Lg PX950n marerittet.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Lg PX950n marerittet.

Kjøpte LG sitt flaggskip 60PX950 3D plasma 24 januar 2011, etter 2-3 ukers bruk kom det en 10 cm bred sort vertikal stripe over skjermen som nektet å vike plass for et ellers nesten perfekt bilde. Reperasjon ble bestilt, men servicemann fra LG uteble. Har ringt daglig og vært meeeeget tolmodig helt frem til jeg eksploderte for et par uker siden. Deler til denne modellen fikk de ikke tak i så jeg skulle få ny tv etter nesten 3 mnd venting. Til min store forbauselse kom servicemannen med en LG750 modell og insisterte at den var "like" god". Vet ikke om jeg er storforlangende når jeg ba LG pakke sammen og komme tilbake med en LG 9-series tv til meg. LG kan selv bestemme hva et "tilsvarende" erstatningsprodukt er, det er opp til meg som kunde å forklare hva som skiller disse to produktene(LGPX950-LGPZ750). Alt jeg ønsket meg var en TOPPMODELL,9-series, har ikke fått brukt min tv mer enn 15-20 dager og aldri fått sett en 3D film, fikk ikke sett ski-VM og føler meg tråkket på her jeg sitter FREMDELES UTEN TV... Jo, det var det med forskjellen på PX950 vs PZ750 som den heter nå. Noen som kan hjelpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at du ikke synes dette er noe artig.

Men over til modellene, PX serien er 2010 modeller mens PZ serien er 2011 modeller.
    Naturlig at de har forbedret det meste fra 2010 til 2011 modellene sine. Det eneste som mangler på PZ750 i forhold til PZ950 og PX950 er "TruBlack Filter" ellers har de helt like spesifikasjoner. Tror nok et PZ750 har like bra bilde som et PX950 om ikke bedre.

Det naturlige er jo selvsagt at du får tilsvarede TV i bytte når det forige er deffekt, så i dette tilfelle er det PZ950. Eneste proglemet er at PZ950 ikke kommer til norge før i juli? og PZ750 er på lager nå. Du kan jo ta til takke med et PZ750 tv og forlange prisredusksjon eller ekstra utstyr. Hvis du går til han LG karen og forlange følgende "PZ750 tv med 3stk ekstra 3D briller, kan vi se saken som avsluttet".

Lykke til videre

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat det samme problemet på min PX950, men det kommer og går.. Har kun sett denne stripen ved to anledninger så har ikke tatt kontakt med forhandler ennå, men hvis dette er ett utbredt/kjent problem så kanskje jeg bør sette hjulene i gang før det går virkelig galt med TV'n.

Hold oss oppdatert på hva som skjer videre da.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG har tydligvis ikke har deler som skal til for å reparere PX950 serien uansett. Servicetelefonen har veldig hyggelige svensker som er handlingslammet fra det øyeblikket de tar telefonen og når du endelig får prate med en eller annen litt høyere oppe enn teknikere og servicearbeidere uteblir fremdeles alt som kan kalles tilbakemeldinger. Skal ha en plasma, minst 60" toppmodell med et bilde som har det "lille" extra. Har tilbudt meg å betale for evt tap Lg skulle ha for å gi meg en ny 9-series. Hvis ikke LG kan levere er det Panasonic 65"3D til dobbel pris som havner på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken butikk kjøpte du tv fra....kan ikke de hjelpe?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tv på 60 tommer er ikke lett å få fraktet så jeg kontaktet Lg selv for å få de til å hente/ levere. Etter ukesvis med masse telefoner frem og tilbake tok en service arbeider selv ansvar og fikk ordnet slik at den defekte tvn skulle bli hentet når den nye ble levert. Ikke vanlig for Lg å ta med seg sine defekte apparater når de skal levere ting som de mener er "like gode". "Livet er herlig" som Lg reklamerer for hahahaha. Til og med mitt gamle kjøleskap fra 70.tallet ble kjørt bort med folka som leverte nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pratet for 3. gang med en"sjef" i Lg i dag 26.05, Han skal prate med sin sjef igjen som bare trenger å være "litt" enig i mine argumenter for at den "vesle" sjefen bestiller ny 9-serie tv til meg på mandag fra Sverige som tydligvis har 9- serien på lager. Fortsettelse følger mandag....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som behöver vara enig med någonting med tanke på hur länge du måste ha väntat med avhjälp och att de dessutom prövar byta till en dåligare tv. Jag ville fått allting dokumenterat, sänt dokumenter till butiken och hävt köpet.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde hevet kjøpet for lenge siden og kjøpt noe som funker i stedet.

( Men så er jeg lite tålmodig når ting ikke funker som de skal )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har informert Lg at det er uaktuelt med en 750 modell og ønsker å heve kjøpet hvis de ikke leverer en 9-serie som erstatningsprodukt. Selv om dette medfører økonomisk tap for meg/ min familie. Det er opp til Lg om de ønsker logoen derers på vår hjemmekino. Det er uaktuelt med noe annet enn en toppmodell på veggen i stuen vår. Skal få et svar i morgen fra Lg, men regner det som svært sansynlig at jeg må ringe tirsdag og etterlyse tilbakemeldingen.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vært svært skeptisk til å ta en ny tv fra samme leverandør når de går tom for deler til en toppmodell før den er 1 år gammel. Sier endel om LG og service mener jeg.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I KNOW!

Men har du sett bildet på en 9-seies? Fantastisk de 14 dagene det virker. Blir en Panasonic neste gang. Gir lyd fra meg hvis den også skulle slå seg vrang. Antar jeg bare er en av de "uheldige" idiotene" som alt går galt med når jeg endelig kjøper noe nytt og flott.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med delar kan nog registreras på jordbävningen i Japan (tippar jag). Bedriften jag jobbar med sysslar med helt annan elektronik, men vi sliter med leveranstider tack vare smällen i japan. Inte att det är en bortförklaring i ditt fall, men det kan vara greit att ha i åtanke i butikerna man går till.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lg er produsert i Korea så vidt jeg vet. Tror det bare er serviceavdelingen her i norden som er rammet av elendig service.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag blitt lovet en pz950 av "lille"sjefen som har fått tillatelse av "store" sjefen til å bestille erstatnings tv lik min px950 men med noen nye smart-tv apps. Ingen kunne garantere når tv skal komme, jeg tror nesten på de. Men nå er jeg av de som ikke tror før jeg ser det, og det er 4 MÅNEDER siden sist jeg så noe på mitt LG flaggskip av en tv. 31.05.11 merk datoen. Fortsettelse følger...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en uke har gått uten tilbakemeldinger. TV fremdeles ikke i bruk. 4 måneder etter kjøp. LIFES NOT GOOD.

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heve kjøpet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heve kjøpet med økonomisk tap, eller vente i det uendelige? Det er spørsmålet. Amentio kjeden er konkurs, får kun tilbake det Amentio betalte for tven. Har "heldigvis" LG sin service garanti som viser seg å være mildt sagt tvilsom.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kun tilbake hva amentio betalte for tven? Hvilken "jusprofessor" har fortalt deg noe så hårete? Er uansett riv ruskende galt.

Du kan rette akkurat det samme kravet mot de amentio kjøpte tven av som du kan mot amentio, bruke det som kalles "springende regress".

Jeg ville krevd kjøpet hevet, og rettet kravet mot neste salgsledd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Lg sjef i Norge brukte dette argumentet og sa at å heve kjøpet var det enkleste for Lg. Det var ikke DE som ville tape på på at jeg var "dritt lei". Har forøvrig oppført meg eksemplarisk og aldrig vært usaklig mot noen i Lg. Men må innrømme at jeg ble forbannet når jeg hadde gått 3 mnd. uten tv til over 20 000 og de forsøkte å gi meg en dårligere tv som erstatning. "springende ting" høres ut som advokatmat og de har jeg betalt nok penger til i andre sammenhenger uten resultat...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •