Problemer med tv.-guide (Samsung LED-tv, UE46B7070)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Problemer med tv.-guide (Samsung LED-tv, UE46B7070)

Hei,

I 2009 kjøpte jeg en led tv fra samsung (UE46B7070WWXXE).
    Første perioden brukte jeg kabel tv, så da var ikke tv guide i bruk.

Ettet at jeg flyttet og gikk over til rikstv kjøpte jeg cam modul som jeg bruker i tven, da startet jeg å bruke tv guide også men oppdaget problemer.

:
    Når jeg trykker guide, så får jeg opp en komplett liste, med alle kanaler og program, og jeg kan flytte opp og ned blant kanalene.
    Men om jeg vil se hvilke program som kommer videre på en kanal, og trykker mot venstre, ruta flytter seg til neste prog. men hopper fort tilbake til nåværende program. Samme gjør det om jeg trykker på INFO om nåværende prog. Vinduet kommer opp, men forsvinner før det har gått 1 sekund.

Det som er rart, er at om jeg trykker fort og mange ganger til venstre, så jeg får ruta til og hoppe 4-5 programmer frem i tid, da funker alt skikkelig, da kan jeg bla utover og opne info og alt. Men så fort jeg kommer tilbake på nåværende program, så får jeg ikke flytte ruta...

Har snakket med samsung support, men der var det ikke mye kvalifisert hjelp og få. De påstår at jeg har får dårlig signal, men jeg ligger på 75-80% på alle kanaler. Og har 0 bitrate feil. Har også direkte sikt til tvsenderen og har prøvd med annen antenne uten å få det bedre.

Er ganske sikker på jeg har siste FW også, spurte om support kunne bekrefte det, men fikk bare til svar at det var best jeg ringte dem :roll: Kunne ikke svare på det enkle lille splørsmålet.

Ringte support, fikk beskjed om å reset tven ved og holde nede EXIT på kontrollen i 10 sek. Har gjort det, alt er fortsatt samme.
    Samsung fyren mente det måtte være noe galt med min tv, for ellers hadde jo det vært mange som klaget på akkurat dette. Men ikke vet jeg...

Noen som har et forslag?

Mvh
    Fredrik

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nøyaktig samme problem. Har samme TV og CAM fra Riks-TV. Ikke noe stort problem, men veldig irriterende.

Helt klart ikke noe problem med signalet, siden jeg har enda bedre signal enn du har. Har oppdatert til siste firmwareversjon, uten at det hjalp. Men det er mulig at problemet ikke ligger i TVn. Kanskje CAM-en fra Riks-TV ikke fungerer optimalt med vår TV-modell, eller at den ikke støtter TV-guide funksjonen skikkelig. Uten at jeg kan de tekniske detaljene rundt det.

Har ikke funnet noen løsning på det selv, kanskje du kan prøve å ringe Riks-TV. Men sannsynligvis vil de bare be deg om å kontakte Samsung igjen. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frantz
    Jeg har nøyaktig samme problem. Har samme TV og CAM fra Riks-TV. Ikke noe stort problem, men veldig irriterende.

Helt klart ikke noe problem med signalet, siden jeg har enda bedre signal enn du har. Har oppdatert til siste firmwareversjon, uten at det hjalp. Men det er mulig at problemet ikke ligger i TVn. Kanskje CAM-en fra Riks-TV ikke fungerer optimalt med vår TV-modell, eller at den ikke støtter TV-guide funksjonen skikkelig. Uten at jeg kan de tekniske detaljene rundt det.

Har ikke funnet noen løsning på det selv, kanskje du kan prøve å ringe Riks-TV. Men sannsynligvis vil de bare be deg om å kontakte Samsung igjen. :P
    Hei!
    Jeg har snakket flere ganger med rikstv, og samsung. Rikstv utførte tester og oppdaterte noe på signalene mine og alt, uten hell.

Samsung mente det var leverandøren sin feil, altså rikstv, og at signalet mitt som nå er 75-80% på alle kanaler, var for dårlig.

Har vel egentlig gitt opp og finne ut av det, og som du sier så er det ikke noe stort problem, men VELDIG irriterende.. Får jo ikke sett info på noen programmer..

Jeg tok med meg cam modulen hjem til mine foreldre og testa i tven til søstra mi, også en samsung, men en billigere modell, og et par år nyere en min, der funket den fint! Den hadde samme tendensene som min, 2-3 ganger men så slutta det helt. Jeg resatte tcen min og, til fabrikkoppsett, uten hell.
    (ved og holde ned exit knapp på fjernkontroll i 10 sek eller noe), så får du spørsmål om å resette.

Det hadde vært artig og testa en annen cam modul også, får se om jeg finner noen som har en jeg kan teste :-) kommer tilbake med resultatet!

Du må si ifra om du finner ut noe nytt! :-)

Fredrik

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •