Hva var siste generasjon med Pioneer Kuro

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva var siste generasjon med Pioneer Kuro

Jeg har ikke fulgt så godt med på Pioneer sine Kuro skjermer. Jeg lurer derfor på om noen av dere kunne sagt meg hvilke modeller som var siste generasjon (9. eller 10.) og i hvilke størrelser disse fantes. Denne informasjonen kommer ikke tydelig frem på Pioneer sine egne sider.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste generasjon var 9. Disse fantes i 50 og 60"

KRP500 A/M (M = monitor)
    LX5090 /H (H = MPEG4 - RiksTV)
    KRP600 A/M
    LX6090 /H

I tillegg mener jeg det var noen proffmodeller jeg ikke husker navnet på i farten.

Prototyper for 10. generasjon ble så vidt vist på en messe før nedleggingen.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PDPLX5090 - 50"
    PDPLX5090H - 50" m/riks tv, ny meny
    PDPLX6090 - 60"
    PDPLX6090H - 60" m/riks tv, ny meny
    KRP500A - 50" med egen mediaboks
    KRP500M - 50" kun monitor
    KRP600A - 60" med egen mediaboks
    KRP600M - 60" kun monitor

rett på meg hvis jeg tar feil, men mener å huske det var slik.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    PDPLX5090 - 50"
    PDPLX5090H - 50" m/riks tv, ny meny
    PDPLX6090 - 60"
    PDPLX6090H - 60" m/riks tv, ny meny
    KRP500A - 50" med egen mediaboks
    KRP500M - 50" kun monitor
    KRP600A - 60" med egen mediaboks
    KRP600M - 60" kun monitor

rett på meg hvis jeg tar feil, men mener å huske det var slik.
    Et par spørsmål til;
    Har KRP500A og KRP600A tuner i mediaboks? I så fall hvilken?
    Har alle skjermen innebygde høytalere (vel unntatt M-skjermen)?
    Hvilken tuner er det i PDP-LX5090 og PDP-LX6090 (altså ikke H-modellene)?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Har alle skjermen innebygde høytalere (vel unntatt M-skjermen)?
    Nei. De har ikke høyttalere. Du kan kjøpe høyttalere som ekstrautstyr, og montere disse enten under skjermen eller på sidene.

Hvilken tuner er det i PDP-LX5090 og PDP-LX6090 (altså ikke H-modellene)?
    Analog tuner og DVB-T tuner med MPEG2 støtte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig som trondmm sier.

KRP500A og KRP600A har analog og digital DVB-T MPEG-4 tuner i mediaboksen.

Det kan også nevnes at foten er tillegsutstyr. Det finnes både en fast og en svingbar fot for de forskjellige størrelsene.

Ble litt nyskjerrig nå på hvorfor du lurer på disse tingene?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Ble litt nyskjerrig nå på hvorfor du lurer på disse tingene?
    Vel, jeg ser om mulighetene for et bruktkjøp er tilstede. Jeg er ikke så opptatt av TV da jeg nesten kun ser film og serier på projektor. Nå er det ikke så lenge til jeg må ha en ny TV og tenker da at en brukt KURO kanskje er et bedre valg enn en ny skjerm. Er litt usikker, spesielt er det det ned support som bekymrer meg. I tillegg har KURO skjermene fremdeles ganske høye bruktpriser i forhold til andre flatskjermer (spesielt med tanke på at panelet ikke lar seg reparere og sannsynligvis ikke byttes dersom noe er galt). Er ikke så interessert i å betale overpris for en brukt skjerm, spesielt ikke med tanke på eventuell support. I tillegg har det jo skjedd en del med prisene på nye toppmodeller i markedet (GT30 eller f.eks. en bak-LED fra Sony). Ser f.eks. at det selges en KRP-600M på Finn.no, men jeg synes at 30K for en "utgått" skjerm er i meste laget.

Dersom det skal bli en KURO i fremtiden, så må det være en 9. generasjon i hvert fall. Helst en 60", men 50" funker kanskje også. Det dukker jevnlig ting opp på AVtorget og på Finn.no, men jeg har ikke lykkes med å sette meg inn i modellene da det er vanskelig å finne en oversikt. Pioneer sine egne sider var heller ikke til hjelp. Uten å kjenne modellene er det vanskelig å vite om noe er et godt kjøp eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønner jeg.

9 gen. Kuro kan være gode kjøp, for det er fortsatt gode skjermer. Kuroskjermene har som du er innepå en tendens til å holde seg kunstig høyt i pris. Min mening i dag er at en brukt Kuro bør være signifikant billigere enn toppmodeller fra Panasonic og Samsung (henholdsvis VT30 (muligens også GT30) og D8005) som leverer en bedre totalpakke enn de aldrene Pioneer TVene.

Husk at der er veldig mange som prøver seg på Finn.no, spesielt med Pioneer siden de hadde en spesiell markedsposisjon og ikke er like lett tiljengelige. KRP600 kostet vel ikke mye over 30k ny mot slutten? Men jeg skjønner godt at folk prøver seg da. Så lenge det dukker folk opp i ny og ne som er villige til å betale disse prisene er det jo ingen grunn til å selge for billig. Skjermene er bare ikke verdt det lenger når man ser hva man får for pengene i dagens marked - etter min mening.

Så vidt jeg vet har Pioneer fortsatt support og reservedeler, selv om produksjonen er lagt ned.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg ser om mulighetene for et bruktkjøp er tilstede. Jeg er ikke så opptatt av TV da jeg nesten kun ser film og serier på projektor. Nå er det ikke så lenge til jeg må ha en ny TV og tenker da at en brukt KURO kanskje er et bedre valg enn en ny skjerm. Er litt usikker, spesielt er det det ned support som bekymrer meg. I tillegg har KURO skjermene fremdeles ganske høye bruktpriser i forhold til andre flatskjermer (spesielt med tanke på at panelet ikke lar seg reparere og sannsynligvis ikke byttes dersom noe er galt). Er ikke så interessert i å betale overpris for en brukt skjerm, spesielt ikke med tanke på eventuell support. I tillegg har det jo skjedd en del med prisene på nye toppmodeller i markedet (GT30 eller f.eks. en bak-LED fra Sony). Ser f.eks. at det selges en KRP-600M på Finn.no, men jeg synes at 30K for en "utgått" skjerm er i meste laget.

Dersom det skal bli en KURO i fremtiden, så må det være en 9. generasjon i hvert fall. Helst en 60", men 50" funker kanskje også. Det dukker jevnlig ting opp på AVtorget og på Finn.no, men jeg har ikke lykkes med å sette meg inn i modellene da det er vanskelig å finne en oversikt. Pioneer sine egne sider var heller ikke til hjelp. Uten å kjenne modellene er det vanskelig å vite om noe er et godt kjøp eller ikke.
    Tror nok Pioneer har paneler til reparasjon en god stund. Forøvrig er det meget liten feilrate på Pioneer, selv om jeg var uheldig og måtte bytte panel etter et halvt år.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •