Ny 55-60" til TV-titting/ film i halvlyst rom - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mitt problem er at jeg solgte tven min litt på impuls i går. Så nå er jeg uten tv.

Newcomer lammis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, da har du ett lite dillemma ja. Fort gjort å gjøre ett forhastet kjøp da gitt. Ha is i magen nå da, og lykke til
    "Når en tosk gjør noe han skammer seg over, påstår han alltid at det er hans plikt"

George Bernard Shaw

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder PS59D555, så er det en ting jeg gjerne skulle likt å visst. Er det noen som har sett PS59D555 og PS59D6905 side ved side? Det skal være bedre front panel på sistnevnte med tanke på gjennskinn i skjermen. DET er litt av betydning for meg, så skulle gjerne visst om det var noen som har sett disse to fysisk og kan si noe om saken....
    "Når en tosk gjør noe han skammer seg over, påstår han alltid at det er hans plikt"

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom Lefdal i Bergen og der har de begge utstilt. Det er merkbart mindre gjenskinn på d6905. Syns det var stor forskjell.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dnalleh
    Jeg var innom Lefdal i Bergen og der har de begge utstilt. Det er merkbart mindre gjenskinn på d6905. Syns det var stor forskjell.
    Det var som ****. Da havna jeg i tenkeboksen igjen

Men er det verdt prisforskjellen på 4000,-?

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal sies at butikken var svært opplyst, og det var sterke lys rett over skjermen. Lampene i butikken er også så sterke at det gjør vondt å se på de. I en "vanlig" stue tror jeg ikke det vil by på rare problemet. Ikke for min del iallfall.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, det er jo somregel ett helt annet inntrykk i butikk enn hjemme i stua du får, men jeg tror forskjellen skal være rimelig bra for at jeg legger ut 4000,- ekstra hvis ikke er vanvittig stor forskjell da.
    Vanskelig å vite uten å ta dem hjem i stua å prøve dem begge. He-he. Sannsynlig at det skjer :P

Nei jeg vurderer heller lystette rullegardiner fra Jysk eller no. så slipper jeg unna gjenskinn i panelet for en billig penge på sommertid når sola står på som værst her

George Bernard Shaw

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt problem er at jeg solgte tven min litt på impuls i går. Så nå er jeg uten tv.
    Det var da en underlig ting å gjøre.... :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det var da en underlig ting å gjøre.... :???:
    Det hjelper på for å få litt fortgang i TV-kjøpet. Bestiller mest sannsynlig ps59d555 i dag. Dustinhome hadde en del på fjernlager i Sverige. Så da tar det ikke altfor lang tid. Fin pris med studentrabatt der.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper på for å få litt fortgang i TV-kjøpet. Bestiller mest sannsynlig ps59d555 i dag. Dustinhome hadde en del på fjernlager i Sverige. Så da tar det ikke altfor lang tid. Fin pris med studentrabatt der.
    Kreves det noe bevis for å få den studentrabatten?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da håper jeg på FULL rapport når du har fått den installert i huset! Er veldig spent å høre erfaringene dine altså!!

Kanskje vi kan bruke denne tråden til oppfølging av PS59D555. På godt og vont. For begge deler blir det. Ingenting er perfekt

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt! Du trenger en student-epostadresse (type uib.no, uio.no eller lignende). Ingenting må aktiveres via den adressen. Satser på å gi en liten rapport når TVen kommer i hus.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende dnalleh! Bra dama driver på med etterudanning, så hun er student

Hvor mye koster TV'n med studentrabatt?

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ligger på 12879,- nå. Bestilte selv på 12990,-.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess jess, jeg har lagt inn studentkonto for sambo nå. Det var jo en svært hyggelig pris

George Bernard Shaw

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..Er fremdeles veldig spent på å høre om du har noen erfaringer nå dnalleh...he-he, det begynner å nærme seg til jeg skal kjøpe selv her. Og er egentlig fremdeles like "lost" in the forrest.

Er så bekymret for gjennskinnet i ps59d555. Nesten så jeg faktisk vurderer å kjøre til Bergen for å se den før jeg kjøper (4,5 t).
    Orker ikke tanken på ikke å være fornøyd når jeg først har fått ting i hus, og ferdig montert osv. Selv om jeg bare får se den i en butikk m/ feil lyssetting, så får man jo en idé, samt at jeg kan sammenligne den ved siden av andre TV'er som er utstillt.

Kan jo hende jeg må gå for LED u/glassfront for å minimalisere gjennskinnet. **** så jeg er i tenkeboksen...

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ute på reis, så har ikke fått testet tven så mye mer enn de to første dagene. Det er forholdsvis mye gjenskinn når lyset står rett inn fra vinduene tidlig på dagen. For så vidt kun på mørke scener. Men skal ikke dempe lyset så veldig mye, før det ikke er et problem lenger.

På kveldstid når mørket kommer er tven helt utrolig. 3D-delen er også veldig imponerende.

I forhold til prisen jeg betalte er jeg veldig fornøyd, men kunne kanskje tenkt meg d6905, med tanke på mindre gjenskinn på opplyste dager.

Reiser hjem i dag, så kan evt. finne ut litt mer da

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra dnalleh! Takk for at du holder oss oppdatert.
    Gleder meg til mer info, for dette hørtes jo bra ut så langt

Jeg sitter også å knuffer på d6905, men har helst lyst å se dem fysisk før jeg bestemmer meg...

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter enda en dag med TVen, er det kun gjenskinnet jeg kan sette fingeren på. Den såkalte "buzzingen" hører jeg ingenting til. Og retention/innbrenning har jeg overhode ikke merket noe til.

Det går fint an å se "vanlig lys tv" på dagtid uten å ha persiennene nede. Men gjenskinnet blir fort et problem ved mørke scener, men slik er det på led-lcd også.

3D er fortsatt helt konge. Klinkeklart bilde. Har to stk. SSG-3700 briller.

Ellers prøvde jeg å bytte modellnummer i servicemenyen for å få litt flere kalibreringsvalg, men det ville den ikke. Leste på et engelsk forum at det kanskje var mulig.

Når det gjelder størrelsen er jeg glad for at jeg gikk for 59 og ikke 55. Perfekt størrelse!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres veldig veldig bra ut dnalleh! Jeg har jo persienner nede hele tiden her anyway, men om de er åpne eller stengt varierer jo

Jeg har en følelse av dette går veien mot d555 ja. Dette rett og slett den TV'n man får mest igjen for pengene tror jeg. Jeg vurderer pr. idag disse modellene:

Sony KDL-55EX720
    Samsung PS59D6905 (pga. mindre gjenskinn)
    Samsung PS59D555
    LG 60" 3D Plasma 60PZ550N

LG har vel fått endel blandede kritikker blandt folket, som gjør at jeg forsovit har kommet til at jeg ikke kommer til å velge denne, selv om den har kommet bra ut i tester.

Sony har jo svært bra TV'er, og har vel lest meg halvt ihjel om denne. Skulle ønske den hadde X-Reality PRO, da hadde jeg nok gått for denne. Prisen er også innen kravet. Fremdeles usikker.

Det som skiller Samsungmodellene på lista som jeg er opptatt av er jo panelet. Altså mindre gjenskinn på D6905. Kommer denne litt ned i pris den nærmeste mnd, så kan det hende jeg slår til på denne. Ellers går jeg for D555, og invisterer i lystette rullegardiner i steden, hvis jeg *absolutt* skal se en film på dagtid i sola...

PS: Jeg så bildene du hadde lagt ut i pris-forumet. Kanonbra. Nydelig både TV'n og bildet (bortsett fra blitz-lyset, he-he). Kom gjerne med mer

EDIT: Ser 3D brillene dine er til 747,- hos Dustin. Blir nok 2 av dem også. Fint skal det være om halve ræva henger ute Men KANSKJE jeg skal kjøpe meg en 3D blu-ray først Hi-Fi Klubben here I come (again). Trur eg....sukk.

George Bernard Shaw

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •