Lg PX950n marerittet. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Newcomer lammis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fy flate ingek, denne saken her lukter det så kjipt av at jeg mister fullstendig lysten på å vurdere LG engang, selv om jeg nå skal til å kjøpe ny TV der en TV fra LG var med i vurderingen/ planen. Vet jo at man skal være særdeles uheldig for at dette skal skje meg også, men man vet jo aldri...
    Triste greier! Håper det ordner seg fort som f...!
    "Når en tosk gjør noe han skammer seg over, påstår han alltid at det er hans plikt"

George Bernard Shaw

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Du får kun tilbake hva amentio betalte for tven? Hvilken "jusprofessor" har fortalt deg noe så hårete? Er uansett riv ruskende galt.

Du kan rette akkurat det samme kravet mot de amentio kjøpte tven av som du kan mot amentio, bruke det som kalles "springende regress".

Jeg ville krevd kjøpet hevet, og rettet kravet mot neste salgsledd.
    Kan være parallell import som gjør dette.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt av trådstarter å avvise PZ750 da, siden den garantert er "bedre" enn forrige 950 modellen. Han har jo krav på TILSVARENDE (pz750) eller bedre modell.

Trådstarter virker også noget vrang i denne sammenheng, og henger seg alt for mye opp i 9 tallet til LG. Men at ting har tatt så lang tid i ettertid er helt merkelig.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dumt av trådstarter å avvise PZ750 da, siden den garantert er "bedre" enn forrige 950 modellen. Han har jo krav på TILSVARENDE (pz750) eller bedre modell.

Trådstarter virker også noget vrang i denne sammenheng, og henger seg alt for mye opp i 9 tallet til LG. Men at ting har tatt så lang tid i ettertid er helt merkelig.
    Dette er en,for meg (og tydelogvis trådstarter) en meget viktig prinsipp sak. Det er STOR forskjell på å kjøpe/eie en toppmodell kontra nr. 2 uavhengig om neste års modell er 'like god' eller 'bedre på mange måter'.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kan være parallell import som gjør dette.
    Hva har paralellimport med norsk lov å gjøre? AMentio har kjøpt varen fra X, X er mest sannsynlig en norsk grossist. De er tidligere salgsledd. Hvor de har kjøpt varen fra er ikke relevant her for hva jeg sier .

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Dette er en,for meg (og tydelogvis trådstarter) en meget viktig prinsipp sak. Det er STOR forskjell på å kjøpe/eie en toppmodell kontra nr. 2 uavhengig om neste års modell er 'like god' eller 'bedre på mange måter'.
    Kan så være, man har i følge forbrukerkjøpsloven krav på omlevering til ny tilsvarende vare SPECmessig, følelser og psyke er ikke en del av det .

Allikevel, nå har dette tatt så lang tid at trådstarter burde heve kjøpet istedenfor.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye pz750 50" har målbart og sikkert synlig dårligere SORTNIVÅ i forhold til px750, fjorårets tv. Anmelderen og "experten" fra Danmark håper allikevel den nye Pz60" holder standaren fra 2010. 1. plass 2010 (50") : Panasonic, tett etterfulgt av Lg så Samsung på 3. 1. plass 2011 (50") : Panasonic, lite sprang ned til Samsung, tett etterfulgt av Lg. Dette gjelder sortnivå, en avgjørende faktor når en er ute etter en kvalitets tv. Pz modellen har sikkert mange nye "smart" tv effekter, noe jeg overhode ikke bryr meg om da jeg har sånn computerting som tross alt gjør ting meget mer effektivt enn en "internett-tv". Er kun ute etter best mulig bilde og det lille extra, selv om det bare er "litt" bedre sortnivå og en annen fargenyanse på tv-apparatet sin ytterkant.... Kan ikke si meg enig i at PZ modellene skal være bedre enn PX modellene selv om de er "stylet" med disse "smart" tv funksjonene. Får bare håpe for Lg sin skyld.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Alastor]Hva har paralellimport med norsk lov å gjøre? AMentio har kjøpt varen fra X, X er mest sannsynlig en norsk grossist. De er tidligere salgsledd. Hvor de har kjøpt varen fra er ikke relevant her for hva jeg sier .[/QUOTE

Om utsalgssted ikke har handlet fra norsk grossist blir det ett problem. Da norsk lov ikke gjelder noen andre steder enn i Norge...
    Iallefall da utsalgssted ikke lenger eksisterer.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil, EU og EØS-avtalen gir kunde rettigheter mot tidligere salgsledd, også i EU.

I praksis derimot, så er det vanskelig.

Poenget mitt er at siden amentio ikke hadde noe eget lager selv på TV, så er varen kjøpt gjennom en norsk grossist, 95% sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med parallellimport menes at det importeres rettighetsbeskyttede produkter (typisk varemerker) utenom et autorisert salgssystem fra et område hvor produktene er markedsført av den som har rettighetene til varemerket. Tv jeg kjøpte fra Amentio er det ikke noe problem med på det området. Det første Lg sjekket var produktkode og serienummer. Alt ok og Lg lovet og ordne opp. For 4 mnd siden...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte i dag igjen (15.06). Pratet med lille-sjef som henviste meg til en flott kvinne med skikkelig telefon-stemme. Hun husket saken og sa hun bestillte tv til meg av riktig modell (950PZ) før pinse og når hun sjekket det opp viste det seg at tv allikevel ikke hadde blitt satt i bestilling. Så nå må jeg vente til midten av neste uke før tv skal dukke opp. Dejavu.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ingek
    Ringte i dag igjen (15.06). Pratet med lille-sjef som henviste meg til en flott kvinne med skikkelig telefon-stemme. Hun husket saken og sa hun bestillte tv til meg av riktig modell (950PZ) før pinse og når hun sjekket det opp viste det seg at tv allikevel ikke hadde blitt satt i bestilling. Så nå må jeg vente til midten av neste uke før tv skal dukke opp. Dejavu.
    Hehe, virker ikke så de har helt kontroll på det "kontoret" der. Må si at det er en latterlig svak kundeservice der - jeg kommer aldri til å vurdere en LG tv igjen etter å ha lest dette - dessuten finnes det jo bedre alternativer allikevel. Håper virkelig det lykkes for deg å få ny tv snart.

T.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg har samme problemet, bortsett fra at hos meg så er det periodisk og ikke konstant, har jeg tatt kontakt med support og dem skulle sende servicemann. Forhåpentligvis blir det ordning etterhvert :???:

Holder dere oppdatert i hva som skjer fremover. Syns ikke vi skal svartmale LG totalt da dem produserer SVÆRT god TV for en særdeles billig penge. Kan hende trådstarter har vært uheldig, men det får vi se på hvordan dem løser min sak som er ganske (eksakt) lik trådstarters.

"To be continued"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lg har svært gode tv produkter. Alfa Romeo er også bra biler, de går også uheldigvis i stykker og ingen er inntresert i å reparere de... Samme firma? En konspirasjon på gang? Begynner å tære på det her..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da var vi vel i midten av denne uken som jeg ble lovet tv. Er ikke spesiellt overrasket over at den eneste tv jeg har i hende er den samme som har vært ødelagt i over 4 mnd. Får ringe i morgen og forbrede meg på nok en helg uten et fungerende tv-apparat. Snart ferie...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte koselige lg dama i dag og spurte om status, fikk vite at tv var i bestilling til meg og at TBE eller TBA tingen skulle sjekkes... orket ikke engang å spørre hva det var, men 24 stk pz 950 var bestillt til norge... Så hadde hun problemer med et eller annet data ting og lovet å ringe meg opp igjen i løpet av dagen, bør skje i løpet av det neste minuttet hvis LG skal holde ord for første gang for nå er klokken 23.59 og jeg har ikke blitt oppringt ennå. Heisann... Nå er jo neste dag allerede klokken er 00.00, NOK ET LØFTEBRUDD. Snart ferie...

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjip

sak dette her

Hadde en garantisak på en Lg ps8000 50t som var kjøpt på Netonnet og kontaktet også Lg kundekontakt men fant fort ut at det fungerte dårlig!

Veldig hyggelige og alt skulle ordne seg men de verken ringte opp eller fulgte opp saken i det hele tatt :evil:

Kontaktet så nærmeste verksted ifølge Netonnet sine hjemmesider og da ble det fortgang i sakene og fikk mot et lite mellomlegg en 60t LG PK950N som er tilsvarende din men uten 3d.
    Det ordnet seg til slutt og håper du får oppleve det samme 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ser det fremdeles mørkt ut, rigte igjen fredag og ble lovet oppringing til mandag. Er tilbake til å måtte ringe daglig igjen. Skulle tro verdens 3. eller 4. største elektro selskap var litt mer seriøse. Ikke til å tro...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ingek
    Her ser det fremdeles mørkt ut, rigte igjen fredag og ble lovet oppringing til mandag. Er tilbake til å måtte ringe daglig igjen. Skulle tro verdens 3. eller 4. største elektro selskap var litt mer seriøse. Ikke til å tro...
    Jeg vil kanskje ikke tro sjefene i Korea er så godt oppdatert på denne saken....
    Men den norske importøren/LG Norge kunne kanskje ha håndtert saken en smule bedre, ja ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, ringte i dag igjen og tv er booket men ikke bestillt. Nå er det på tide å sende saken til tv 2 hjelper deg ting føler jeg og evt kontakte en advokat. Lureri fra ende til annen, LG har selfølgelig ikke tenkt å gi meg en ny tv før den har kommet til Norge, men å prøve å holde kunder for narr er helt hårreisende og uprofft. Er helt sikker på at Koreanerene hadde dødd av skam hadde de visst hvordan medarbeiderene sine i norden arbeider. Er det ikke 20. Juli PZ 950 kommer til norge? Blir spennende å se om tv dukker opp før det, NOT.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •