Rimelig TV under 5000,- (film/ps3)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelig TV under 5000,- (film/ps3)

Hei,
    Skal kjøpe meg en rimelig tv før jeg tar spranget opp til 3D om noen år, har dere noen å annbefale?
    Jeg kommer hovedsakelig til å se film på tv'en, samt noe PS3 (GT5) på sene kvelder.. Er da LCD eller Plasma å foretrekke?
    Har også lest i uendeligheter om 1080i kontra 1080p, hvor stor er egentlig forskjellen?
    Har fått med meg at 50hz er bare tull, og skal det være LCD børr responstiden være under 5..
    Ellers har jeg ingen store krav, ikke mindre enn 42" og ikke over 5000,- lydkvalitet er helt uvesentlig..
    Er også åpen for kjøp av demovarer dersom dere vet om noen gode kjøp

Her er noen tv'er jeg har sett meg ut :
    Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42U30E - Lefdal

Samsung 43" 720p

Om jeg tørr satse på pixmania, ser jeg denne har fått gode kritikker..
    Toshiba 42SL738N | Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic'en helt klart.

Samsung er 720p ikke at det er dårligt. Men etter min erfaring kan man se forskjell på Blu-ray og annet 1080p materiale som f.eks Gt5 ps3. I størrelsen 42" og oppover.

Om Toshiba'en. "Toshiba 42SL738N er ikke perfekt den mangler svartnivået til Panasonic og den gode lyskontrollen til Samsung." tatt fra den testen du linket till.

Så ja Panasonic'en er beste bud etter min mening. Og særlig når du skal bruke den mest til film. Men kanskje noen andre mener noe annet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har sett litt ekstra på den panasonicen, virker som en grei tv, selv om den ser litt kjedelig ut.. Har også sett på uendelig mange andre på nett, men det er helt klart en fordel å kunne kjøpe i butikk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig der. Panasonic er det "smarte" valg. Men også litt traust og forutsigeligt. Vil nesten gå så langt som at kalle den en folkets tv.

Hvis du liker at "skru" litt på settings for at få optimalt bilde osv. Ville kanskje denne være noe mer spennende.
    Komplett.no - LG 50" Plasma-TV 50PK350N

Da får du 50" som blir knall på film. 42" blir fort for lite. Jeg har selv vurdert denne. Men har ingen erfaringer. Men syns den ser bra ut på dette Youtube klipp. YouTube - ‪Test LG 50PK350 PLASMA TV‬‏
    Man skal selvsagt ikke vurdere en tv ut fra en video på youtube. Men syns den virker interessant med tanke på prisen.

.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, 42" gir aldri noen wow følelse, problemet er vell ikke at jeg ikke vil ha større, men tror kanskje det kan bli dårlig med plass til 50".. Får alltids plass, men vil ikke se bra ut..
    Går ifra 32" Crt, så det skal ikke så mye til for å imponere meg :P Testa svigers sin 63" Samsung 3D tv igår, blei temmelig imponert over hvor bra bildet er!

Har hørt veldig mye bra om Samsung på tv-fronten, kun positivt egentlig! Selgeren på Lefdal mente derimot at de hadde hovedsakelig jobbet med utvikling av LED-tv'er i det siste, mens Panasonic hadde fått inn arbeidere som tidligere var ansatt hos Pioneer, og var så godt som ledende på plasma-fronten..

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåvardG
    Ja, 42" gir aldri noen wow følelse, problemet er vell ikke at jeg ikke vil ha større, men tror kanskje det kan bli dårlig med plass til 50".. Får alltids plass, men vil ikke se bra ut..
    Går ifra 32" Crt, så det skal ikke så mye til for å imponere meg :P Testa svigers sin 63" Samsung 3D tv igår, blei temmelig imponert over hvor bra bildet er!

Har hørt veldig mye bra om Samsung på tv-fronten, kun positivt egentlig! Selgeren på Lefdal mente derimot at de hadde hovedsakelig jobbet med utvikling av LED-tv'er i det siste, mens Panasonic hadde fått inn arbeidere som tidligere var ansatt hos Pioneer, og var så godt som ledende på plasma-fronten..
    Angående LG som er nevnt her så har jeg selv 550n, så det er vel så godt som tilsvarende. Hvis du har plass til 50" så burde du virkelig gå for det, og vær ikke redd for at det blir for stort selv om du er vant til noe annet, det blir du fort vant til Jeg kan uansett gå god for LG`en, er svært godt fornøyd selv. Det du riktignok må tenke på når det gjelder denne (og forsåvidt plasma generelt) er hvor god mulighet du har til å kontrollere lysforholdene. Det som blir sagt om at det er temmelig greit med gjenskinn i den er nemlig helt sant. Selv har jeg vinduer som står mot tv, altså bak sofaen, og med mulighet for å dra ned persienner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egentlig ikke redd for at 50" blir for stort, tenker mer på at 42" blir for lite.. Men det var det med plassen... Komplett sender ikke 50" i posten ser det ut til, må hentes, og det blir vanskelig her på sunnmøre..
    Er det plasma som er tingen? 46" kunne jeg fått plass til, men plasma er vell ikke laget i den størrelsen..

Ser Lefdal har en haug av 46" LCD tv'er rundt 5k med full HD, men alle sammen er 50hz, og det er vell ikke noe å ha slik jeg har forstått det..

Denne foreksempel
    Samsung 46" LCD-TV LE46C535 - Lefdal

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått med meg at 50hz er bare tull, og skal det være LCD børr responstiden være under 5..
    Hvorfor er 50Hz bare tull? Med mindre du ser fotball vil jeg faktisk påstå at det motsatte er tilfellet. 100Hz slår jeg konsekvent av på alle tv-er, plasma og LCD (med eller uten LED).

Responstiden bør være så lav som overhodet mulig. Dette syns særlig godt på spill. Men også på bevegelse i film. Plasma har lynkjapp respons og vanligvis vesentlig mindre inputlag.

Selv har jeg nettopp kjøpt LCD m/LED. En kjempefin tv. Nydelige farger, dypt sort og masse skarphet. Men plasmaen (Samsung) som ble erstattet er uendelig mye bedre på raske bevegelser i film og spill. Sort oppleves som mer naturlig, det til tross for at LED-en faktisk er betydelig sortere.

Kjøp gjerne fra Samsung eller LG. De har et godt serviceapparat og mange fornøyde kunder. Men Panasonic er nå selve ekspertene. Skjønt tidligere e-modeller er noe svake på sortnivå. Hvorvidt det gjelder for 30-serien aner jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har hørt, er at 50hz vil skape hakkette bilde når det kommer til panorering og lignende, men veit ikke i hvor stor grad dette er merkbart?
    Ser minimalt med fotball, bruker mest tid på film og ps3..

Har lagt merke til at plasma ofte har vesentlig bedre responstid enn LCD ja, på film spiller det vell ingen rolle om bildet henger noen ms bak, men på spill kan det vell ha noe å si.. Jeg er åpen for både LCD og Plasma, men har fått inntrykk av at i økonomiklassen gir gjerne en plasmaskjerm bedre bilde for pengene..

Om 50hz fungerer godt, er kanskje den 46" Samsung LCD'en ett greit kjøp? Den har iallefall Full-HD, er 46 tommer, og tror prisen på Lefdal skal være temmelig billig

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at 100Hz er mest hensiktsmessig på LCD. Men samtidig synes det å fjerne skarphet ved rask panorering, og LCD-teknologien sliter med motion blur selv uten 100Hz aktivert, så da kan det bli dobbelt opp med elendighet.

Plasma har i mine øyne sjelden behov for elektroniske krykker. Men noe hakking må forventes. Litt skal det også være, tross alt. Dessuten er det vel mest en vanesak.

Samsungen gir garantert god valuta for pengene. En av brødrene mine har førtitommeren. Jeg har ikke studert den så veldig grundig, men jeg føler ikke noe ubehag når digital kabel og DVD vises. Bildet virker skarpt, klart og ryddig. Det måtte imidlertid justeres, for rett ut av esken var visst bildet helt feil. Overmetta og kunstig.

4995 for 46-tommeren er jo ingenting. Man får mye mer enn hva man forventer av prisen. Jeg tør påstå at det er fint lite som skiller den fra en testvinner 46" Sony som kostet meg 12000 for ett eller to år siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, da er det mulig det blir til at jeg handler den imorgen...
    Kan naturligvis ikke forvente at en tv til 5 lapper leverer førsteklasses kvalitet, men om 50hz ikke er ett must, så tror jeg valget havner på Samsungen..

Jeg har også tenkt på hvordan det er med glossy skjerm fremfor blass skjerm.
    Min far kjøpte for 1 år siden en Philips 42" LCD til rundt 11 laken, og den har egentlig ikke imponert meg når det kommer til klare bilder.. Føler alt blir litt blast og lite fargerikt, men godt mulig det er bare noen minutter med justering som skal til..
    Å justere en tv ser jeg ikke akkurat mørkt på, bare kjekt å trykke litt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kjøper den Samsung le46c535 fra Lefdal, ville det vert flott om du ville rapportere tilbake her. Skal til Lefdal på tirsdag og er litt interessert i den pga. Den skal være super til spill pga. ekstremt bra, altså lavt input lag. Med andre ord responsen fra spill skulle være helt suverent på den 535 serie fra Samsung.

.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egentlig ikke redd for at 50" blir for stort, tenker mer på at 42" blir for lite.. Men det var det med plassen... Komplett sender ikke 50" i posten ser det ut til, må hentes, og det blir vanskelig her på sunnmøre..
    Er det plasma som er tingen? 46" kunne jeg fått plass til, men plasma er vell ikke laget i den størrelsen..

Ser Lefdal har en haug av 46" LCD tv'er rundt 5k med full HD, men alle sammen er 50hz, og det er vell ikke noe å ha slik jeg har forstått det..

Denne foreksempel
    Samsung 46" LCD-TV LE46C535 - Lefdal
    Det finnes ikke 46" med bedre bildekvalitet og funksjon til den prisen der.

100Hz øker bare inputlag om man skal spille, forresten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker jeg kjøper den imårra, sålenge de har den på lager
    Takk for gode innspill! Som sagt forventer jeg ikke all verden til 5 lapper, men mest mulig for pengene er naturligvis ikke noe å takke nei til!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vell oppdatere her litt da
    Stakk på Lefdal temmelig fast bestemt på å kjøpe 46c535, men da jeg kom dit spilte di av ett videoklipp med mye panorering, det resulterte i MYE hakkinga..
    Ellers er jo tv'en god, men tror rett og slett ikke jeg hadde klart å ikke irritere meg over hakking..
    Så derfor på storebror 46c635 som sto ved siden av, denne skulle de ha 6995,- for, og var blandt annet 100hz.. Virka fair nok det siden Elkjøp bla. selger den til 9999,- tenkte jeg
    Bestemte meg for å ta en 5min tenkepause, og dro derfor til Expert for å møte en kompis.. Der kjøpte jeg like greit en 46C659, som jeg er VELDIG fornøyd med!
    Dette skal vell egentlig en bedre modell enn 635 igjen, med blandt annet internett... Fikk denne til 5995,-

Annbefaler denne tv'en til alle, myyye for pengene ! Og om den 535'en, hold dere unna, hakker altfor mye..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •