Ny TV til kjellerstua. Minimum 50". MAks 12k. Er det noen klare valg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV til kjellerstua. Minimum 50". MAks 12k. Er det noen klare valg?

Hei

Har lenge vært på jakt etter ny TV. Jeg har trålt dette forumet opp og i mente for å finne valget mitt uten å ha konkludert med noe. Jeg har også kikket en del i butikk, men det er ikke lett å vurdere ett fjernsyn i de opplyste butikkene. Så nå må jeg gjøre noe med beslutningsvegringen min og finne meg det jeg skal ha!
    Det er mange gode tråder om dette fra før, men siden det ofte er noen forskjellige behov ved hvert ønske, så prøver jeg å liste opp mine behov og kriterier i det håp å kunne det beste valget for meg.

Det er jo også en fare at jeg ser meg blind på kritikk av fjernsyn her på forumet. Kritikk som muligens bare går på små detaljer av en ellers meget god TV? Det er tross alt en del entusiaster her på forumet som jeg mistenker henger seg opp i den minste ting. Entusiaster som er villig til å bruke langt mere penger på dette enn de fleste kanskje? Det er dog ikke ment som kritikk på noen som helst måte ovenfor entusiaster, men jeg mener bare at det kan gi meg som casual forbruker feil forventning kanskje?

Nok om utenomsnakket. Jeg har i dag en Panasonic 42PV70 fra 2007. Denne har jeg vært og er fortsatt veldig fornøyd med. En TV som vi oppfattet som gigantisk i stuen i sin tid, men ble fort vant til det og den oppfattes ikke som særlig stor i dag.
    Denne TV`en er da min referanse i forhold til et nytt kjøp. En ny TV må være et bildemessig løft synes jeg.
    Denne TV`en har også gjort at jeg primært har et bedre inntrykk av plasma enn LCD/LED.

Her er noen av kriteriene for ny TV.

1. Må være minst 50", helst større. Jeg ser dog utfordringen med kvantitet vs kvalitet.
    2. Må være bedre bilde og bedre/tilsvarende sortnivå enn min nåværende PV70. (Denne blir vanskelig å vurdere for dere som ikke kjenner til PV70/PX70)
    3. Må ikke ha særlig input-lag, da PS3 og Xbox 360 blir flittig brukt.
    4. Skal koste maks 12.000 kroner.Skulle selvsagt brukt mer, men for husfreden sin skyld (Kona), så setter vi en grense der.

Her er bruksmønsteret for ny TV.

1. Skal stå i kjellerstue der jeg lett kan kontrollere lysstyrken i rommet. (Så noe refleksjoner fra panel bør ikke være et problem)
    2. Skal sitte 2,5m til 3m fra TV.
    3. Skal brukes primært til film, PS3 og Xbox.

Ellers frister 3D, men tror ikke det er noe must?

Så basert på prisen, kriterier og bruken, så lurer jeg på om det er noen her som har sterke meninger om hva jeg bør velge eller om det er en modell som jeg bør vente på?

Setter virkelig stor pris på all hjelp jeg kan få.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta se om du får tak i en Panasonic VT20 50" som er fjorårets referanse tv burde komme på 12000,- men trur den begynne å bli vanskelig og oppdrive

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT20 fremstår som et meget godt alternativ, selv om jeg har hørt den sliter med noen små problemer den og. Ser at Netshop har denne til 11.995 kroner, men det er vel parallellimport? Ellers er ikke Netshop den beste på retur og reklamasjoner.

Er det noen 55" som kan anbefales?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •