UE55D8005 eller TX-P50GT30?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

UE55D8005 eller TX-P50GT30?

Hvilken er best på 3D, høyoppløst video, fotball og xbox 360.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile best

enkelt ta samsung sin nye d modell di er syke bilder på

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville tatt GT30. Den er jeg rimelig sikker er en del bedre på 3D. Plasma har vært best på 3D sålangt. Du slipper også ujevnt baklys(clouding) noe som ser ut til fremdels og være et problem på Samsung sine side led skjermer som det har vært siden de kom for noen år siden.

En får også laangt bedre innsynsvinkel.

Gt30 blir lItt slappere i dagslys på bilde fronten men dette tar den igjen når kvelden kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Tv: Samsung UE46D8005 testet - DinSide Bolig her har du en test, denne blir litt sammenlignet opp i mot gt30.
    Lykke til med valg!
    Jeg ville forresten valgt Samsungen, grunnet at den er lyssterk og det er mindre refleksjoner, som jeg forstår.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Ville tatt GT30. Den er jeg rimelig sikker er en del bedre på 3D. Plasma har vært best på 3D sålangt. Du slipper også ujevnt baklys(clouding) noe som ser ut til fremdels og være et problem på Samsung sine side led skjermer som det har vært siden de kom for noen år siden.

En får også laangt bedre innsynsvinkel.

Gt30 blir lItt slappere i dagslys på bilde fronten men dette tar den igjen når kvelden kommer.
    +1

Panasonic plasma er konge tver

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med TCP55VT30?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med TCP55VT30?
    VT30 er den beste av de TV'ene vi har nevnt her.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    VT30 er den beste av de TV'ene vi har nevnt her.
    Uansett hva du sammenligner?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart at LCD-LED modellene bruker mye mindre strøm, men når vi snakker bildekvalitet så vil VT30 være den beste. Hvis man ser bort fra Kuro fra Pioneer da, men de selger ikke plasma lenger.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg valgt UE55D8005. Lekrere TV finner man knapt! Hvilken delikat ramme de har fått i år! En annen ting: LCD er skarpere enn plasma, mens plasma kan virke litt varmere i bildet.

Dette er det i hovedsak som skiller teknologiene, uansett hvor mye tilhengerne av de ulike teknologiene diskuterer. Har sett den beste modellen til Pioneer og Samsung ved siden av hverandre, og jeg falt for skarpheten til LCD (tidligere toppmodell), og slik er det forsatt. Det spørs i hovedsak hva du foretrekker av disse to kriteriene. Dette mener jeg er det aller vikigste som skiller disse TV-ene, så du må gjøre opp en mening om hva du priorierer høyest: Skarphet eller "varme" (som ofte betyr litt "blur").

Muligens at plasma har hatt noe bedre 3D-teknologi enn LCD. Men det var i fjor, for i åres modell er 3D mye, mye bedre i følge en tidlig test. Tror ikke dette uansett er noe du bør legge for mye vekt på.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordeler og ulemper med LCD vs plasma, men de fleste er enig om at plasma passer bedre til film. Men klart man liker det man liker selv.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Fordeler og ulemper med LCD vs plasma, men de fleste er enig om at plasma passer bedre til film. Men klart man liker det man liker selv.
    Nei dette med at plasma er best til film mener jeg er en påstand som har gått ut på dato, og det er heller ingen logikk i at film er anderledes enn noe annet man ser på. Se også forrige innlegg. Gjelder alle typer sendinger.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foretrekker helt klart skarphet. Har sett den i butikk og, og da var det nesten 3d effekt uten briller på avatar :P Det var ihvertfall utrolig skarpt. Da er valget tatt. Takk for alle svar

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den annen side så den dårlig ut ved panoreringer når det var en del bakgrunnsbevegelser i bildet. Noen som har noen formening om dette kan endres med inntillinger?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett Samsung sin LED på Elkjøp, og jo den er drit lekker den. Men hvem har sagt at Panasonic sin VT30 ikke leverer skarpe bilder da...? Ingen av oss her har sett VT30 enda, men tester på nettet skriver nesten bare positivt om den, og et _skarpt_ blu-ray bilde er noe av det dem skriver.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt rart dette med panorering, da. Jeg sliter ikke med dette på min 4 år gamle 52-tommers Samsung, toppmodell dengang, og det er ikke 100Hz engang.

Tror ingen her tviler på at Panasonic er fantastisk god, men det er fortsatt to ulike teknologier, og det vil altid være forskjell på teknologiene. Det er kun snakk om hvilken teknologi man foretrekker. Men selvsagt: Heller en plasma med høy kvalitet enn en LCD med lavere kvalitet. Og motsatt: Heller en LCD av høy kvalitet enn en plasma av lavere kvalitet.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terningkast 6 i DinSidde:
    Tv: Samsung UE46D8005 testet - DinSide Bolig

"Bildet på Samsungs LED-TV er så skarpt at du nesten kan ta og føle på det. Mange, meg inkludert, setter pris på dette, og det er også en stor fordel når det gjelder konsollspilling på TV-en.

Ved første øyekast ser dermed plasma-modellen Panasonic GT30 litt kjedeligere ut. I stedet for å vise hver eneste pore i programlederens ansikt blir nemlig ansiktet duset litt ut. Men igjen; dette vil også plasmatilhengerne mene gir et mer naturlig bilde, spesielt når du ser på film. På dette punktet finnes det altså intet fasitsvar, her må du altså selv vurdere hva du liker best."

Er visst ikke bare meg som har funnet ut hva som skiller LCD og plasma :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke Panasonic har fått bukt med "colour banding" problemet og "floating blacks" ville jeg definitivt valgt Samsung skjermen.
    Jeg er opprinnelig plasma "fan" men etter dårlig erfaring med fjorårets generasjon av Panasonic hvor synlige graderinger spesielt på SD kilder og sortnivå som justerte seg automatisk i visse scener ødela opplevelsen for min del.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    websen : Som sagt så tviler jeg ikke på at LED'n til Samsung er bra. Skarphet er tydeligvis noe du legger høyt på lista, og da er vel nettopp den til Samsung noe for deg.

Skulle jeg kjøpt en LCD-LED TV så skulle den for det første vært på 65" da jeg synes 55" ikke er spessielt stort. Størrelse hjelper endel når man skal se 3D. For det andre må den ha bak-LED med lokal dimming. For det tredje må den ha gode profiler ut av boksen slik at man ikke må kalibrere den for å få et akseptabelt bilde. THX modus som Panasonic har i VT30 er super her!

Still deg det spørsmålet : Hvorfor er det nesten bare plasma som har størrelser over 60"? Selgeren hos Elkjøp sa at plasma er bedre på SD signaler enn LCD-LED når man kommer godt opp i størrelse.

Kanskje ingen fasit dette. Ting endrer seg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •