Ny 55-60" til TV-titting/ film i halvlyst rom - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan oppfatter du sortnivået på Samsung PS59D555? jeg spør siden jeg nå nettopp var og tittet på Samsung PS59D6905 hos Lefdal, som jeg mener har samme panel. Var litt blass i sortnivået synes jeg, men det kan være innstillinger mm som var årsaken til det?

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på det samme jeg å ! Er vel egentlig bare å pøse på med spørsmål og egne erfaringer på denne tven, da jeg tror mange lurer på en hel haug om diverse ting ang. denne tven. (Tror nemlig denne kan bli en bestselger i budsjettklassen)

Har en Samsung LE46A866 (som var toppmodellen da den kom?). Slår PS59D555 min på absolutt alle områder?

(Edit: Du får den for 13,999,- på Euronics Samsung PS59D555C1KXXE 59" Plasma TV - Plasma - LCD & LED TV`er - Lyd og Bilde - Euronics Norge AS - nettbutikk elektronikk )

Newcomer lammis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Okei folkens, la meg fortelle min SINNSYKE :shock: frustrasjon idag.
    Jeg tenkte jeg skulle ringe Euronics i Førde (den nærmeste butikken i forhold til hvor jeg bor 5,5 mil unna) og høre om de hadde TV'n i utstillingen, eller om ikke annet, på lager, så det var mulighet til å se på den fysisk.

Nei det hadde de ikke, men de kunne skaffe den innen ei uke. Flott det

Så spurte jeg nesten "tilfeldig" om prisen. 15 990,-. Jeg; HÆÆÆÆ???
    Jo det var det de skulle ha.
    Så liret jo jeg ut av meg (på en fin måte da) rundt Euronics tilbud med TV'n til 11 799,- som de har nå. Da begynte fyren (selger) å bli litt usikker, og jeg skulle plutselig få TV'n for 14 990,- (inkl. frakt).

Summa summarum: Begrunnelsen for at han ikke kunne selge meg TV'n til 11 799,- er at butikken måtte bestille inn TV'n til meg spesiellt, og siden det ikke er lagervare, så måtte jo jeg "selvfølgelig" betale frakta inn til dem. I sin totale helhet. Over 2500,- kroner!!!

Så spurte jeg om det KUN var meg som ville ha denne TV'n. Nei det var det ikke. Det var en veeeeeldig populær TV osv. Den var jo så bra osv osv. Så spurte jeg igjen, og la frem følgende scenario; Hva om de på 1 dag fikk bestilling på 5 TV'er. Hver hele time etter åpningstid. Altså en kl. 09, en kl. 10 osv.
    Må alle som kjøper TV hos dere betale frakta fra fjernlager? Han sa; Ja.
    Jeg: ER DERE STEIKE RARE???????

Diskusjonen som fulgte egner seg ikke på trykk, siden jeg faktisk ble provosert til de grader. Jeg følte at jeg ble holdt for narr både opp og ned i mente. Enda dette er 4 timer siden, så er jeg fremdeles forbanna!

Er det noen som har kjøpt denne TV'n og har noen råd å komme med hva greiene EGENTLIG kommer på prismessig når du har TV'n på døra? Dette kan da ikke være normalt?
    "Når en tosk gjør noe han skammer seg over, påstår han alltid at det er hans plikt"

George Bernard Shaw

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ikke kjøpe TV'n fra Euronics sin nettbutikk?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å regner på det.... Må jeg kjøpe den fra en nettbutikk, så varierer plutselig prisene noe mer ang. hva de tar i frakt osv. Regnestykket totalt blir noe helt annet plutselig.

Kan jo likegodt kjøpe den på Elkjøp da (som vi har her jeg bor). Vinninga går fort opp i spinninga. Jeg må sjekke dette litt mer... Men her er fra Euronics:

Angi postnr. for fraktberegning: ****
    Levering hjem - innenfor døren - dag. Utlevering skjer mandag, onsdag, fredag. kr 1.938,75
    Totalt i handlekurv
    Totalpris uten frakt: kr 13.999,00
    Totalpris eks mva: kr 11.199,20
    "Når en tosk gjør noe han skammer seg over, påstår han alltid at det er hans plikt"

George Bernard Shaw

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Euronics tar 641 kroner i frakt, levert på døra(Eneste fraktalternativ).

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det får jeg ikke helt til å stemme, siden mitt eksempel er fra Euronics sine sider. Jeg trykte "kjøp" og gikk så videre inntil at jeg måtte betale.
    Som du ser så ble summen 13 999,- PLUSS 1938,75,- i frakt. Makan til lureri.

George Bernard Shaw

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    641 kr var hva jeg fikk med postnr.6909 i fraktberegning... i nettbutikken..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har postnr. 6800.. Har bare limt inn de opplysningen jeg fikk.

George Bernard Shaw

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser hva du mener, men trykker du på "gå til kassen" så får du 641 som alternativ...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, får KUN dette valget:

Levering hjem - innenfor døren - dag. Utlevering skjer mandag, onsdag, fredag. kr 1.938,75

Men kjøper jeg hos Dustinhome.no blir regnestykket dette (limt direkte inn):
    Vareverdi
    12 808,89 kr
    Frakt 499,00 kr
    Totalkostnad inklusive moms og frakt 13 307,89 kr

MYE hyggeligere. Men så er problemet da. Hva om det skjer noe med TV'n? Må jeg da sende den tilbake til Dustinhome? Med en 59" blir jo det ett *******s styr. Derfor vil jeg helst handle via en fysisk butikk som er noenlunde i nærheten om det skulle bli noe. For **** det er fort gjort at det plutselig blir det. Somregel går det bra, men hvis ikke? Mnjah, ett *******s styr som sagt.

Skal sjekke litt flere butikker, men tror ikke jeg får bedre pris enn hos Dustinhome når vi regner på totalpris levert inn i stua (det er jo det som er viktig, prisen de annonserer med er irrelevant når ting blir 2-3000 dyrere når jeg har den på døra).

George Bernard Shaw

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være en eller annen feil på siden... 2000 kroner i frakt er jo spinnvilt. Om jeg velger Alta eller Larvik får jeg 641 kroner i frakt...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har prisen økt med 2000 kroner på Euronics. Da faller den ut for min del.
    Etter å ha lest en del på avsforum, så sitter jeg med et inntrykk av at den har dårlig sortnivå og refleksjoner som har fått flere til å levere den tilbake.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den blitt uaktuell?

Sortnivået skal være bra i forhold til pris da. Skal man ha dette jævla bra, samt refleksjoner så må du se på PS59D6905 som da er til en helt annen pris.

Men det som er, er jo om det er verdt pengene. Det er jo trossalt snakk om en prisforskjell på (pr. nå) 5005,- kr. Jeg for min del kan kjøpe lystette rullegardiner når jeg skal se på TV midt på dagen og sola står inn vinduene her mange herrens ganger før jeg kommer oppi 5000,- spenn.

Men så er det sortnivået da. Det har jeg også sjekket endel seff. Tilbakemeldingene jeg har fått, er at denne TV'n har svært godt sortnivå. Skal du ha ting og tang bedre, så må du bare opp i pris. Det er litt blooming, men det får vel heller være. "Litt" skal jeg kunne leve med. Så lenge det ikke irriterer meg grenseløst.

Dette er en TV som skal brukes til daglig bruk. Ikke til mega hjemmekino der alle detaljer teller. MEN, nå har det seg sånn at jeg faktisk har en veldig grei hjemmekino også da. Så muligheten til å gjøre om stua til en filmopplevelse med 7.2 lyd osv. må være tilstede. Jeg tror jeg skal klare det med denne TV'n. (Og seff alle andre også men....sukk. MEST denne til den prisen osv osv osv.)

Jeg har jo sett på både Sony, LG, Panasonic (ikke aktuellt pga. pris) og Samsung. Jeg har sett på Grundig, Sharp og Phillips osv. også, men de er ikke aktuelle i denne omgang. Jeg har forholdt meg til disse 4 merkene.

LG har jeg slått fra meg pga. mye styr både ved blandede tilbakemeldinger, samt vanvittig (!!!) dårlig service. LG 60PX950N

Sony kunne jeg godt tenkt meg, men føler jeg må opp en prisklasse for å få det jeg vil ha i min nye TV. Sony KDL-55EX720

Samsung går vel (dessverre?) av med seieren i mitt valg tror jeg med det budskjettet jeg har nå. Så da blir det endten PS59D6905 eller PS59D555. Og velger jeg den første (som jeg seff har lyst til pga. egenskaper på både sortnivå og refleskjon) så har jeg plutselig flyttet meg opp en prisklasse, og må egentlig begynne litt på nytt. Liker egentlig ikke Samsung jeg.
    Det skal ikke være enkelt...

Konklusjon: PS59D555 tror jeg rett og slett gir mest for pengene pr. idag. Man får det man betaler for når det gjelder A/V. Sånn har det alltid vært. Men om å gjøre å gjøre det beste ut av det da med det man har. (nå tenker jeg budskjett).

Jeg hadde blitt sur opp og ned i mente hvis jeg bare hadde gått ut på Elkjøp å kjøpt en TV til 15 000,- som en eller annen ukompetent (provisjons-selgende) selger hadde prakka på meg, og funnet ut i ettertid (antageligvis etter en uke eller noe) at jeg kunne fått DET og DET produktet som er MYE bedre for samme prisen. Da hadde jeg blitt sur.

Derfor er det så greit å kunne få snakke med dere her inne. Mange har peiling langt over mitt nivå opp i mente, mens andre er vel mer "normale" og ser etter rett og slett ett godt produkt.

Så all hjelp/ diskusjon på godt og vondt settes veldig pris på!

George Bernard Shaw

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert denne da : SONY KDL-55EX500 55" LCD BRAVIA FULL-HD - Elegant TV med Full-HD og Motionflow 100 Hz - Produktinformasjon

Omtale fra Lyd og Bilde: Sony KDL55EX500AEP | Lyd & Bilde

Samt en liten filmsnutt: Sony Bravia KDL-55EX500 Review - Watch CNET's Video Review

(Edit: Det ligger mye ulike brukererfaringer ang. denne tven også på dette forumet som du kan lese)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lammis
    Sorry, får KUN dette valget:
    MYE hyggeligere. Men så er problemet da. Hva om det skjer noe med TV'n? Må jeg da sende den tilbake til Dustinhome? Med en 59" blir jo det ett *******s styr. Derfor vil jeg helst handle via en fysisk butikk som er noenlunde i nærheten om det skulle bli noe. For **** det er fort gjort at det plutselig blir det. Somregel går det bra, men hvis ikke? Mnjah, ett *******s styr som sagt.
    Alt var heldigvis i skjønneste orden med min TV. Fyren fra Bring hjalp til og med å bære TVen opp to trapper. Perfekt. Hjem på døren og bæring for 499,-!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lammis

Dukker det opp noe problem med TV så tar du bare kontakt med Samsung Norge som henviser deg til nærmeste verksted. Er både raskere å enklere enn å måtte gå via en butikk, uavhengig av om det er fysisk eller nettbutikk.

Jeg har et Samsung tv kjøpt på komplett.no som er gråimport. Dette var ikke noe problem for Samsung Norge, og det tok to dager før jeg hadde tv tilbake fra verkstedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Du har ikke vurdert denne da : SONY KDL-55EX500 55" LCD BRAVIA FULL-HD - Elegant TV med Full-HD og Motionflow 100 Hz - Produktinformasjon

Omtale fra Lyd og Bilde: Sony KDL55EX500AEP | Lyd & Bilde

Samt en liten filmsnutt: Sony Bravia KDL-55EX500 Review - Watch CNET's Video Review

(Edit: Det ligger mye ulike brukererfaringer ang. denne tven også på dette forumet som du kan lese)
    Virker jo veldig bra til den prisen, men har ikke 3D slik som han ønsker.

Newcomer conkey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv og jakter på tv slik som du/dere gjør. Jeg har personlig lite peiling, og la derfor ut en tråd her inne vedr. LG sine nye passive 3d tv'er. Sikler selv mot 55LW650 som vistnok allllldddddrrrriiiii kommer til butikkene (virker det som). Disse skjermene er ikke best på noe egentlig, men til mitt formål tror jeg de vinner. Kommer også greit nok ut av tester. Jeg kan ikke ha plasma pga en del lys og problem med å regulere dette. Da utelukkes også egentlig aktiv 3D. Igjen, jeg er ingen ekspert men mener/TROR ut fra mine forutsetninger med semi-opplyst rom (som er ditt problem også) at denne tv'en er det beste for tiden gitt at man ikke er ubernazi på sortnivå osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har etter mye tråling på nettet også kommet frem til at LG 55LW550W eller 55LW650W er det beste alternativet for meg. Jeg foretrekker helt klart Passiv 3D, sånn praktisk sett og tror det vil dominere. Har lest litt i de respektive trådene for disse modellene på avforums.com og virker som det er mye positivt å si om disse modellene.

Forskjellene mellom 550W og 650W er visst bare at 650W har 200htz som igjen har null betydning om man slår av TrueMotion. Mange på avforums sier at de ikke har på denne funksjonen uansett. Mulig jeg bare snakker tullprat her.

Så venter litt å se om de dukker opp i butikkene, evt gode tilbud.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •