UE55D8005 eller TX-P50GT30? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    websen : Som sagt så tviler jeg ikke på at LED'n til Samsung er bra. Skarphet er tydeligvis noe du legger høyt på lista, og da er vel nettopp den til Samsung noe for deg.

Skulle jeg kjøpt en LCD-LED TV så skulle den for det første vært på 65" da jeg synes 55" ikke er spessielt stort. Størrelse hjelper endel når man skal se 3D. For det andre må den ha bak-LED med lokal dimming. For det tredje må den ha gode profiler ut av boksen slik at man ikke må kalibrere den for å få et akseptabelt bilde. THX modus som Panasonic har i VT30 er super her!

Still deg det spørsmålet : Hvorfor er det nesten bare plasma som har størrelser over 60"? Selgeren hos Elkjøp sa at plasma er bedre på SD signaler enn LCD-LED når man kommer godt opp i størrelse.

Kanskje ingen fasit dette. Ting endrer seg.
    Skarphet er det jeg, og flere jeg kjenner liker best, men jeg kjenner også de som liker plasmabildet bedre, fordi de liker at bildet "glattes til", eller blur som det kan kalles innen bildebehandling. Det trenger ikke være mye blur, men forskjellen er der - alt etter hvilken kvalitet man går for.

Når jeg kjøpte 52 tommers LCD høsten 2007, var dette skikkelig stort. Jeg fryktet også bildet på SD. Men etter besøk i 3 forskjellige kjøpesenter, kom jeg fram til at jeg ikke hadde noe å frykte. Det var ett sted der SD så helt fryktelig ut, og det på en langt mindre skjerm av samme kvalitet. Vet ikke hva de hadde gjort feil. Men når jeg fikk TV-en, og fikk justert det litt, ble jeg enda mer positivt overrasket over det fantastiske bildet jeg fikk i SD fra Canal Digital. Og da hadde jeg ikke engang fått HD dekoder. Da den kom, steg gleden mange hakk. Både HD og SD var et fantastisk løft.

Poenget er at jeg slet aldri med det fæle SD bildet jeg så i 1 av de 3 kjøpesenterene, og har heller aldri hatt panoreringsproblemer. Plasmafolket trodde meg ikke når jeg fortalte dem dette, helt til de så bildet mitt. De fikk nærmest hakeslepp. De trodde rett og slett ikke at dette kunne være LCD. Man bør kanskje merke seg at min TV er langt tykkere enn dagens LCD, og har den grunn en teknologi med et enklere utgangspunkt for å få til LED-belysningen bak. Utfordringen ser ut til å være større på dagens skikkelig flate skjermer.

Siden den gangen, har Samsung fulgt opp med topp modeller gang på gang, og aldri skuffet på noen av de høyere modellene. Det kan nok ta litt tid å justere til bildet, men når det er gjort, er bildet langt bedre enn man kanskje fikk inntrykk av i en butikk, men dette gjelder nok både plasma og LCD.

Nå finnes det også 65 tommere LCD fra Samsung: 8-serien 3D LED-TV – opplev en ny dimensjon - UE65C8705 - LED-TV - TV | SAMSUNG

Dette er fjordårets modell. Er litt usikker på om det kommer 65 tommer i 8-serien i år. Men jeg har også sett Samsung sin 63 tommers plasma som har vært i handelen en stund nå (tror den nå er ersattet med en 64-tommer som jeg ikke har sett enda), og jeg må si den overrasket meget positivt. Dette er skjermen jeg ville vurdert i den størrelsen, pga dette er en skjerm man kan få til en svært hyggelig pris - en halvering av pris i forhold til LCD eller de bedre Panasonic plasmaene. Men aller helst vil jeg nå ha LCD, men det er ikke altid bare, bare med de pengene..

Nå skal jeg ikke sverte Elkjøp, men min erfaring er at dette er ansatte som ofte ikke har den nære kunderelasjonen og produktkjennskapene som ett mer proffesjonelt miljø har. Jeg har mange ganger gått ut fra Elkjøp hvor det har endt opp med at jeg har lært dem noe nytt, når det egentlig skulle vært motsatt. Mange i Elkjøp har ikke dybdekunnskapen jeg ønsker, men det kan man heller ikke forvente i den type butikk som er mest ment for hvermansen. Jeg har hatt ganske mye mer igjen for å stole på mine egne kunnskaper enn de rådene jeg har fått fra dem.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man vurdere LCD-LED i år så er det ikke Samsung som kommer til å levere det beste bildet tror jeg, men LG sine ny "Nano" modeller som skal komme i 3. kvartal. Disse har ekte bak-LED med lokal dimming. LG skal ha løst mange av problemene med fjor årets modeller, så disse tror jeg blir drit bra. Men...blir 65VT30 på meg. Jeg har jo alltids 30 dager på å bestemme meg hvis jeg skulle angre

Jeg er enig i det du sier om Elkjøp. Som regel er det jeg som må lære de selgerene der noe også. Men det er enkelte som har peil.

Men dette ble litt off topic kanskje

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke UED8000 langt dyrere? Tror de er omtrent like gode. Men at GT30 har bedre sort nivå og 3D i hvert fall.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UE55D8005 ligger vel på samme prisnivå som 55VT30 tror jeg (ca 30K)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Er ikke UED8000 langt dyrere? Tror de er omtrent like gode. Men at GT30 har bedre sort nivå og 3D i hvert fall.
    Testen sier noe annet: Tv: Samsung UE46D8005 testet - DinSide Bolig

"Sortnivået nærmer seg Philips 9705, og er glatt på høyde med Panasonic GT30."

"Vi er faktisk så fornøyd med D8005 når det gjelder 3D at vi syns den er på nivå med Panasonic GT30 når det gjelder 3D-innhold. Det hadde vi aldri trodd i fjor."

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    websen : Jeg ville satt mer lit til tester fra Flatpanels.dk, hdtvtest.co.uk og slike enn Dinside. For ikke å glemme highdefjunkies.com forumet der professjonelle kalibratører som D-Nice holder til

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    websen : Jeg ville satt mer lit til tester fra Flatpanels.dk, hdtvtest.co.uk og slike enn Dinside. For ikke å glemme highdefjunkies.com forumet der professjonelle kalibratører som D-Nice holder til
    Nå er ikke DinSide helt borte, siden de også får inn mange apparater til test, men hva sier de andre da? Men jeg har nå også selv flere referanser og erfaringer, og vet at Samsung har svært mange gode produkter (som jeg bl.a har omtalt).

Forøvrig kom jeg fram til dette med skarphet vs. varme/blur helt på egenhånd (LCD/plasma), så det var jo litt morsomt å se at Dinside hadde nøyaktig samme beskrivelse som meg..

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså UE8005 LED'n til Samsung fikk faktisk "Topp Anbefaling Award 2011" av Flatpanels.dk (test/anmeldelse - FlatpanelsDK, så den ER nok bra. Se på slutten av den testen på hva Rasmus skriver om sterke og svake sider ved denne modellen.

Det er bare at filmelskere rundt om på nettet lever veldig i VT30 land for tida...og det ikke uten grunn. Panasonic tok over plasma kronen etter Pioneer, og toppmodellen til dem virker å levere godsakene i følge testene. Men VT30 er ingen Pioneer Kuro killer. Det må vi nok vente til neste generasjon for anntagelig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Det var i utgangspunktet ikke min tanke å starte forumkarrieren min her ved å hijacke en tråd, men siden emnet var så nært beslektet har jeg bestemt meg for å ta meg friheten uansett, og håper det går bra.

Jeg går nemlig med tanker om å bytte ut min 4 år gamle Samsung 50" PD, og valget føler jeg har falt mellom UE55D8005 eller Pana VT30 (også 55"). Jeg har siden min første flatskjerm holdt meg til plasma. Har de siste dagene lest meg halvt ihjel på omtaler om begge tvene, og vært i butikk og sett på Samsungen, og 50"-versjonen av VT30. Er klar over at majoriteten kanskje lener seg mot VT30, og som kun plasma-eier virker kanskje dette naturlig denne gangen og. Men det er ikke til å stikke under en stol at D8005 ser designmessig knallbra ut, og jeg får inntrykk av at mye av aberene med LED/LCD kontra Plasma bare jevner seg mer og mer ut jo lenger vi kommer.

Hovedbruksområde er spilling (konsoll), men det går også en del i film og serier. Ser knapt på tv. Har en projektor i tillegg, så hva som funker på dagtid kontra kveldstid er det ikke så farlig med. 3D er heller ikke noe jeg legger stor vekt på, men synes det er greit at jeg har muligheten.

Jeg greier i alle fall ikke bestemme meg, og tenkte jeg bare skulle høre andres meninger i håp at det får meg til å swaye mot én side til slutt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •