg må holde ut noen år med dette, så det blir ikke skifta ut i hytt og pine når det kommer en ny modell for å si det slik

Er det noen som har noen gode forslag til meg? Takker VELDIG for innspill/ diskusjoner
    "Når en tosk gjør noe han skammer seg over, påstår han alltid at det er hans plikt"

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på jakt etter omtrent akkurat det samme som deg. Etter mye frem og tilbake har jeg funnet ut at jeg skal bestille Samsung ps59d555.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dnalleh
    Jeg er på jakt etter omtrent akkurat det samme som deg. Etter mye frem og tilbake har jeg funnet ut at jeg skal bestille Samsung ps59d555.
    Kanon!! Da er vi på samme nivå! Jeg har sett på denne Tv'n jeg også. Men så har jo LG, Sony (Panasonic har jeg ikke råd til å se på) mye bra også. Litt vanskelig å velge. Men jeg skal ut på Elkjøp idag i håp om å få se/ sammenligne litt skjermer i praksis.
    "Når en tosk gjør noe han skammer seg over, påstår han alltid at det er hans plikt"

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lammis
    Kanon!! Da er vi på samme nivå! Jeg har sett på denne Tv'n jeg også. Men så har jo LG, Sony (Panasonic har jeg ikke råd til å se på) mye bra også. Litt vanskelig å velge. Men jeg skal ut på Elkjøp idag i håp om å få se/ sammenligne litt skjermer i praksis.
    Det er ikke bare litt vanskelig å velge. Det er nesten umulig.

Var ute på Lefdal for å sjekke opp ps59d555. Den ser veldig stor og fin ut. Det var selvfølgelig mye gjenskinn fra TVen i butikken, men det hang lys rett over, samt at det var veldig opplyst der inne. Så håper og tror at det ikke kommer til å bli noe problem.

Brukeranmeldelsene fra denne TVen er iallfall solide: Alatest brukeranmeldelser

Hvilke andre TVer har du sett på?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dnalleh

Hvilke andre TVer har du sett på?
    Ja det er en skog uttav helv**, men jeg har sett endel på SONY BRAVIA KDL-60EX700 60" LED FULL-HD - Tynn LED-skjerm med 100 Hz-teknikk og Bravia Internett Video - Produktinformasjon også. Samt "alt" annet.... *sukk*.

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært litt innom den selv, men da må en klare seg uten 3D. Selv kommer jeg ikke til å bruke 3D mye, men det er greitt å ha muligeten om skal en ha TVen noen år...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du f** meg rett i. Tok det for gitt at det var 3D med på den der...

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til gjengen. Er selv i samme bås og sliter med å finne beste alternativ i jungelen. Det blir ikke mindre vanskelig ved at man begynner å lese erfaringer og meninger her på forumet. Kanskje hadde uvitenhet vært en velsignelse i denne sammenheng, men har man ført rotet seg inn her så er du umulig å ikke la vær å veie alle meningene heller.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmja, man blir ikke mindre frustrert egentlig, men veldig mye bra info her. Beste på nettet Man er jo her for å diskutere. Men vi har alle forskjellige krav osv. så må jo bare prøve å luke ut det som passer best etter mine kriterier.

Men nå har jeg vært på Elkjøp i dag, og de hadde ikke modellen til Samsung inne før i slutten av juli, så det er jo en stund til. Men jeg skal klare å holde meg til den tid. Kanskje den har gått litt mer ned i pris også da

Men slik det ser ut pr. idag, så er det Samsung 59" det blir ja....kanskje? :P

George Bernard Shaw

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmja, man blir ikke mindre frustrert egentlig, men veldig mye bra info her. Beste på nettet Man er jo her for å diskutere. Men vi har alle forskjellige krav osv. så må jo bare prøve å luke ut det som passer best etter mine kriterier.

Men nå har jeg vært på Elkjøp i dag, og de hadde ikke modellen til Samsung inne før i slutten av juli, så det er jo en stund til. Men jeg skal klare å holde meg til den tid. Kanskje den har gått litt mer ned i pris også da

Men slik det ser ut pr. idag, så er det Samsung 59" det blir ja....kanskje? :P
    Komplett har 19 stk PS59D555 på lager og det er norske versjoner med XXE til slutt i navnet...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips Andreas21 Men jeg må nok vente til skattepenga kommer i slutten av juni iallefall

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte selv PS59D555 sist uke. Så den på Lefdal og da kostet den kr 11995,- hos Lefdal og mpx. Og nå... kr14995,- Typisk.

Så får vel sitte litt på gjerde å vente på at prisen synker litt igjen da vel....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man sjekker i Norge pr. idag så er billigste 14990,- og den prisen går det så og si over hele linja.
    Prisjakt Norge

Men søker man i Danmark derimot:
    Pricerunner.dk, så ligger TV'n jevnt over på vel 12 000,- Det får meg til å tro at Norge kommer snart etter?

Sverige er på ca samme nivå som Norge etter det lille jeg har sett...

Spennende tider fremover

George Bernard Shaw

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som nå er spennende å få sjekka ut. Finnes det noen andre alternativer til PS59D555 på markedet? Kvalitetsmessig og prismessig. Eller er Samsungen "mest for pengene" pr. idag til den prisen?

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved bruk av studentrabatten på dustinhome, kan du få PS59D555 til rett under 13k. Men den er selvfølgelig ikke på lager. Tok kontakt med kundeservice og fikk vite at det var forsinkelse fra Samsung. Det samme sa Lefdal. Det var visst nok ifbm. tsunamien.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG 55LW650 virker som ett spennende alternativ. Passiv 3D.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmja har sett litt på den. Litt dyrere men....får se litt nærmere ja

George Bernard Shaw

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo også tenkt litt på dette med 3D. Synes ikke teknologien er på langt nær god nok enda til at jeg vil legge noe særlig med penger i å få dette bra når jeg kjøper TV denne gangen.

Så vidt jeg vet så har vel ingen startet sendinger i 3D enda (selv om det er rett rundt hjørnet før det kommer noen), så har jeg også fått med meg at de fleste finner det svært slitsomt å se f.eks. en hel film i 3D. Spesiellt ved bruk av aktive 3D briller. Men nå har jeg jo ikke testa dette selv, så jeg vet bare dette ut i fra ting jeg har snappa opp her på forumet.

Jeg skal ha meg ny BD spiller, og da skal jeg kjøpe en som spiller 3D filmer seff, sånn at jeg kan se noen få utvalgte filmer i dette formatet. Kjekt å ha ja, men ikke noe "must" sånn som teknologien er nå.

Når OLED kommer på banen, så tror jeg vi kan begynne å snakke om at dette med 3D virkelig blir morro. Så på neste TV jeg kjøper om noen år, så regner jeg med at dette her er litt mer utviklet, og standardene iallefall er satt rundt dette med 3D.

George Bernard Shaw

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet så har vel ingen startet sendinger i 3D enda (selv om det er rett rundt hjørnet før det kommer noen)
    Joda, Viasat har startet en egen 3D kanal som har sendt Champions League fotball i 3D i innspurten av denne sesongen. C+ skulle vel også starte 3D sendinger fra La Liga. Jeg tror også dette er startet opp uten at jeg er helt sikker.

Jeg vet ikke hvor utbredt 3D blir, eller hvor mye jeg kommer til å se 3D. Men min neste TV skal i allefall ha mulighet til å vise det.
    Jeg vurderer sterkt 59/64/65" fra Samsung eller Panasonic. :-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg vet ikke hvor utbredt 3D blir, eller hvor mye jeg kommer til å se 3D. Men min neste TV skal i allefall ha mulighet til å vise det.
    Jeg vurderer sterkt 59/64/65" fra Samsung eller Panasonic. :-)
    Okei, da er det bare jeg som ikke helt har fått med meg det at det allerede er en kanal. Men nå har jo jeg CD og der vet jeg de kommer med noe snart da...

Men ellers enig da. Når jeg nå først kjøper ny tv, så vil jeg jo ha _muligheten_ til å kjøre en film eller se en kamp i 3D om jeg ønsker det. Men jeg er ikke villig til å betale mange tusen kroner i tillegg for å få en dedikert 3D tv denne gangen.

Men det er lenge til 1. Juli enda, og mye kan skje til den tid prismessig rundt om kring. Veldig spennende tider
    (Selv om jeg gleder meg som en unge hver dag og helst vil ha ny TV NÅ!!)

George Bernard Shaw

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •